Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
- toegewenst,

piggeljay schreef:wat belangrijk is bij het kiezen van een smid is dat het een smid is die bekent is met western beslag en geen smid die in het dagelijks leven alleen dravers beslaat en er dan omdat jij het vraagd er maar iets van wat hij denk een western ijzer is er onder plakt, neem ook geen smid die een gewoon ijzer wel even verbouwd tot een western ijzer door er stukken tussen te plakken of van een gewoon ijzer dat iets groter is dan je paard zijn hoef een slidingplate maakt want dat zijn geen slidingplate's (sliding plate's worden speciaal besteld) en durf tegen je hoefsmid te zeggen dat je niet tevreden bent met zijn werk.
geloof me ik heb het zelf allemaal al een keer meegemaakt en aan mijn paarden komt alleen nog een smid die alleen nog maar western beslag doet
broke schreef:Bij ons op stal, heeft de eigenaar zelf de opleiding gedaan in Nederland en Amerika.
De ijzers maken is geen probleem, maar kant en klaar ijzers zijn wel zo makkelijk.
Volgens mij is het "stellen", ook belangrijk. En is het wel makkelijk als de smid het paard ziet lopen en stoppen.