En zijn er dingen die jij heel belangrijk en fijn vind aan het karakter van een paard waar andere mensen niet aan moeten denken?
Volg-u-'m-nog?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, wat ik overigens wel liever heb dan dat ie niet vooruit te branden is.
)
! Hij wil vaak hard, daar heb ik geen moeite mee, maar natuurlijk is het soms ff klaar! Als ik met hem de stal uitloop, gooi ik meestal het touw over z'n hals, dan loopt hij achter me aan. Doe dit steeds vaker en echt lief dat ie me dan volgt
!
!

Hij komt dan met van alles en nog wat aanlopen en laat zijn hele trucendoos zien.
bubbels schreef:Heerlijk die arrogantie! Maar als het erop aankomt, dan gaan ze door het vuur voor je. Die mafketel van mij heeft een endurancerit gelopen, gezellig gesprongen en 6 keer in de week braaf gereden terwijl ie een gat in zijn diepe buigpees had. Hijs geen zeikerd.
En het nadeel hiervan heb je ook al gemeld, ze geven moeilijk aan dat ze pijn hebben. Dus als ik ook maar íets zie aan pride dan gaan bij mij meteen de alarmbellen rinkelen. Maar toch wil ik hem niet kwijt
) , vol op de rem voor een overhangende brandnetel , spontaan aan de diarree , heftig zweten en hartkloppingen van een konijntje op het ruiterpad... echt niet normaal.
) , komt altijd lief en enthousiast naar me toe , hinnikt als ik haar roep , en kijkt me heel liefdevol tegemoet. Beestje is prima opgevoed en bvb. mijn stalgenoten geloven er ook geen snars van dat ze zo kan flippen.... is volgens mij ook een storing in haar hersenen ofzo , er gaat dan een knopje om / kraantje open , zonder echte aanleiding , en ze is ineens strontnerveus en heeft achtervolgingswaanzin. Zou zo een ravijn indenderen dan... Ook al is ze een half jaar haar gewone lieve guitige zelf , ik moet er altijd alert op zijn dat dat ineens de kop op kan steken dus voor de veiligheid van ons allebei kan ik er nooit eens lekker nonchelant op hangen. Ook al zijn we lekker relaxed met lange teugel aan de hobbel , dan nog ben ik me er zeer van bewust dat ik elk moment in moet kunnen grijpen / elk moment een rare sprong kan verwachten. Echt superjammer vind ik dat...en soms vraag ik me dan ook serieus af waarom ik die hittepit eigenlijk heb en niet gewoon een leuk ECHT betrouwbaar beschermend diertje die wel karakter heeft en graag loopt , wel houdt van een geintje...maar nooit je in gevaar zal brengen. Want dat is wat Rena doet...
Toch vind ik ze beide even leuk.
Domme paarden zijn vaak veel braver en denken niet overal 3 keer over na.
Ik heb liever paarden die toch wat onderdaniger zijn en mij als de baas zien. Verder vind ik eerlijkheid erg belangrijk, paarden die me er ongenadeloos af proberen te gooien (en niet om medische redenen) vind ik niets. Paarden die wat dominant zijn, kan ik vaak ook wel weer om lachen. Een bokje of een stukje omhoog komen vind ik niet erg, zolang het maar binnen beperkingen blijft. Een paard moet wel te straffen zijn en niet net zo hard weer terugvechten.
En ja, die zijn er hoor
. PeppySan schreef:Hoe krijgt ie dat nou voor elkaar? Zijn schedel breken?
Anya schreef:Kwestie van onder de goede hoek raken.
Want ook als je hier en daar eens wat leest dan zijn het toch de wat 'bravere' paarden die het ver schoppen.
) maar daarna ga ik mij weer richten op hetgeen waarvoor hij geschikt is. En we zullen wel zien wat de toekomst ons nog gaat brengen. (poe he, wat een diepe gedachtes zo laat op de avond en 3 wijntejs
)