[WN] Westernzadel taxeren?...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Westernzadel taxeren?...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 22:37

Zijn er hier mensen die de moeite willen nemen om een blik op de volgende foto's te gooien en me te vertellen wat dit 2e hands zadel zou kunnen opleveren?
Het is een Garland, full-quarter.
En als iemand me kan vertellen wat voor type zadel het is?

Ik ben zelf niet zo thuis in de westernsport en gebruik dit zadel recreatief. Niet dat ik plannen heb om het vandaag of morgen te verkopen.... Meer om te vergelijken met wat ik er voor betaald heb...

Afbeelding

Afbeelding

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:40

Ziet er degelijk uit
Wilde gok: 600/700 euro?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 10:31

Ik heb je vraag 2x gelezen om zeker te zijn dat ik het goed begreep.

IMO gooi je nl 2 dingen nogal door elkaar:
1. je wilt weten wat het zadel bij verkoop nu op zou brengen (terwijl je het niet wilt verkopen)
2. en je wilt weten of je er niet te veel voor hebt betaald toendertijd .

Om met 2. te beginnen.
Je moet geen appels met peren willen vergelijken. Als je wilt weten wat het nu waard is in vergelijking met wat je er 'ooit' voor betaald hebt.
Dan moeten wij eerst weten wanneer je het gekocht hebt en in welke staat het toen was.
Je kunt dit zadel nu niet willen vergelijken met een nieuw gekocht zadel, die vergelijking gaat altijd scheef.

Wat 1. aangaat, heeft het dus weinig zin om nu een bedrag te noemen, dat is een momentopname. Als jij het zadel evt. volgend jaar pas verkoopt kan de gebruiksstaat van het zadel al weer anders zijn en wordt de prijs dus ook anders.

Over de prijzen (in het algemeen).
Een zadel van dit merk kost nieuw tussen de Euro 750-1000 (afhankelijk waar je het koopt Haha!)
In de gebruiksstaat waarin hij nu is zou ik er ong. Euro 400/500 voor over hebben.

Spotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:09

Type van het zadel is een reining zo te zien
diepe zit hoog voor en kleine knop.. en de prijs zoals hij er bij ligt en met de amerikaanse dollar koers van nu tussen €350 en €400
Groentjes Johnny

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:39

Ik kon een vergelijkbaar (merk, type weet ik niet zeker) zadel overnemen, zag er wel wat minder gebruikt uit, en daar moest zo'n 800 op tafel voor komen...

diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:58

zo'n zadel heb ik ook gehad nieuw 1400 euro want er zijn ook duurdere garland's had er toen 4 maal op gereden dus niets aan en ook niet verkleurd heb het verkocht voor 750 euro
maar jou zadel is wel enorm verkleurd ik zelf zou er niet meer dan 450 of 500 euro voor geven Haha!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 18:31

Sugarmiss schreef:
Ik heb je vraag 2x gelezen om zeker te zijn dat ik het goed begreep.

IMO gooi je nl 2 dingen nogal door elkaar:
1. je wilt weten wat het zadel bij verkoop nu op zou brengen (terwijl je het niet wilt verkopen)
2. en je wilt weten of je er niet te veel voor hebt betaald toendertijd .

Om met 2. te beginnen.
Je moet geen appels met peren willen vergelijken. Als je wilt weten wat het nu waard is in vergelijking met wat je er 'ooit' voor betaald hebt.
Dan moeten wij eerst weten wanneer je het gekocht hebt en in welke staat het toen was.
Je kunt dit zadel nu niet willen vergelijken met een nieuw gekocht zadel, die vergelijking gaat altijd scheef.

Wat 1. aangaat, heeft het dus weinig zin om nu een bedrag te noemen, dat is een momentopname. Als jij het zadel evt. volgend jaar pas verkoopt kan de gebruiksstaat van het zadel al weer anders zijn en wordt de prijs dus ook anders.

Over de prijzen (in het algemeen).
Een zadel van dit merk kost nieuw tussen de Euro 750-1000 (afhankelijk waar je het koopt Haha!)
In de gebruiksstaat waarin hij nu is zou ik er ong. Euro 400/500 voor over hebben.

Even voor de duidelijkheid. Ik heb bij aankoop juist relatief weinig betaald voor dit zadel. Eigenlijk was het meer een kwestie van ''tel uit je winst''. Het komt bij een leek van zolder en die vroeg er maar wat voor.

Voor de rest is het nieuwsgierigheid. Ik ben niet zo op de hoogte van de prijzen, daarom vraag ik er naar. Ik leg ook geen Zadelmarkt zadel op jullie bord maar een naar mijn mening, merkzadel.
Overigens vind ik dat de nieuwprijzen die genoemd worden wel erg veel verschillen.

Iig bedankt voor info.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:58

Bedankt voor je uitleg, het maakt eea altijd een stuk duidelijker.
Leonoor schreef:
Overigens vind ik dat de nieuwprijzen die genoemd worden wel erg veel verschillen.

Iedereen kan voor een zadel vragen wat hij wil en zolang ze er voor verkocht worden zal de verkoper niet met zijn prijs hoeven te zakken.
Vraag (naar zadels) en aanbod(van winkels) dus.

Verder moet je beide zadels naast elkaar zien om te kunnen zien waarom zadel A duurder is/mag zijn dan zadel B.

Ook is het zo dat als iemand veel voor zijn zadel betaald heeft, hij er bij verkoop het liefst ook veel voor terug krijgt. Ik zie soms prijzen van 2e hands zadels staan waar ik ze nieuw voor koop Cool
Maar zolang er een markt voor is Knipoog