[WN] Is er vraag naar een western stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daisywaisy

Is er vraag naar een western stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 22:41

Hallo,

Ik heb een vraag waarop ik antwoorden zoek.
Een vriendin van mij wees mij op dit forum en is zo vriendelijk geweest om mij even van haar internet verbinding gebruik te laten maken.
Ik heb eventjes rond geneust en wowie wat komen hier veel westernruiters bijeen zeg. Precies de personen die ik nodig heb haha.

Ik heb hier thuis een aantal stallen waarvan sommige verhuurt zijn als pensionstalling. Ik zit ongeveer tussen Esch en Schijndel in zeg maar.
Binnenkort zal er iemand weggaan waardoor er 3 stallen leeg komen.
Nu zit ik er over na te denken om wat meer te doen met western.
ik denk dan aan lessen te verzorgen op western paarden, maar ook lessen te verzorgen voor mensen die hun eigen paard meebrengen.
Op zich lijkt mij dat heel erg leuk, maar het heeft geen nut als er niemand is die hier iets in ziet. Er zit namelijk een heel georganiseer aan vast.

Dat is dus de vraag die ik wilde stellen. Zou dit voor mede westernruiters interesant zijn, en is er uberhaupt interesse hier in mijn omgeving, of kan ik mezelf de moeite van het plannen en regelen ervan besparen?

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:46

Wij zijn nu ook een semi-westernstal geworden. Er staan nog een aantal dressuurruiters, maar de nieuwe "aanvoer" is allemaal western. Heel gezellig, zeker omdat de verhuurder ook instructeur en trainer is.
Het is voor westernruiters erg prettig om niet alleen tussen dressuurruiters te staan. De kans is toch wel erg groot dat je scheef wordt aangekeken. (Semi-)westernstallen vind ik dus ideaal. Vast meer mensen die er zo over denken!

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:56

Ik wou dat je in onze regio zat...Lachen ik zou meteen verhuizen!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:16

ik ook hier in de kop van Noord Holland zit helemaal niks

Daisywaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 11:19

Goh zo snel al reacties.

Ik wil graag nog even vragen wat er op een stal voor mogelijkheden belangrijk zijn voor western ruiters.
- Zou het fijn zijn als er paarden gehuurd kunnen worden zodat er ook buiten een les om gereden kan worden in de bak?
- Of zou iemand alleen een paard willen lenen om aan een les deel te nemen?
- Wil iemand die met een eigen paard komt in een les rijden met mensen die een paard lenen van stal? (iemand die een paard leent rijd vaak iets anders)
- Hoe groot mag een groep zijn?

Als iemand nog andere tips of opmerkingen heeft, zijn deze erg welkom.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:06

Wat dacht je van eerst eens zorgen dat er een goede trainer les wil komen geven??? Cool
Want dat is denk ik voor de meesten western ruiters een eerste vereiste.
Haha!

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:34

Een goed trainer lijkt me idd het belangrijkste. Dan komen de mensen en evt. pensiongasten vanzelf. Zonder goede trainer lijkt het mij niet interessant.
Vergeet daarnaast niet dat je vlak bij Vorstenbosch zit, daar zijn ze natuurlijk erg goed. En in schijndel zit al een western les en pensionstal van Nico en Anita van Rijn:
http://www.westernhorsestable.nl/

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:35

Strangertje schreef:
Ik wou dat je in onze regio zat...Lachen ik zou meteen verhuizen!

Me too Haha!

Ik zit nu op de grens tussen Zeeland en Brabant en een westernstal met fatsoenlijke instructie lijkt me super! Maar Schijndel is beetje ver.... Schijnheilig

fanci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:09

Daisywaisy schreef:
Hallo,

Ik heb een vraag waarop ik antwoorden zoek.
Een vriendin van mij wees mij op dit forum en is zo vriendelijk geweest om mij even van haar internet verbinding gebruik te laten maken.
Ik heb eventjes rond geneust en wowie wat komen hier veel westernruiters bijeen zeg. Precies de personen die ik nodig heb haha.

Ik heb hier thuis een aantal stallen waarvan sommige verhuurt zijn als pensionstalling. Ik zit ongeveer tussen Esch en Schijndel in zeg maar.
Binnenkort zal er iemand weggaan waardoor er 3 stallen leeg komen.
Nu zit ik er over na te denken om wat meer te doen met western.
ik denk dan aan lessen te verzorgen op western paarden, maar ook lessen te verzorgen voor mensen die hun eigen paard meebrengen.
Op zich lijkt mij dat heel erg leuk, maar het heeft geen nut als er niemand is die hier iets in ziet. Er zit namelijk een heel georganiseer aan vast.

