Mijn paard is het Cutting paard
Zo werd hij omschreven bij eerste indruk als een blok, en dat dat zeer positief was. Verder was hij goed in balans en mooi gedrongen, maar gaf Jan Boogaarts aan dat zijn dikke keel een nadeel was, daar hij dan moeilijker is in te buigen en te verzamelen is. Zijn hoofd werd als bovengemiddeld gezien, wat altijd natuurlijk leuk is om te horen!
De lijn van het linkervoorbeen was niet recht op de foto, maar zoals Jan Boogaarts al aangaf, komt dat inderdaad door de manier van staan. Toen Jack jonger was, heb ik hem namelijk wel eens uitgebracht in de Halter en hij is dus gewend om vierkant te staan, terwijl ze voor de foto's in 'open stand' moesten staan. Hij stond dus niet met zijn gewicht gelijk over 4 benen verdeeld
maar ik kan hem dat natuurlijk ook niet kwalijk nemen, omdat hem altijd is geleerd om vierkant te staan
Wel grappig dat hij als Cutting paard beoordeeld wordt, aangezien het een echte reiner is. Soms spelen we wel eens met koeien, maar dat is om hem fris in zijn hoofd te houden
(en omdat we het leuk vinden
)Overigens kun je wel aan het artikel merken dat niet alles aan foto's en bouw te zien is, zoals Jan Boogaarts al omschrijft. De reiner wordt als een 'nerveuzer paard' gezien, terwijl dat echt een heel relaxt en rustig paard is, de 'alleskunner' is een echte cutter, en het 'aangespannen' paard is een fokmerrie uit bewezen bloedlijnen met zeer goede nakomelingen.
Maar toch leuk om je paard terug in de Bit te zien natuurlijk
Prachtig dier is dat! 'We' hebben anders een aantal prachtige hengsten in Nederland staan onderhand!