[WN] Rijden met een showhoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

foetsie

Rijden met een showhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 16:13

Ik ben een echte leek op Western gebied.
Ik vind de Western Show hoofdstellen heel erg mooi, vooral met dat plaatwerk eraan.
Maar volgens mij zijn deze show hoofdstellen niet geschikt voor bijna dagelijks gebruik of maakt dat niet uit? Bloos
Ik dacht ook dat het plaatwerk nou ook niet echt geschikt is om ermee in de regen ed te rijden.... Verward
Ik bezit nl. nu ongeveer een jaar een Westernzadel en vind nl. dat het wel eens tijd wordt om een Westernhoofdstel erbij aan te schaffen. Knipoog

Afbeelding

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:17

Ligt ook een beetje aan de prijs. Als ik een goedkoop show dingetje heb voor 30-40 euro ofzo dan doe ik er alles mee. Als het dan na een paar jaar versleten/stuk is koop ik weer een nieuwe. Duurdere hoofdstellen rijd ik een paar keer mee zodat het wat soepeler is etc en dan gaat het de kast in en komt het alleen met wedstrijden eruit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:18

Als je een écht showhoofdstel koopt laat je het wel uit je hoofd om dat voor 'gewoon' te gebruiken Haha! of je moet geld te veel hebben Lachen

Het hoofdstel wat je hier laat zien zal bij veelvuldig gebruik idd niet zo mooi blijven, maar voor wat die hoofdstellen kosten kun je om het jaar wel een nieuwe kopen Haha!
Dan heb je weer eens wat anders ook Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:23

Een showhoofdstel allleen voor de show te gebruiken is eigenlijk niet zo heel erg slim. Het steekt toch allemaal heel nauw met de plaats van het bit in de mond, en ook het leer is erg stug. Voor het paard is het lekkerder om altijd met zijn showhoofdstel gereden te worden, het leer wordt soepel en de ligging van het bit is altijd hetzelfde. Een goede kwaliteit showhoofdstel kan tegen dagelijks gebruikt.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:09

Ik denk dat Cassidy hier best een punt heeft. Ik rij ook altijd met m'n showhoofdstel. (heb er voor het westernrijden ook maar 1, maar dit terzijde Haha! ) Hetzelfde dacht ik laatst bij mijn pad. Ik reed altijd met dezelfde maar heb een mooiere (vind ik) gekocht voor als ik een wedstrijd wil rijden. Vroeg me toen ook al af of het niet verstandiger was de pads regelmatig af te wisselen. Mijn paard zou eens kunnen merken dat er 'iets' anders is, tijdens zo'n wedstrijd, in vergelijking met het trainen in de manege enz.

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 17:10

aangezien ik gewoon te lui ben om het bit weer teug te zetten in een trainingshoofdstel na een show rij ik dus vaak met showhoofdstel en daar heeft mijn hoofdstel ook niets van te lijden! het is een super kwaliteit die ook het nodige kosten en ik ben voorzien van de luxe die binnenbak heet!
gr. sil

Semmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:30

Ik rij ook dagelijks met m'n showhoofdstel. Ik vind het te mooi om in de kast te laten hangen en met regelmatig onderhoud blijft het ook mooi. Meestal zijn ze nl niet van het eerste de beste tuigleer gemaakt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:52

Maar in die kwaliteit zit hem dus net het verschil met waar de TS naar op zoek is.
Ik kan me wel vinden in de uitleg van Cassidy, maar ik ben een typje die het 'zonde' zou vinden Haha!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:51

Haha! Ik heb er een andere oplossing op gevonden, zal straks wel een link zetten Clown

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:27

Nee dat doe ik niet vind ik zonde ik heb een trainingshoofdstel met klipjes kan je het bit er zo af halen en op je showhoofdstel zetten, kwestie van een paar seconden.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:43

ze zijn in de aanbieding Schijnheilig Bloos!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 22:47

Zijn heel erg mooi Jos, maar aangezien ik geen eigen paard heb maak ik niet zoveel kosten.

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:09

Wij gebruiken in de winterperiode een werkhoofdstel en een paar weken voor de eerste wedstrijd gaat het wedstrijdhoofdstel er weer in. Wij hebben nml geen binnenbak.