interesse endurance Rotterdam/Zeeland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

interesse endurance Rotterdam/Zeeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 20:02

Ik overweeg in 2005 als afwisseling een aantal endurance wedstrijden te rijden. Is het mij opgevallen dat deze niet echt in mijn regio (Rotterdam) gegeven worden. Provincie Zeeland kent helemaal geen endurance-wedstrijd. Hoe kan dit? Zijn er in deze omgeving geen enduance-ruiters?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:03

Ik wil het ook weleens proberen, maar zou niet weten waar ze zijn hier in de buurt...

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:06

ik zo het dus ook wel een keer willen proberen, maar inderdaad altijd ver weg.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 20:08

Katwijk was de enige die een beetje in de buurt was, voor mij.

Het spijt me zeer, maar ik geloof niet dat ik mn paard 3 of 4 uur op de trailer ga zetten, om vervolgens 40 km over de hei te gaan rijden. Daarom vraag ik mij af of hier een verklaring voor is. Misschien geen interesse in deze regio's???

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:15

Deze vraag wilde ik zelf net gaan stellen.
Er lijkt inderdaad niks hiervan in de buurt te zijn
Al 2 keer een e-mail naar Her&Der (endurance verreniging) gestuurd maar antwoord... nee hoor Scheve mond zelfs niet als het over het lidmaatschap gaat en een telefoonnummer kan ik maar niet ondekken Verdrietig
Dat terwijl ik dit zo graag zou willen gaan doen met m'n paard...

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 20:20

@ Sas00: Heel vreemd dat de DER hier geen reactie op geeft! Bij mij reageerden ze nl wel.

Ik heb wel te horen gekregen dat er mogelijk heeeeel misschien een wedstrijd in zeeland zou komen, maar hier vervolgens niets meer van vernomen.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:36

Britty schreef:
@ Sas00: Heel vreemd dat de DER hier geen reactie op geeft! Bij mij reageerden ze nl wel.

Ik heb wel te horen gekregen dat er mogelijk heeeeel misschien een wedstrijd in zeeland zou komen, maar hier vervolgens niets meer van vernomen.

Zal ik dan nog maar een derde mailtje sturen... Lachen

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:08

interesse genoeg hoor vanuit deze hoek.

maar een endurance wedstrijd mag maar voor maximaal tien procent uit verharde weg bestaan. en er schijnt veel gedoe te zijn met vergunningen en landeigenaren... ik weet het ook niet precies... maar het is wel een beetje jammer ja...

mijn paard vind het reizen niet zo erg en we hebben het ook wel een paar keer gedaan dit jaar.... maar dicht bij hui zou wel lekker zijn ja!!!

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:41

Ik denk ook vooral dat het een groot obstakel is dat je een team van vrijwillegers nodig hebt dat super veel tijd moet stoppen.

Maar absoluut wel interesse Haha!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 21:43

ja ok, je hebt vrijwilligers nodig, maar die hebben ze op de veluwe toch ook nodig?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:16

als er een is kom ik rijden!!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 08:05

Vrijwilligers zijn het probleem niet, wel de lokatie zoals Vanes al zei. Omg rotterdam zou nog wel een klasse 1 en korte klasse 2 kunnen doen in het bergse bos en de rottermeren maar verder.......
Ik zal voor de grap eens bij de DER informeren waar je rekening mee moet houden bij het organiseren van zo'n rit (vergunningen enzo), vrijwilligers zal het probleem niet zijn.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 08:09

Britty schreef:
Katwijk was de enige die een beetje in de buurt was, voor mij.

Het spijt me zeer, maar ik geloof niet dat ik mn paard 3 of 4 uur op de trailer ga zetten, om vervolgens 40 km over de hei te gaan rijden. Daarom vraag ik mij af of hier een verklaring voor is. Misschien geen interesse in deze regio's???

3 a 4 uur op de trailer (austerliz is ong 1,5 uur, kootwijk uurtje of 2)????
Sorry maar wij staan ook in Rotterdam en met een endurancewedstrijd ben je een hele dag onder de pannen hoor, tis niet alleen maar ff rondje boscrossen.
Met zo'n instelling moet je idd zeker niet aan endurance gaan beginnen, sonde van je tijd Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 10:14

vanwege de afstand rijd ik ook geen wedstrijden in endurance, hoewel het me heel erg leuk lijkt! (ik ben wagenziek, Banjer is niet echt dol op de trailer/veewagen)....

Mocht het ooit van de grond komen dat er in Rotterdam/Vlaardingen/Maassluis ofzo een wedstrijd komt, dan gaan we zeker in de kennismakinsklasse meedoen... Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 11:50

Het lijkt me toch mogelijk dat er vanaf Hoek van Holland zo een route kan worden uitgezet, over strand en door het duin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 11:56

Om die reden word ik in België lid, en ga ik daar starten. Ik woon in Zeeland tegen de Belgische grens. Ik zit dan met een reistijd tussen de 1,5 tot 3 uur. Op de snelweg vind ik dat beter te verteren dan die rotreis over het asfalt met een trailer richting Rotterdam... Richting de Veluwe wordt voor mij al snel 4,5 uur met trailer, en nog noordelijker begin ik niet aan. Dat dat geen juiste instelling is om Endurance te starten, vind ik ook niet zo'n leuke opmerking. Reistijden van tot 2 uur vind ik te doen, maar reistijden rond de 4 uur niet nee. Ik ben nog geen klasse 2 of 3 tenslotte Knipoog Niet iedereen heeft eigen vervoer, en alle mogelijkheden om veel te starten. Ik ga geluk hebben als ik volgend jaar 2 wedstrijden kan rijden... wellicht zelfs maar 1 en misschien dat ook nog niet eens...

