Af en toe probeer ik wel eens wat trailoefeningetjes met m'n paard (normaal rijden we vooral reining), maar ze kan de balken niet met rust laten. Laat ik haar met 1 been over de balk stappen, begint ze te maaien en ligt de balk binnen de kortste keren in de lengterichting ipv overdwars. Hoe kan ik haar dit afleren??
Mac
Geplaatst: 27-11-04 23:44
Hahaha herkenbaar! Ik heb ook een paard met zo'n volautomatisch voorbeen. Ik ben nog niet echt serieus bezig met haar, maar ik voorzie ook dergelijke problemen ... ben dus benieuwd naar de antwoorden!
XoNo
Geplaatst: 29-11-04 12:46
Heel veel rust. Ik denk dat het probleem eerder met ongeduldigheid te maken heeft dan met de balken zelf. Ik heb mijn paard ook enorm veel geduld moeten leren, soms zet ik hem gewoon ergens aan vast en laat ik hem er even een half uurtje staan. Dan staat hij even te draaien en te doen, maar op een gegeven moment geeft hij het op en wordt hij rustig. Ga bijvoorbeeld met je paard in een vierkantje staan en ga daar gewoon even 10 minuten om je heen zitten kijken. Als je paard gaat schrapen, corrigeren (been geven of gewoon een grote smoel geven) en belonen als ze ermee stopt en gewoon weer wachten.