[WN] Update 'balkprobleem'; jongens wat is het simpe!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Update 'balkprobleem'; jongens wat is het simpe!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:18

Gisteren hebben we een videocamera gekocht Tong uitsteken dus vanmorgen was Dick meteen de klos om me te filmen Schijnheilig en jongens wat is de oplossing van mijn balkprobleem simpel!!!!!! Dat nooit iemand me verteld heeft dat ik niet goed boven de balk sta, onbegrijpelijk! Huilen
M'n uitgangspositie is gewoon niet goed, that's it!

Ben zooooo blij met de nieuwe aankoop! Ik ga mezelf lesgeven! Vingers aflikken En m'n lessen opnemen en thuis afkijken!
Ben helemaal happy!

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:26

Hoi,

Ik doe het tegenwoordig ook zo . Je ziet wat er fout gaat en daar kan je de volgende keer dan weer aan werken.

Ik zet de camera gewoon aan de kant van de bak als ik geen slachtoffer kan vinden die wil filmen.

Groetjes,

Bianca

Spotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:04

Heel makkelijk hulpmiddel om een balk zijwaarts te nemen zit op ieder western zadel.. namelijk als je recht op je paard zit en je kijkt naar beneden langs je schouder (heup) naar je balk moet deze inprincipe onder de plaats liggen waar je achter singel (of bevestiging daarvan) zit.. dan weet je dat je paard midden over de balk beweegt ( en dat je dus een stapje naar voren of naar achteren kunt maken voordat je de balk raakt)

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:18

Wat bij mij werkt is doen alsof je op de balk zit. Ik zit in het midden van mijn paard dus het kan op deze manier niet misgaan.

Groetjes,

Bianca

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:44

Ik kijk altijd of de balk recht onder mijn beugel ligt. Aan de voorkant heeft je paard niet al te veel ruimte nodig omdat hij met hij voorbenen voorlangs overstapt. Met zijn achter benen stapt het paard ook voorlangs over, daardoor heb je voor de achterhand meer ruimte tussen de benen en de balk nodig dan voor de voorhand.

De balk ligt bij mij dus niet midden onder het paard, maar dichter bij de voorbenen dan bij de achterbenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:05

En dat was dus mijn probleempje, die voorbenen zitten dichterbij dan ik denk Haha! Ik moet dus iets verder over de balk heen gaan staan.

Mijn paard heeft helemaal geen balkprobleem.... IK heb een inschattingsprobleem.....
Zelfde met balkjes lopen, ik heb nu gezien wat IK fout doe. Paard doet niks fout, is hartstikke superbraaf. Maar IK probeer te veel te regelen. En omdat die voorbenen dichter bij mij zitten dan ik van bovenaf inschat, zet IK haar benen verkeerd neer. Niet zij.....

Ik hoorde mezelf op de video tegen Milena mopperen "Kappen! Laat MIJ nou eens regelen trut!" toen Mileen het initiatief nam. En meteen hoor ik mezelf er achteraan mopperen "En waarschijnlijk denkt zij nu 'als jij het regelt komt er helemaal geen barst van terecht vrouwtje' "
En daar zat ik dus dichter bij de waarheid dan ik zelf op dat moment vermoedde....

Ik schaam me diep........

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:17

fouten liggen altijd bij een ruiter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:36

Fouten wel, problemen niet altijd.
En als je je niet bewust bent dat je met een ruiterfout te maken hebt ipv met een combinatieprobleem, dan kun je dus (zelfs voor langere tijd) totaal op het verkeerde padje zitten....

Maar.... Clown ik heb het nu gezien (ja, het licht ook Knipoog ) dus ik weet wat me te doen staat! Hyper!