er zijn bij mij 3 leraressen op stal.
ik heb niet altijd een vaste dag.
maar de ene zegt dat ik ze lang moet doen en wijd.
en bij de andere moet ik ze zo kort doen dat ik het gevoel heb dat ik op een dressuur paard zit (wel wijd natuurlijk)
** Hoezo wel wijd NATUURLIJK? Ik heb geen idee waar je op aan het trainen bent of hoe ver je ben in de africhting (van jezelf en paard

) maar als je naar 1 hand aan het toewerken bent zou ik daar eens over na gaan denken. Waarom moeten die handen altijd wijd?
wat is nou goed?
** Ligt er aan hoe ver je bent, waar je mee bezig bent en wat het doel is in die oefening.
of maakt het niet echt zoveel uit?
** Tuurlijk maakt het wel veel uit. Als jouw paard op de voorhand loopt te sjokken en jij rijdt met een lang teugeltje door de bak dan ben ik benieuwd hoe er ooit verzameling moet komen. Maar als jouw paard voldoet aan alle basiseisen en je rijdt nog steeds met heel korte teugel, is het ook niet helemaal tof...
graag jullie meningen

** Persoonlijk zou ik alle drie graag een kop koffie aanbieden (tegelijk!) en ze eens vragen om collectieve uitleg van hun lesmethodes. Degenen die dan rood worden en gaan stotteren, mogen hun koffie mee naar huis nemen. Degene(n) die overblijft/overblijven daar zou ik graag mee verder praten