[WN] stop ermee WEER

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HCRanch

stop ermee WEER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 22:12

[WN] ik stop ermee

iets meer dan een jaar geleden maakte ik heel moedig dit besluit.........(zie link)

maar ik trek het niet meer. Inmiddels hebben we weet ik veel hoeveel rondjes door de polder gereden en gingen we zeker om het weekend of naar het bos of het strand maar ik had er geen zin meer in.
Ook nog aan Pat parelli begonnen en zelfs level 1 officieel gedaan, maar toch .....

Toch stiekum weer western gaan rijden, ging om precies te zijn 4 maanden geweldig we gingen met spongen vooruit, maar het gevecht is wederom begonnen.

Waar ben ik nu mee bezig vraag ik me af, ze lol gaat eraf ik moet het toegeven hoeveel ik ook van mijn Koko hou ik ben te fanatiek.

Ik dacht altijd een paard koop je voor je leven het is een gezinslid je maatje je alles......

Toch heb ik de knoop doorgehakt en besloten een lieve goeie nieuwe baas voor haar te vinden die wel genoegen neemt met langs de weg rijden en stand en bosritjes maken

Ik heb het lang voor me gehouden "bang" voor de reacties.

Veel verdriet heb ik ervan maar zo blijven we geen vrienden dat voelen we allebei. We hebben een prachttijd gehad en een hoop van elkaar geleerd maar onze wegen scheiden hier.
Het is net als een relatie je kan op een punt komen waarin je weet dat het zo niet verder meer gaat hoe graag je dat zou willen, je doel is te verschillend

ik ga zoeken naar een paardje waar ik beter mee kan westernrijden Huilen Huilen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 23:38

Zoals ik toen ook al schreef; ik ben nog steeds blij met de beslissing die ik ooit heb genomen.
Hoe moeilijk het ook is, je hebt een paard ook voor je plezier en als dat ver te zoeken is dan maak je beide niet blij.

heel veel sterkte! Ach gut

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 23:47

Een hele moeilijke beslissing, maar ik denk dat als je tegen beter weten in doorgaat met een paard dat niet aan je verwachtingen kan voldoen, je op den duur allebei gefrustreerd raakt. Dat is voor jou niet leuk, en het is niet eerlijk tegenover je paard. Het maakt de beslissing niet makkelijker, maar ik denk dat Vera gelijk heeft dat het op de langere duur de juiste is ...

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 23:50

goeie en verstandige bslissing hoor.
en je niet schuldig voelen Ach gut

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 00:13

ook ik vind dat je een (voor jezelf en je paard) goede beslissing neemt. het is moeilijk en hard om een kameraad weg te moeten doen. maar als jullie wegen niet dezelfde zijn moet je soms wel.

veel sterkte en ik hoop dat je een leuk en goed baasje voor hem vind Ach gut .

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 08:10

dank jullie voor deze opbeurende berichten.

er zijn toch mensen die het niet snappen en ik voel me net zo'n boeman soms, je verkoopt toch ok je vriendin niet.

Jullie berichtjes maken me toch wat zekerder thanks OK dan!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 09:13

Ik begrijp precies hoe je je voelt. Wij hebben anderhalf jaar geleden deze beslissing ook genomen met Carys, onze Welsh Cob. Door allerlei problemen ging ons plezier aan rijden er helemaal af. Tot we tot hetzelfde besluit zijn gekomen als jij nu.
En wat een fijn jaar hebben we nu achter ons met onze nieuwe aanwinst!
Je zult vast een fijne eigenaar voor haar vinden en het mooie is dat je precies zal weten wat bij haar past!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 10:47

Kokopelli schreef:
Ik heb het lang voor me gehouden "bang" voor de reacties.

Niks van aantrekken als je negatieve reacties krijgt. Iemand die het niet met je eens is is altijd wel te vinden, wat je ook kiest.

