Hoe wordt een goede trainer een goede trainer?
Ik heb er toch even over na moeten denken, na het topic over de Worldshow. Want WAT is hetgene waar wij hier in Nederland zo prat op gaan; de trainers die in Amerika zijn geweest. Want DIE zijn bij de ECHTE jongens uit de sport geweest, dus DIE weten hoe het moet. Dus DIE gaan wij bakken met geld betalen om bij te MOGEN lessen.....

Dus ik ben benieuwd naar jullie mening: hoe wordt een goede trainer eigenlijk een goede trainer?
Door naar Deurne te gaan en daar 7 vrijdagen voor een slordige 1700 Euro een cursus te volgen?
Door zich in de picture te rijden op shows?
Door naar Amerika te gaan en daar te leren van de jongens die zich op de Worldshow laten zien en waar wij van
en
?Persoonlijk heb ik tot nu toe nog het meeste geleerd van instructeurs met, jawel, een Engelse achtergrond. Mensen die kunnen motiveren WAAROM dingen gedaan moeten worden, WAAROM je bepaalde oefeningen rijdt, en WAAROM je een training op een bepaalde manier opbouwt. Dit mis ik toch vaak bij ruiters en instructeurs die uitsluitend een westernachtergrond hebben. Die doen bv in een circel hun binnenhand omhoog 'omdat ze dat zo geleerd hebben'. Maar een theoretisch verhaal over het liften van de ruiterschouder EN paardschouder blijft vaak uit....
(En nee, ik wil nu geen reacties van "Ik ben westernruiter en ik weet waarom....."
Als je dat wilde gaan typen; diep adem halen, vraag opnieuw lezen, en nog eens proberen
)Ik ben benieuwd!
PS Met 'trainer' bedoel ik instructeur en/of paardentrainer.
ik weet niet of dit wel mag opdeze manier
Nu ik een aantal keer de hele dag de boel bekeken heb viel mij dat zeer positief op. Erg leuk om te zien.
) Verder heeft ie niet alleen verstand van rijden, maar ook van exterieur, kreupelheden enz. Dit zorgt ervoor dat als een paard ergens continue op vastloopt hij het ook in verband mmet lichamelijke gebreken kan brengen.