[WN] Spins achter elkaar bij beginners freestyle?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DinkyToy

Spins achter elkaar bij beginners freestyle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 15:29

Hee hoi, doe ook mee in de freestyle reining bij de beginners in Oosterwolde. Heb netjes in het regelboek gekeken. en daar staat dat je drie spins naar links en drie naar rechts moet doen.

Er staat alleen niet of het verplicht is die drie achter elkaar te doen of dat je bijvoorbeeld ook 2 links en rechts in het begin van je proef mag doen en nog een links en rechts op het laatst. Vind drie achter elkaar namelijk best veel voor de beginners (vooral voor mijn lompe tink Tong uitsteken ). Er wordt in de beginners reining proeven ook niet meer als 2 spins achter elkaar gevraagd (2l en 2r achter elkaar bedoel ik)

Hoop dat iemand hier het antwoord weet..

Groetjes

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:33

hoi,

ik doe ook mee met mijn tinker in de freestyle beginners, ik weet eigenlijk helemaal niet wat je allemaal moet doen.
mag je ook zonder zadel?
dat van die spins ben ik ook benieuwd naar Knipoog

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:17

De spins hoeven in de Free Style Reining niet achter elkaar.

De Free Style Reining zoals beschreven in de regelementen is de Open Free Style Reining. Indien er afwijkende regels voor deze Beginners FSR gelden, dan weet de organisator dat.

Maar.... begrijp ik nou goed dat je het makkelijker vindt om een paar keer 1 of 2 spins te doen, dan in 1 keer 3 spins achter elkaar?

Wie was er laatst in een discussie zo tégen de beginners-reining parcoursen, met name omdat daar maar 1 spin in zat, en beweerde dat méér spins makkelijker zou zijn? Verward

Groeten,

Chris.

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 16:37

Vind het inderdaad makkelijker om ze niet achter elkaar te doen. Laurier is vrij lomp en vindt de spins moeilijk. Een of twee achter elkaar doet ze wel (oke het verdient nog geen schoonheidsprijs maar het begin is er) maar bij drie merk je dat ze het stoer heeft, dan wil ze niet meer terwijl ze als je begint nog goed haar best doet.

Weet niet precies hoe het in elkaar zit maar denk dat het misschien te maken heeft met de voor haar blijkbaar toch lastigge beweging. En t zal ten dele ook wel aan mijn onervarenheid liggen Bloos
Kan me voorstellen dat het voor een paard dat het beter door heeft makkelijker is drie achter elkaar te doen om snelheid te maken maar op snelheid zal ze ze toch wel niet leren en dat verwacht ik ook niet van haar. Als ik dat wil moet ik een ander paard kopen...

Weet niet wie er zo tegen was, ik niet in ieder geval.... Verward

Zal dus voor de precieze regels contact op moeten nemen met de organisator begrijp ik hier.... Alvast bedankt!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 23:28

Frayba schreef:
Wie was er laatst in een discussie zo tégen de beginners-reining parcoursen, met name omdat daar maar 1 spin in zat, en beweerde dat méér spins makkelijker zou zijn? Verward

Dat heb ik ook nooit begrepen Haha!

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 14:39

Ik ook niet Blond

Maar heb al wel bedacht dat ik ze gewoon uit elkaar haal, beter twee keer spinnen en redelijke spins draaien als een keer en er een zootje van maken....

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:41

emmelske schreef:
hoi,

ik doe ook mee met mijn tinker in de freestyle beginners, ik weet eigenlijk helemaal niet wat je allemaal moet doen.
mag je ook zonder zadel?
dat van die spins ben ik ook benieuwd naar Knipoog

Volgens mij mag je niet zonder zadel Emma Knipoog

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 12:44

Ik ken iemand die in de open freestyle in staat is zonder hoofdstel te starten.... Dus waarom mag zonder zadel dan niet? Als het maar bij je outfit past. Knipoog

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:53

smax schreef:
Volgens mij mag je niet zonder zadel Emma Knipoog

Ik ben al eens in de freestyle trail zonder zadel gestart, en met halster, als pippi langkous Haha!

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:34

mag je ook zelf weten wat je rijd, hoef je niet persee uit het WRAN boekje een pattern te doen? ik ben niet lid van de WraN maar weet iemand hoe dat zit?

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:57

Je mag zelf een parcour bedenken, maar er zijn wel bepaalde eisen, zoals een minimaal aantal stops, maar dan zul je toch even ergens een boekje moet lenen, want daar staat het precies in!