Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
XoNo schreef:Ik snap sowiezo niet echt waarom jonge paarden schraal gehouden moeten worden, als iemand mij dat nou eens uit kon leggen.
Ods schreef:Paarden schraal houden kan ook nadelige effecten hebben, deze dieren krijgen te weinig voeding binnen die oa botten ook nodig hebben.
) en Quarters, maar ik kan me voorstellen dat een jonge Quarter ook een vrij specifieke voedingsbehoefte heeft, omdat een Quarter relatief veel meer spiermassa heeft op jonge leeftijd dan pakweg een KWPN'er. Dus waarschijnlijk (ondanks eiwitgevoeligheid die voorkomt binnen het ras) toch ook een redelijke behoefte aan onder meer eiwit?
beetje aan de dikke kant, maar ze zijn ook flink aan het groeien dus komt wel goed denk ik
Verder voeren we nog een supplement bij voor sterke botten en goede groei en vitaminen Sunny schreef:Dat was nu precies wat ik bedoelde. Digger is goed gevuld, maar kijk ik er dan zo anders tegenaan (omdat ik eigenlijk alleen andere rassen in opfok heb kunnen volgen), vanwege een bredere rug en billen? Juist die brede rug, die flink in het vlees zit, zette mij aan het denken. Zijn moeder had ook te veel overgewicht. Voor de rest valt het dacht ik wel mee (ribben voel ik trouwens niet), maar ik heb de indruk dat ik wel moet gaan opletten hoeveel ik voer. Hij is de afgelopen twee maanden flink de hoogte in gegaan, maar groeit kennelijk nu weer in de breedte.Je hoeft geen ribben te zien, maar ze toch wel kunnen voelen, vind ik...Het ziet er natuurlijk ook wel anders uit vanwege die brede rug en billen, maar toch... Een te vet veulen heeft later idd. meer kans op oa ocd en m.i. ook bv op zomerexceem.

Anya schreef:Bij kwpn-ers heb je ook nog het risico van OC en OCD (Osteochondrose(dissecans)