[WN] Les gehad van Chris Knol! (werk aan de winkel!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Les gehad van Chris Knol! (werk aan de winkel!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 08:57

't Was er nog niet eerder van gekomen om een verslagje te typen (zondag wedstrijd, maandag werken), maar ik wil 'm toch even kwijt; Zaterdag heb ik weer eens ouderwets lekker gelest en inspiratie voor minstens de komende maanden opgedaan. Chris Knol was, op weg naar een clinic aan de andere kant van het land, in de buurt en had wel zin en tijd om een tussenstop aan de voet van de Holterberg te maken. Tja, en zo'n aanbod neem ik natuurlijk graag aan!
Al weken had ik zitten broeden op een heel lijstje met dingen die ik wilde weten, doen, vragen, laten zien etc. maar ja, niet alles past in 1 uurtje he…. Haha!
Milena maakte het me nog een soort van 'makkelijk' door de weken voor de les kreupel te staan, dus alle reininggerichte oefeningen vielen al meteen af. Met de les zat ik er nl. voor het eerst weer eens op, (en ja ze gedroeg zich zowaar keurig Schijnheilig ) dus ik wilde niet meteen teveel actie van d'r vragen.

We hebben gewerkt aan de trail, en owwwww wat is er nog veel werk aan de winkel! En wat is dat leuk om te doen! (Mileen is het nu niet helemaal met mij eens trouwens Haha! ) We hebben gewerkt aan houding, aan slow-motion-stappen (maar dan toch taktzuiver, pfffff dat wordt werken!), aan zo onzichtbaar mogelijk pom-pom-pom-pom-pompend remmen ipv hard op de handrem, aan hoe aan te rijden op de balkjes voor walk- en jogover, wat boven de balkjes te doen en hoe een oefening af te werken ("Jaaaaaaaaa maar je zat er weer aan he", hoorde ik steevast na elke 'klonk' van een hoef tegen een balk…..) en ze hebben zelfs op een centimetertje of 40 van elkaar gelegen. (2 balkjes hoor, dat was al genoeg voor dit stadium Knipoog ).

En daarna hebben we nog de L en het vierkant behandeld.
In de L bleek dat ik veel te veel met m'n benen doe om achteruit te gaan; die moet ik meer bewaren om in de bocht mee te sturen. En in het vierkant moet ik veel meer met m'n teugelhand aangeven waar ik het voorbeen wil hebben; dan kruip ik niet steeds terug tegen de balk achter me.

Dick heeft de hele les opgenomen op de videocamera en ik heb 'm al 2x af zitten kijken. Ik kan niet wachten om weer te gaan rijden (maar de dag na een wedstrijd longeer ik liever dan dat ik rij dus gisteren heb ik me vreselijk ingehouden) en te gaan oefenen.
Ik heb een berg huiswerk waar ik nog lang mee vooruit kan!

Na de les hebben we nog lekker koffie met kerstbrood verorberd bij Johanna (daar hebben we de les gedaan en zij heeft ook een uur les gehad) en gezellig gebept. Was erg leuk en gezellig, en vooral heel erg leerzaam. En op zo'n dag kom je er achter dat zo'n jury eigenlijk net een gewoon mens is Haha! Knipoog

Chris, hartstikke bedankt voor de hartstikke fijne les, en Johanna bedankt voor het gebruik van de accommodatie van Arabah Arabians!

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:52

Sonja....ik ben helemaal jaloers Tong uitsteken op je...
Heerlijk, zo'n les! OK dan!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:52

Je hebt zo te horen een hele fijne les gehad. Lekker is dat he, als je een les gehad hebt waar je zoveel aan had dat je er de komende tijd lekker op voort kan 'breien'.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:24

Nou Son.. dat klinkt als leerzaam en lollig OK dan! . Ik kom de video bekijken!

Als een jury een gewoon mens is, helpt slijmen misschien toch? Clown

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:27

Sonja schreef:
En op zo'n dag kom je er achter dat zo'n jury eigenlijk net een gewoon mens is Haha! Knipoog

Humm, ik lust ook kerstboord hoor. Schijnheilig Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:36

Oh heerlijk! Ik ga toch eens berekenen hoe ver het rijden is van mij naar Chris Knipoog ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:39

Nou Mac, da's vast een takke-eind, maar je kan van mij aannemen dat het de moeite waard is. Ik denk dat ik komend voorjaar die reis toch maar es aanga om hier een vervolg aan te geven....

@Peter: bel Johanna eens, misschien is er nog een stukje over Haha!

@Anya: van harte welkom. Kan je ook zien wat er gebeurt als degene die video't besluit om de camera op een paaltje neer te zetten Haha! "WHAAAAAAAAAA Ze schieten op me!!!!" dacht Milena toen..... Malle merrie Lovers Doet ze anders noooooooit.... Tong uitsteken

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:42

Sonja schreef:
Nou Mac, da's vast een takke-eind,

Een dikke twee uur Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:48

Voor 2 lessen dus wel te doen. Bv 's morgens een les, en dan 's middags nog eentje en dan weer terug.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:50

Sonja schreef:
Voor 2 lessen dus wel te doen. Bv 's morgens een les, en dan 's middags nog eentje en dan weer terug.

Was ook mijn conclusie ... nou nog een paard waar ik dat mee kan doen (huidige samenstelling: te jong, te oud, te drachtig Haha! ). Geef me nog een jaartje en ik kan weer serieus aan de bak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:53

Te jong lost zichzelf op
Te drachtig lost zichzelf op
Alleen voor te oud zieik geen oplossing Haha!

