[WN] vraag voor westernkenners

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Avanti_haf

vraag voor westernkenners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 16:00

al een tijdje ben ik opzoek naar en westernzadel voor mijn brede haflinger. nu heb ik vernomen dat er ook van wintec westernzadels zijn maar waar ow waar kan ik die kopen???

heeft iemand hier een antwoord op??? van wintec weet ik namelijk dat het zal passen en een leren zadel word veel te duur voor mij om die op maat te laten maken...

alvast bedankt voor de reacties Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:10

Op maat maken is bij een leren zadel misschien niet eens nodig Avanti_haf. Er zijn westernzadels in extra brede uitvoering, speciaal voor bv haflingers, te koop.
Verder zie ik de Wintec's gewoon liggen bij de zadelmaker?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:12

er zijn genoeg haflingers met westerntuigage, zal wel meevallen denk ik. Moet je een extra brede uitvoering hebben idd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:13

Buitenzorg heeft ook een Haf, en kon er een Billy Cook voor krijgen. Je zou even met de gangbare westernshops contact op kunnen nemen, of Wintec direct benaderen voor een verkooppunt bij jou in de buurt.

*edit, even gegoogled:

http://www.wintec.net.au/whereToBuy/index.html

Adresjes zat zou ik zo denken?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:53

Avanti_haf schreef:
al een tijdje ben ik opzoek naar en westernzadel voor mijn brede haflinger. nu heb ik vernomen dat er ook van wintec westernzadels zijn maar waar ow waar kan ik die kopen???

heeft iemand hier een antwoord op??? van wintec weet ik namelijk dat het zal passen en een leren zadel word veel te duur voor mij om die op maat te laten maken...

alvast bedankt voor de reacties Pling

Weet je zeker dat een Wintec zal passen? Ik heb er namelijk 1 voor mijn NRPS merrie en hij past echt niet op mijn brede Paint merrie, ik vind hem persoonlijk nogal smal.
Ik hoop natuurlijk dat ie wel past, maar wilde je er toch wel even op wijzen dat het juist geen brede zadels zijn.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:15

jeddah de wintec zadels kun je krijgen met verschillende bomen. in die van jou zou je dus ook een andere boom kunnen laten zetten. het schijnt erg makkelijk te zijn een andere maat boom erin te maken.

de losse bomen zie ik met regelmaat te koop op ebay.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:16

Dat geldt toch voor de Engelse en niet de Western variant??

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:27

Een vriendin van mij heeft ook een Wintec westernzadel op haar haflinger liggen, maar de boom kan niet verwisseld worden van haar zadel. Zijn er dan ook western Wintec zadels waarbij dat wel kan dan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:36

Nee, van een Western-Wintec kan de boom niet verwisseld worden . Er schijnen sinds kort 2 boommaten te bestaan, maar op de originele site van Wintec is daarvan niets terug te vinden.

bass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:38

Als je van wintec een zadel wilt kun je die bestellen bij SenK Equestrians. zij leveren ook aan personen(dus niet alleen aan bedrijfen). Moet waarschijnlijk wel apart uit engeland besteld worden dus heb je met levertijd te maken.Wat op kan lopen tot volgens mij een half jaar, maar dat kunnen zij je beter uitleggen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:39

Het lijkt me dat dat handiger kan Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:41

Thanks SM dat dacht ik al! Ik denk dat Rina in de war met de engelse versie was?

bass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:59

kan ook vast handiger maar als je nou dat zadel wilt moet je wat he?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:29

jeddah schreef:
Thanks SM dat dacht ik al! Ik denk dat Rina in de war met de engelse versie was?

nope ik heb ze toch echt op ebay gezien. maar ja misschien moet je wintec anders zelf eens vragen van hoe en wat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 09:41

Rina: als je er nog eens 1 tegen komt dan zie ik het graag van je Haha!

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 13:09

bedankt voor alle antwoorden!! ben al weer een stuk wijzer op het gebied van westernzadels!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:37

heb op het moment niet zoveel tijd om te ebay-en helaas. druk, druk maar mocht ik er de tijd voor hebben en ik kom er 1 tegen horen jullie dat zeker weten.