Ik denk dat je een moeilijke, maar wel eerlijke keuze maakt. Het is immers ook niet eerlijk als jij tegen je lol in met dit dier blijft aanmodderen? Jullie blijken andere interesses te hebben, dus passen jullie niet bij elkaar. Inderdaad net als een menselijke relatie, maar daar gebeurt het immers ook regelmatig dat je een tijdje met iemand optrekt en dat het toch minder leuk is als het in eerste instantie leek? En dan gaat ieder zijns weegs. Tja, en dat moment heb jij nu helaas met je paardje bereikt.

Ik denk dus dat je een goede keuze maakt, ondanks dat het best heel moeilijk zal zijn om hem straks bij een ander op de trailer te zetten.

Wij mensen zijn ook altijd geneigd om maar te denken dat niemand zo goed voor z'n beestje kan zorgen als wijzelf. Maar probeer je die eerste dagen met je paard eens te herinneren: dat superblije gevoel toen je 'm ophaalde, en al die extra aandacht die je 'm de eerste dagen ook gaf, zodat hij maar vooral geen heimwee zou krijgen. En wat ging dat goed he! Jij was er zielsgelukkig mee, en het paard had het ook al zo snel zo goed naar z'n zin!
Probeer je dat maar in gedachte te houden; bij een nieuwe eigenaar gaat het net zo. Misschien dat die gedachte het iets minder moeilijk maakt.

Veel succes met het vinden van een nieuwe baas, en veel geluk en plezier bij het zoeken van een nieuw maatje!

Sonja

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 11:02

ik begrijp je verhaal helemaal, precies de reden waarom ik mn tink 1,5 jaar geleden ook heb verkocht,
het leek goed te gaan, hij leerde veel, ik leerde veel en op een gegeven moment heb je alleen maar gevechten en onenigheden omdat het paard gewoon de capaciteiten en de instelling er niet voor heeft,
heel jammer, een heel moeilijk besluit maar waarschijnlijk echt het beste voor jullie beiden!
vind het een dappere beslissing van je, sterkte ermee...

(ik heb ook rare reacties gehad toendertijd, maar je moet maar denken, het is mijn relatie met het paard, en ik weet zelf wel het beste wat goed voor ons is, en dit is het beste voor jullie beiden, en als mensen dat niet inzien hebben ze pech...)

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:43

Ook ik heb mijn paardje verkocht, 4,5 maand geleden Huilen Met rijden wou ik wat verder en Louise (belgisch trekpaard) dacht daar een beetje anders over. Rijden in de bak vond ze verschrikkelijk, buitenrijden ging daarintegen super OK dan! Heb d'r verder zelf betuigd en mocht een stukkie land stuk raggen.
Toen ik haar verkocht kreeg ik ook negatieve reacties, zovan 'dat had je van te voren kunnen weten met een belg'ed. Ja zal best maar ik heb altijd al een belg willen hebben, dus kwam ie er ook! Gekocht als veulentje, een superleuke tijd gehad en verkocht als 4-jarige. Loopt nu aan de andere kant van het stadje waar ik woon, bij een meneer die heel erg tevreden met d'r is en het een superknollie vindt Loopt bij hem een aantal keren per week voor de kar, zo'n 2-2,5 uur per keer, naar het bos en hij was versteld dat ie zoveel kracht en uithoudingsvermogen had. Lachen Zag d'r laast staan in de wei en zag er zeer tevreden uit.

Kokopellie, niks van de reacties aantrekken. Als je vind dat verkopen het beste is,moet je dat gewoon doen. Zoek een leuk baasje voor d'r en ga af en toe kijken Knipoog

Sletjesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:24

je hebt de juisTe beslissing genomen en met je paardje die je nu koopt heel veel sUc6 Extreme duivel

Mirthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:40

Hoi, hoi! Ik lees hier je stukje en de reacties.
Ik hoop dat het wel weer een beetje gaat en dat je snel een goede baas voor kokie zult vinden. Ik moet zeggen dat het mij ook een vreemd gevoel geeft. Het is toch 5 jaar Lex z'n maatje geweest. Als ik op stal was ook Alex een stukje wortel, kokie ook een stukje wortel enz.
Ik vind dat je een verstandige beslissing hebt genomen, ook al zullen er nog wel wat traantjes om vloeien.
Ik hoop dat alles snel achter de rug is en dat we het nieuwe jaar weer opnieuw als stalmaatjes kunnen starten.
XXX

