Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
banish schreef:Nou, ik heb zondag toch een tijdje in de rondte gelopen en rond gekeken. Ik zag mensen die heel erg hun best deden en paardjes die best lekker liepen. Ik deed mee bij de beginners en ik denk dat ik dat niveau gewoon ook heb. Banish en ik moeten nog veelleren, maar zijn wél klaar voor een wedstrijd. (vind ik)
En het zou juist zo leuk zijn voor beginnende ruiters dat er veel mensen komen aanmoedigen. Dat stimuleert om NOG beter je best te doen!
Dus voor de volgende keer: allemaal komen en hard juigen en applaudiseren. Zeker bij de prijsuitrijking, want dat was maar magertjes hoor!
De organisatie had in ieder geval enorm zijn/haar best gedaan.
Citaat:Banish, je kunt en je moet je paardje wel laten wennen aan verschillende omgevingen voordat je aan een wedstrijd deelneemt. Doe eens mee aan een fool 'm school 'm. Zet hem eens in een trailer, rij een stukje, ga in een andere omgeving of in een andere bak rijden, vraag aan een manege of je daar eens terecht kunt. En dat hoeft in dit geval geen westernmanege te zijn. Dan stop je maar niet, dan fence je maar niet, als de manegeeigenaren bang zijn voor hun bakbodem. Maar in stap, draf en galop je andere oefeningen doen in een dressurbak, dat kan heel goed. Je paard leert op den duur andere omgevingen als "niet eng" te ervaren. Maar zulke dingen moet je niet gaan doen tijdens een wedstrijd, als je zelf gespannen en zenuwachtig bent en dat ook op je paard overbrengt. Dat is net zoiets als een niet wedstrijdklaar paard in de inrijring nog dingen proberen te leren. Het werkt gewoon niet.