Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
briallen schreef:sinds een paar maanden is het western zadel van torsion op de markt.
ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen?
i.v.m. eventuele aanschaf.

, stoof in volle galop weg en ja dat zat lekker
), heb wel even gedraaft om 'em te testen maar over die enkele keer kan ik dus nog niet zoveel zeggen. Wel dat je lekker op zoek kunt gaan naar je balans en daardoor met jezelf geconfronteerd wordt
cornelie schreef:Heb 'em laatst nog op een smal NRPSertje gehad en daar lag ie ook goed op, terwijl ie normaal op m'n tonnetje Waldjo ligt. Flexibel is ie dus echt welWat mij tegenvalt aan de torsion zadels is dat het helemaal niet zo flexibel is als ik had verwacht. Je paard moet er echt tussenpassen, de voorkant kan vrijwel niet bewegen.
schaapjuh schreef:Kee maar t lijkt me niet dat die mensen een zadel gaan aanschaffen als die niet zou passen. Naja... sommige mensen
cornelie schreef:Kee t was mss idd een stomme opmerking van me. Ik vind t ook erg belangrijk dat een zadel goed past en blijft passen.In de engelse zadelarij ligt zo'n 90-95 % zeer slecht tot net niet goed. De western zadelarij weet ik niet maar ik denk dat er meer slecht dan goed ligt![]()
En er zijn inderdaad genoeg mensen die een zadel aanschaffen terwijl dat niet goed past. Zeker geen kwade opzet maar eerder onwetendheid denk ik.
Vandaar dat ik zeker op het gebied van passen een prutsmuts ben
Sugarmiss schreef:sorry het quoten ging mij niet zo goed afHoeveel Torsion-western zadels zijn er eigenlijk verkocht in NL, want op WN hoor ik er zeer weinig over.
De Bob Marshall's zijn stevig in opkomst als ik alle nieuwe eigenaren zo eens hoor. En die heb ik al wel op wedstrijden gezien.