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:45

Je had je paard ook kunnen houden tot jullie er allebei strontchagerijnig van werden Lachen Ook geen leuke manier om een paard te houden. Jullie interesses liggen bij ieder op een ander vlak, dan is het alleen maar eerlijk voor jullie beiden dat jullie allebei een nieuw maatje zoeken die wel je interesse deelt Haha!

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:27

mijn intresse met pablo lag ook even anders en heb nu een jaar een ander paardje wat super gaat!!

En je paardje aan iemand verkopen die er goed voor is geeft heel veel vrede. sterkte ermee en je zeker niet schuldig voelen!!

Annebell_001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:05

Je hebt de juiste beslissing genomen, ook al is het heel erg moeilijk. Verdrietig
Dit is beter voor jullie allebij.

Rustig aan Marjon, Ach gut

XxX Anke

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 07:11

he wat rot Ach gut
ik heb ook op dat punt gestaan om face te verkopen
maar toch besloten het niet te doen
maar ja dat kan ook altijd weer veranderen.
we zullen zien wat de toekomst brengt Knipoog

vind het een moedige en eerlijke beslissing
en voel je echt niet schuldig hoor
het is beter voor het paard en voor jou

veel sterkte

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 07:53

Een moedige beslissing van je. Ik heb het met pride ook heel moeilijk gehad maar ik had niet de moed om hem te verkopen. Ik heb het op kunnen lossen door er gewoon een paard bij te kopen die wel geschikt is voor hetgeen ik graag wil. Maar als dat niet had gekund dan was het echt heel zwaar geweest. Ik wens je heel veel succes en er is vast wel ergens een paardje dat bij je past.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:12

Ik sta helemaal achter je beslissing hoor! Paardrijden is jouw hobby, en dat moet dus ook voor jullie beide plezierig zijn!

Uit ervaring met Jeddah weet ik wel dat het ontzettend moeilijk is te verkopen, ook als ze een goed tehuis hebben. Heel veel succes en sterkte met het verkopen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:15

Paarden houden is te duur om een paard aan te houden waar het niet (meer) helemaal mee klikt. Op een gegeven moment ontgroei je elkaar, en dan is het alleen maar eerlijk om - als je zelf door wilt - een ander baasje voor je paard te gaan zoeken. Veel succes met de verkoop, en ik hoop dat er voor jou snel een ander paardje komt waar je wel verder mee kunt.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:15

Ik weet precies hoe je je voelt!

Ik heb ook heel lang getwijfeld of ik mij bertje moest houden of niet.
Uiteindelijk de beslissing genomen om hem te verkopen en het gaat Super met hem!
Hij is weer helemaal happy op zijn nieuwe stek. Veel gelukkiger als bij mij.

Tis moeilijk om hem los te laten maar als je daarna ziet dat het de juiste beslissing is geweest voelt het toch wel goed

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:25

Je ziet toch maar hoeveel mensen er om dezelfde reden als jij hun paardenmaatjes verkopen.

Ook ik heb mijn paardje indertijd verkocht, gewoon omdat ie te klein zou blijven voor mij. Zouden we ook allebei niet blij van worden.

Nergens wat van aantrekken hoor. In je hart weet je of je de juiste beslissing neemt.

Sterkte!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 22:09

Je weet hoe ik erover denk. Ik sta helemaal achter je beslissing!
Deze frustratie is voor jullie beide niet fijn en je gaat je steeds meer ergeren. Niet eerlijk voor jou, nog voor je paard.

Ik hoop dat je gauw een nieuwe, goede baas voor Kook vindt!!! Is voor jullie beide een geruststelling!!
Sterkte en als je een schouder nodig hebt.....