Dat is dus de vraag die ik wilde stellen. Zou dit voor mede westernruiters interesant zijn, en is er uberhaupt interesse hier in mijn omgeving, of kan ik mezelf de moeite van het plannen en regelen ervan besparen?

in schijndel zit toch al een western stal,met westernlessen zo ver ik weet.

Daisywaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 14:52

Dat klopt. deze stal zit ongeveer 5 kilometer verderop.

Even ter verduidelijking. Het is een idee wat ik heb. Ik ben er dus verder nog niet mee bezig omdat ik eerst graag wil kijken of andere het idee ook leuk vinden.
Pas als blijkt dat het idee kans van slagen kan hebben, zal ik mij zelf gaan verdiepen in het uitwerken ervan.
Voorlopig is het dus belangrijk om antwoorden op mijn vragen te vinden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:29

Als er al een stal vlak bij je in de buurt zit, zou je eens kunnen kijken hoe het daar gaat: hebben ze voldoende klandizie, is er een wachtlijst misschien.
Een beetje marktonderzoek is altijd een basis voor een nieuw plan.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:28

mijn ervaring is en ik woon in friesland, vergeet het maar , ik heb een grote binnenbak voor de winter en nog een grote buitenbak voor zomers een roundpenn, stallen, maar vraag? nee Verdrietig . ben ik te duur om de bak een uurtje te huren? nee ik vraag €4,50 per paard. slechte bodem? nee er ligt een glijbodem in waar je makkelijk meters in kunt glijden, stoffig? nee rondom zit windbreekgaas dus je hebt altijd een lekkere temperatuur.je kan geen les krijgen? ik heb zelf een trainer hier die je les kan geven of je mag je eigen trainer meenemen alleen wil ik dan wel eerst even met deze man of vrouw om tafel gaan zitten om de regels en voorwaarden door tepraten en om ook zijn of haar voorwaarden te horen. Verward dus kijk eerst goed of er vraag naar is voor je er aan begint en pas als je zeker weet dat je klanten krijgt dan kan je het doen, maar bezint eer ge begint zei mijn moeder altijd. had ik maar beter naar haar geluisterd Huilen

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:09

Ik zou zeggen, kom deze kant op Piggeljay! Ik ken er geen eentje hier in de buurt......
Ik heb wel het idee dat westernvolk eerder eenlingen zijn, zeker op maneges. Je bent toch een vreemde eend in de bijt en veroorzaakt last voor andere ruiters met dat plotselinge stoppen (hoorde ik vorige week nog, domino-effect). Dus blijf je al gauw op je eentje oefenen en sluit je je minder snel aan bij een vereniging.

Donjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 18:09

Hoi Piggeljay,

Je zit gewoon in de verkeerde regio. Bij ons in de buurt, zeg even ruim genomen Voorne - Putten, komen er steeds meer westernruiters en o wat zou het goed zijn om bij jou op stal in pension te kunnen staan! Of alleen al de bakhuur: Als we hier in de omgeving naar de dichtbijzijnde manege moeten - met de trailer, die we zelf al niet hebben, dan betalen we voor de trailer, EN nog eens 10 euro PER PAARD! om in de bak van die manege te mogen rijden!

Wij kunnen helaas niet verhuizen........is het voor jou een optie Knipoog ???
Wat betreft onze trainer, dat zit wel goed, we hebben brave opgevoede paarden....kom maar hoor! *LOL*

Groetjes,Afbeelding
Donjaja.

fanci

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:35

Daisywaisy schreef:
Dat klopt. deze stal zit ongeveer 5 kilometer verderop.

Even ter verduidelijking. Het is een idee wat ik heb. Ik ben er dus verder nog niet mee bezig omdat ik eerst graag wil kijken of andere het idee ook leuk vinden.
Pas als blijkt dat het idee kans van slagen kan hebben, zal ik mij zelf gaan verdiepen in het uitwerken ervan.
Voorlopig is het dus belangrijk om antwoorden op mijn vragen te vinden.

het lijkt mij geen slecht idee hoor,nu sta ik op een pensionstal half engels half western,er komen steeds meer quaters bij,er is dus blijkbaar wel belangstelling,het zoekt mekaar toch blijkbaar op. verderop is vorstenbosch maar die is ook een stuk duurder.