We kunnen ook kijken of we 'm zo gek kunnen krijgen dat we een Boktkamp krijgen.... Tong uitsteken

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:58

Heeee, Mac, tegen die tijd kan ik misschien met je mee met Moon...???

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:00

Sonja schreef:
Te jong lost zichzelf op
Te drachtig lost zichzelf op
Alleen voor te oud zieik geen oplossing Haha!

We kunnen ook kijken of we 'm zo gek kunnen krijgen dat we een Boktkamp krijgen.... Tong uitsteken

Volgend jaar geef ik me vast op voor een boktkamp. Gezellig

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:03

Ik ook, ben wel weer toe aan vakantie Haha!

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:28

GoedVetMan schreef:
Humm, ik lust ook kerstboord hoor. Schijnheilig Haha!

Je mag altijd een keer langskomen voor koffie met kerstbrood, touwens paardenliefhebbers zijn altijd van harte welkom, ik woon tussen Holten en Marieenheem.

Net als Sonja, heb ik er weer veel van geleerd, Chris bedankt OK dan!

met vr.gr. johanna vellinga

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:30

radicalM schreef:
Heeee, Mac, tegen die tijd kan ik misschien met je mee met Moon...???
Lijkt me leuk! Vindt hij het wel leuk om met een hysterische merrie op de trailer te staan Knipoog ??

Ik mag idd niet klagen over mijn "problemen". Waren alle problemen maar zo makkelijk op te lossen Clown !

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:49

Hysterische merries is hij gewend Schijnheilig

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:10

Sonja schreef:
Chris Knol was, op weg naar een clinic aan de andere kant van het land, in de buurt en had wel zin en tijd om een tussenstop aan de voet van de Holterberg te maken. Tja, en zo'n aanbod neem ik natuurlijk graag aan!

Tja,die Chris,..doet hij bij mij niet ,he,als hij toch in de buurt is, vragen of ik niet een lesje wil! Rolleyes Haha! Clown
Chris ,heb je trouwens niet een nieuw zadel nodig??? Schijnheilig

Liesbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:51

Citaat:
Nou Mac, da's vast een takke-eind
Ja inderdaad, wij zijn vanuit Schiedam zo'n 5 uur onderweg.
De eerste keer was een weekend, eigenlijk te kort, dus de laatste 2 jaar een lange week en ik kan niet anders zeggen dan dat het het takke-eind meer dan de moeite waard is, al was het alleen al om de heerlijke maaltijden van kitty
Groetjes,
Liesbeth

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:09

Een leerzame dag dus.

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 10:53

@Sonja en Johanna: ik vond het heel leuk om te doen, en het kerstbrood smaakte prima!

De stal van Johanna is een aanrader om eens langs te gaan: een prachtige omgeving en zeer goede faciliteiten voor de paarden! OK dan!

@GVM: ik denk dat het niet uitmaakt wanneer je langs gaat, ik schat zo in dat er altijd wel wat te snoepen valt bij Johanna. Vingers aflikken

Citaat:
We kunnen ook kijken of we 'm zo gek kunnen krijgen dat we een Boktkamp krijgen....

Alles is bespreekbaar zolang serieuze training óók een onderdeel is van zo'n kamp!

@Jessiejanes: Nou moe, dat had je dan even moeten zeggen vorige maand... En van dat zadel, volgens mij hadden Sonja en Johanna hun stem al op iemand anders uitgebracht en tóch ben ik nog bij hen langsgeweest (als dat niet "nice" is dan weet ik het niet meer Haha! ). Dus voor jou is er ook nog hoop, hoor Ach gut

@Liesbeth: Er worden weer allerlei nieuwe gerechten (op mij Vingers aflikken ) uitgeprobeerd en toegevoegd aan het catering-programma. En ik kan zeggen: er staat jullie weer het eea aan cullinaire verrassingen te wachten volgend jaar!

Groeten,

Chris.

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:09

Ook wij gaan weer naar Chris toe met de Paasdagen (heel lang weekend!!!) OK dan! . De paarden ruim 4 uur op de trailer zetten voor een gewoon weekend vinden we te lang maar zo'n dag of 4 of 5 is ideaal. Een ander voordeel van een langere periode is, dat je bepaalde dingen enkele dagen achter elkaar kunt doortrainen.
We verheugen ons er nu al op, mede dankzij Kitty's culinaire verrassingen. Vingers aflikken Vingers aflikken

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:14

Jemig, zit net op de routeplanner te kijken maar chris is dichterbij dan t. bartels Haha!
Daar ga ik in maart al naar toe maar een ponykamp is áltijd welkom Lachen En uiteraard komt ook het serieuze werk aan de beurt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:32

ik ben heel erg stinkend jaloers!!! Ooit hoop ik ook een les van Chris te kunnen volgen... maar helaas kan ik door wagenziekte van mezelf, en trailerangst van Banjer niet naar de ranch.. (Lies en Wies: alvast veel plezier!)

Chris: wist niet dat je ook een Bokt-account had... heel leuk... Haha!

Liesbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:59

Citaat:
Er worden weer allerlei nieuwe gerechten (op mij ) uitgeprobeerd en toegevoegd aan het catering-programma. En ik kan zeggen: er staat jullie weer het eea aan cullinaire verrassingen te wachten volgend jaar!

Ach gossie toch, je lijd wat af he daar in Duitsland en je zat laatst nog wel op een crackertje te knabbelen om af te vallen, dat gaat deze kerst niet meer lukken Haha!

Trouwens, iedereen een gelukkig en blessurevrij 2005 toegewenst.
Groetjes, liesbeth