Mocht er ooit een wedstrijd ín Zeeland komen, wellicht dat ik dan een licentie regel, of in kennismakingswedstrijd start. Over een wedstrijd in Zeeland heb ik wel een gerucht gehoord, maar daar zeg ik niks over tot de kalender bekend is Bloos

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:21

Mocht Zeeland doorgaan, doe ik zeker een kennismakingswedstrijd mee! Dat trailergedoe komt me af en toe echt de keel uit, maar voor zo'n klein eindje, vind ik het wel de moeite waard om vervolgens eens echt te ervaren hoe zo'n wedstrijd nu is!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 11:46

Als er eentje komt doe ik ook zeker mee met een kennismakingswedstrijd... alleen even een trailer zien te regelen Bloos en een geschikte auto... die van mij is niet zwaar genoeg Scheve mond
Maar dat komt goed> ik zet gewoon alles op alles Knipoog

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:24

De endurance vereniging is een relatief klein, met leden door het hele land. Het is erg moeilijk om mensen te vinden die een wedstrijd willen organiseren, er komt nl nogal wat meer bij kijken dan bij een dressuur/springwedstrijd. Je bent, vooral de eerste keer, behoorlijk wat tijd kwijt met de organisatie. Daarnaast is het makkelijker om een wedstrijd te organiseren in een gebied met veel bos en ruiterpaden (veluwe). Daar zijn dan ook relatief veel wedstrijden. Belangstelling voor de wedstrijd is er ongetwijfeld genoeg. Maar de omgeving leent zich veel minder.

Duin en strand zijn eigenlijk te zwaar voor een endurance wedstrijd. De meeste ruiters in hogere klasses mijden deze wedstrijden daardoor.

Maar goed, wil je een wedstrijd in die kant van het land dan zit er niets anders op dan er een te gaan organiseren.

En zoals iemand anders ook al aangaf. Als de tijd een probleem is dan is een wedstrijd dichtbij ook geen oplossing, want ook dan duurt het zo ongeveer de hele dag...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 21:50

in Rotterdam hebben we het Kralingse Bos en het Lage Bergsche Bos... en de Kralingse Plas... dus genoeg mogelijkheden zeg maar...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 19:34

Maar lijkt me niet dat je daar echt de hoge klasses dan kan laten rijden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:05

daar heb ik geen idee van.... zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van... Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 08:18

Ja hoor, kan wel. Twee of drie keer hetzelfde rondje. Knipoog

Zoals Nienke al zegt, er komt veel kijken bij het organiseren van een endurancewedstrijd. Het is niet zo 'simpel' als bij een dressuur- of springwedstrijd die je op het terrein van je eigen rijvereniging kunt laten plaatsvinden. Daarbij organiseert de endurancevereniging de wedstrijden niet zelf vanuit het bestuur of vanuit een wedstrijdcommissie (die zegt dus niet 'daar en daar moet een wedstrijd komen'): wedstrijden worden georganiseerd op initiatief van leden - die hun plan natuurlijk wel moeten voorleggen aan de vereniging. En er moet maar net iemand in een bepaalde omgeving zitten die veel tijd wil stoppen in de organisatie van zo'n wedstrijd - want dat er veel tijd in gaat zitten is een ding wat zeker is.

En 'zo even een route uitzetten over strand en duin' is niet mogelijk. Je hebt vergunningen nodig van de gemeente en van natuurbeherende instanties, en je hebt een locatie nodig met veel parkeermogelijkheid, waar je ook nog keuringsbanen kunt uitzetten, waar je een P/A en vetgate kunt neerzetten en waar voldoende drinkwater beschikbaar is. En - heel belangrijk - die locaties moeten ook nog betaalbaar zijn, evenals de vergunningen. Als de prijzen daarvan al erg hoog zijn, is het ook niet meer rendabel om een wedstrijd te houden. Dan zou het inschrijfgeld wel erg hoog worden.

Maar goed, om daar achter te komen heb je dus mensen nodig die bereid zijn de organisatie van zo'n wedstrijd op zich te nemen. Lachen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 09:33

Sjonniej schreef:
Maar lijkt me niet dat je daar echt de hoge klasses dan kan laten rijden.

zoals ik dus al zei, daar red je net een kennismakingsklasse, klasse 1 en een korte klasse 2.
Maar het zou een leuke wedstrijd zijn voor de beginennde enduranceruiters, bergsebos + rottermeren is een superrondje om te rijden en genoeg groomplaatsen en dan de PA op de skiberg ofzo... ik zie het al helemaal voor me.....
droomt fijn verder....

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 09:50

Vippie schreef:
ik zie het al helemaal voor me.....
droomt fijn verder....

Of zoekt meer enthousiastelingen en vraagt een draaiboek aan Knipoog