[WN] Wiescamp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnigje

Wiescamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 12:39

Wie kent deze bloedlijn?
Ik kom steeds paarden tegen waarbij vermeld wordt dat ze uit de Wiescamp bloedlijn komen. Verward

Ik kan er niet zo veel over vinden op het net. Iemand meer info voor mij?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:42

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 12:44

Wiescamp is een fokker voor zover ik info kan vinden.
Bedoelen ze met een Wiescamp bloedlijn dan alleen dat het paard of de voorouders daarvandaan komt?

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:45

Hank Wiescamp was een fokker van quarter paints en appaloosas, o.a Skipper W en Skipa star kwamen bij hem vandaan.
Heeft volgens mij meerdere keren in de quarter iets over hem gestaan.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:47

Bonnigje,
In de boekenserie van "a western horseman book",waarvan bijvoorbeeld ook de "legends-boeken"zijn,daar is ook een boek over Wiescamp te krijgen.Het heet:
The Hank Wiescamp story
by Frank Holmes
208 pages and over 260 photograFS.
THE BIOGRAFIE OF THE LEGENDARY BREEDER OF qUARTERHORSES,aPPALOOSAS AND pAINTS(OEPS,..CAPSLOCK,IK GA NIET OPNIEUW TYPEN!)
Misschien een leuk kado om de sint te vragen?
het is dus een bekende fokker met een eigen visie op wat wel en niet goede paarden cq. bloedlijnen zijn.

edit: *ah,..xono was me al voor!!* OK dan!
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 29-11-04 12:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:47

www.skipperwbreeders.com
Popularly known as Wiescamp horses, the Skipper W bloodlines ultimately came about through the cooperation and skillful efforts of a number of early 20th century master breeders. Renowned and respected as several of the most famous stock horse breeders in history, men like Warren Shoemaker, H. J. Wiescamp, Jack Casement, Quentin Semotan, Jack Kyle, Marshall Peavy, and Coke Roberds, were responsible for equally contributing to the celebrity of the Skipper W bloodlines. These Breeders pioneered excellence in confirmation, ability, and disposition which produced such notable horses as Question Mark, Old Fred, Peter McCue, Plaudit, Nick, and Sheik, who later went on to produce other notorious horses like Brush Mount, Skipper W, Gold Mount, Holy Smoke, and Scooter W.

Het boek heb ik ook.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:51

Bonnigje schreef:
Bedoelen ze met een Wiescamp bloedlijn dan alleen dat het paard of de voorouders daarvandaan komt?

Ja.

Voordat ik snel genoeg kon typen, stond er al een heleboel info Haha! . Ben er zelf ook mee bezig geweest, omdat Lee ook voor een groot deel Wiescamp gefokt is.

Dat boek moest ik ook maar eens op mijn verlanglijstje zetten!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:52

Ik heb 1 van de legends-boeken waar ook over Skipa Star is geschreven...................
Het zijn ,zo even snel gekeken,vooral halter-paarden,of niet?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:56

Overigens heeft de man wel een heel interessante visie op fokken. Hij paste veelvuldig lijnenteelt toe om bepaalde gewenste eigenschappen te verankeren. Hij had ook een soort van lijst waar hij zijn merries en hengsten naar indeelde op kwaliteit en type. Categorie 1 merries werden dus gekruist met categorie 1 hengsten enz. De preciese filosofie erachter ken ik niet (meer -> 30+ he) vandaar dat dat boek me ook wel heel interessant lijkt.

De paarden die Wiescamp fokte zijn idd vooral bekend geworden om hun halterkwaliteiten, maar volgens mij komt dat meer voort uit het feit dat Wiescamp correct gebouwde paarden voor ogen had bij het fokken omdat correct gebouwde paarden lichamelijk dat konden doen waar ze voor bestemd waren (behalve dan dat ze gewoon jammie zijn om naar te kijken)

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:09

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:16

In een van mijn paardjes zit ook Skipa Star. Vergis je niet, het is echt niet alleen halter bloed, ook heel goed performance bloed.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 13:53

En hoe kom je erachter hoever terug de Wiescamp zit?
Ik kom het vaak tegen maar als er 6 generaties geleden een keer een Wiescamp in zit noem je het dan nog een Wiescamp gefokt paard.
Bij wijze van spreken dan he.
Ik zal er eens in duiken.
Dat boek is ook interessant trouwens!

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 14:00

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:17

Wiescamp breeding houdt in een paard door Wiescamp zelf gefokt, wanneer een paard niet door hem zelf gefokt is, is het ook geen Wiescamp breeding. Zo lang is hij ook weer niet dood, dus er lopen er nog heel wat.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 14:26

Himyar schreef:
Wiescamp breeding houdt in een paard door Wiescamp zelf gefokt, wanneer een paard niet door hem zelf gefokt is, is het ook geen Wiescamp breeding. Zo lang is hij ook weer niet dood, dus er lopen er nog heel wat.

Ik bedoel dat ik dit o.a. tegen kom:
"well built mare out of Wiescamp bloodlines"

Das dan dus geen Wiescamp lijkt me, maar daar zitten Wiescamp voorouders in.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:45

In zoveel paarden zit wel ergens een Wiescamp gefokt paard, maar dat maakt het nog geen Wiescamp breeding.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:45

Op deze link van Tetra Gold zie je duidelijk hoevaak er met gelijk bloed gefokt is: 8x Skipper W

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:50

Mijn God, zo vaak Skipper W kan toch ook niet goed zijn? Tuurlijk, je wilt alle goede eigenschappen doorfokken en extra sterk terug zien komen, maar what about zijn slechte eigenschappen? Of had hij die niet? Schijnheilig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:53

De onderste 2 namen Skip On en Skips Choice zijn ook beide direkt van Skipper W, dat maakt het totaal dus 10 !!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:07

XoNo schreef:
Mijn God, zo vaak Skipper W kan toch ook niet goed zijn? Tuurlijk, je wilt alle goede eigenschappen doorfokken en extra sterk terug zien komen, maar what about zijn slechte eigenschappen? Of had hij die niet? Schijnheilig
jaa hoor eigenzinnige koppies Haha!
maar de wieskamp paarden zijn naast goede halter paarden ook erg goede ranch en performancepaarden. in duitsland kom je nog erg veel wieskamp fokkers tegen.
wat de meeste wieskamps verraad is skip, skipper skippa enz.

ik heb er zelf 1 docz skippa leoreen, vaderskant doc bar, moederskant volle wieskamp lijn.