[WN] fenders eraf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

fenders eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 12:50

gister voor het eerst mijn nieuwe zadel ingevet, en ik wilde de fenders eraf halen. Deze zitten echter heel hoog aan het zadel vast, ze zitten wel ergens omheen, maar ik kan, door het stukje leer wat eroverheen zit zeg maar (vanaf de seat) niet goed bij om te kijken hoe het zit. Ik durf ze er niet zomaar af te halen, want het is daar allemaal zo krap dat ik bang ben dat ik ze er niet meer aan krijg.
het gaat trouwens om een continental equiflex pro reiner (weet niet of dat uitmaakt) maarja, dit stukje (wat dus verstopt zit) moet toch ook ingevet worden omdat het daar IMO bij slecht onderhoud JUIST breekt.

Iemand tips?

Semmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:32

Ik haal m'n fenders er niet af tijdens het invetten maar schuif ze in de langste of kortste stand om ze helemaal in te kunnen vetten.
Ben bang dat je ze er niet meer om krijgt als ze er eenmaal af zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 13:51

schuiven wilde ik ook proberen, maar kreeg er nauwelijks beweging in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:52

Ik durf ze er ook niet af te halen, en trek daarom ook maar flink... uiteindelijk moet het toch wel lukken om ze te kunnen verschuiven? Vraag anders om hulp van een sterker iemand?

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:54

van af het ingevette deel beginnen met schuiven dan gaat het makkelijker MET DE FENDERS

Spotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:28

Je kunt je fenders er gerust afhalen, alleen raad ik je aan een stevig maar dun touwtje aan het laatste gat van je beugelriem vast te maken, zodat als je ze behandelt hebt je ze met het touwtje er weer terug in kunt krijgen.. Heel stug werkje..
verder kan je via de onderkant van het zadel voelen en (bij de meeste ) ook zien dat je beugelriem om de boom van je zadel zit waar bij je dus bij het eraf of eraan kunt helpen begeleiden van het stugge leer..

Ook kun je bij de meeste merken zadels de schroeven aan de bovenzijde iets losdraaien waardoor je meer ruimte krijgt..

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:07

Spotty heeft het al heel duidelijk uitgelegd. En het is inderdaad een heel stug werkje Bij mij was een beugelriem gebroken en die heb ik zelf vervangen. Naderhand had ik kramp in m'n vingers en was helemaal bezweet na die worstelpartij met dat zadel *LOL*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 22:21

het was idd mijn idee dat ze om de boom zaten, maar dacht van neeee, dat zal wel niet Haha!

Kennelijk toch niet blont...
Ga dat met dat touwtje eens heeeeeel voorzichtig proberen, tnx

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 07:54

Ik trek ze ook gewoon altijd naar beneden en dan kan je er goed tussenkomen.