[WN] Amateur die 2 paarden start?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Amateur die 2 paarden start?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:42

Hoe doen jullie dat, logistiek gezien? Over een tijdje is Faiz zo ver dat hij eens mee op wedstrijd mag, maar ik vraag me af hoe jullie e.e.a. aanpakken op zo'n dag.
Milena rij ik in de horsemanship, trail, pleasure en reining. En Faiz wil ik in eerste instantie in de horsemanship uitbrengen, en daarna mogelijk trail of pleasure erbij. De reining komend seizoen zowiezo nog niet.

Nou kan ik natuurlijk 1 van de 2 gewoon Open starten. Maar de Open van een onderdeel komt altijd meteen na de Amateur.
Hoe doen jullie dat met losrijden? Laat je dat dan doen? Of laat je ze los longeren door een groom? Of starten jullie geen allround meer op het moment dat er een 2e paard bij komt om te starten?

Ik ben benieuwd!

PS even snel de update van Faiz: gaat nu keurig braaf in stap, draf en galop los door de bak. Andere paarden erbij geen probleem. En Anya, volgende keer mag je ook gerust op het raam bonken Knipoog want ook de kantine is niet eng meer Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:46

Je zult idd een groom (of 2) moeten hebben die het nodige voor je oplost.
Met omkleden voor de hunter heb je iig geen last Cool

Alleen beide in de pleasure starten gaat niet lukken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:49

In de horsemanship ook niet, dan kom je met het pleasurestukje in de knoei.

Maar dan moet ik dus een groom gaan zoeken om los te rijden?
lijkt me helemaal niet prettig...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:52

Bijkomend deel van het luxe-probleem van 2 wedstrijdpaarden hebben Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:55

Ik klaag ook niet Haha! maar jullie weten zo onderhand een klein beetje hoe ik ben... Maak me van te voren vast lekker druk, dan hoef ik dat op de wedstrijd niet meer te doen. Heb ik daar meer tijd om met iedereen te ouwehoeren Tong uitsteken

fritsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:59

ik ken alleen mensen met 2 paarden die in de reining starten, dus denk dat je een overweging moet maken om in een hogere klasse te starten met horsemanship en pleasure of gewoon de een een keer niet rijden in de pleasure?

kan je beter trail en reining hebben, dan kan je gewoon je paard overgeven. of je moet in de pleasure van paard naar paard springen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:06

Ik denk dat ik maar vast op zoek ga naar een rijdende groom.... Tong uitsteken Die krijgt een hell of a job... ik ben een heeeeeeel grote zeikerd met rijden Haha!
Mezelf kennende kan ik dan beter zorgen dat ik flink op tijd op het terrein ben, dan het paard dat ik als 2e moet starten eerst lekker losrijden, dan terug op de wagen zetten en het 1e paard gaan losrijden en starten, en in die tussentijd een groom vragen om het 2e paard nog kort weer even aan de longe warm te werken.

Zou dat werken Verward
Wordt wel leuk om dat weer uit te vlooien Tong uitsteken
Over een paar weken ga ik voor het eerst helemaal alleen op wedstrijd, dat vind ik ook wel heel spannend Haha! Dick heeft een longeerclinic van Lammert Haanstra op de dag van Hardenberg, dus ik sta er alleen voor. Beetje griezelig (vooral erheen gaan danwel het verdwalen *LOL* ) maar ook wel heel leuk. Echt weer een avontuurtje met m'n meissie!

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:18

Citaat:
Heb ik daar meer tijd om met iedereen te ouwehoeren

Daar heb je dan in ieder geval geen tijd meer voor Knipoog

Ik zou ze eerder losrijden dan laten stappen door een ander. Als er veel tijd tussen het losrijden en het showen zit misschien terugzetten op stal/trailer. Het beste is natuurlijk iemand te vinden die net zo rijd als jij zodat je ook tegelijk kan losrijden. Zo doen wij het tenminste. (niet met dressuur: valt zo op cowboy tussen de dressuurjasjes Cool )

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:26

Is het geen optie om om de wedstrijd een ander paard mee te nemen?? lekker ontspannen, ook voor de paarden als je maar met 1 op reis bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:30

Ik hou juist wel van een beetje drukte en spanning Cool Naar trainingen en clinics zetten we er juist ook express altijd 2 op de wagen. Ze zijn het dus ook gewend dat ze om de beurt gehaald kunnen worden voor een werkje. Dat is met Faiz ook de bedoeling. Daarom was hij laatst al een keertje mee naar een gezamenlijke training. En dat gaat nog veel vaker gebeuren Tong uitsteken
't Lijkt me juist zo leuk om m'n 2 beestjes allebei mee te nemen!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:35

Haha, zo zie je maar weer, smaken verschillen!! Mij zul je niet snel met 2 paarden op wedstrijd zien Knipoog ! Ik vind het prettig om me met 1 paard volledig bezig te houden, vooral op wedstrijd. Ik heb het in het verleden wel gedaan, maar wordt er te gestresst van, wil ook continue weten waar de andere is en wie er mee loopt en hoe het gaat en of ie braaf is enz, enz... Nope, niks voor mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:41

O maar misschien gaat het mij ook wel totaal niet bevallen; de tijd zal het leren! Maar met Milena heb ik altijd vreselijk veel plezier op wedstrijd, dus ik wil gewoon kijken of ik dat met Faiz kan combineren. Zo ja; mooi meegenomen. En zo nee, dan ga ik splitsen.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:53

Als je op tijd bent, kun je beide paarden losrijden en op het moment dat je met een van de twee je proef in gaat, de ander aan je groom geven die er dan mee gaat stappen aan de hand en op het moment dat jij je proef weer uit komt, het paard weer aan jouw geeft en andersom, zodat jij verder kunt met het tweede paard?
Ik ben zelf geen ruiter, maar ik geloof niet dat ik iemand anders vlak voor mijn proef op mijn paard wilde hebben. Dat is toch je eigen dingetje op dat moment. Succes in ieder geval en waar een wil is, is een weg Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:55

He Son.. Kom ik binnenkort even bonken!

Volgens mij kan het niet: twee paarden starten zonder bijrijder. Constans vraagt mij altijd bij te rijden als ze met twee paarden start. Dan spreken we voor de tijd af wat ik doe en wat zij doet. En als het nodig ik ga ik nog een keer naar haar huis om het 'bijrijdpaard' weer even aan te voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:57

Kan ik niet ligt naast wil ik niet Haha! toch?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:05

Ik vind het altijd wel leuk om meerdere paarden mee te nemen naar een show. Je bent constant bezig en 2 keer zoveel kans op prijs Tong uitsteken
Eén paard is wel lekker relaxed natuurlijk. Ik heb er niet zo'n moeite mee om mijn paard aan iemand anders mee te geven. Moet die "iemand anders" wel voor handen zijn natuurlijk, maar dat spreek je af voor je er 2 meeneemt.

Ik denk dat het wel kan. Je kunt inderdaad geen pleasure of horsemanship starten in dezelfde klasse, dan zul je inderdaad met de één amateur en met de ander open moeten starten, maar dan is het paard waar je dan niet mee werkt, wel op een bijrijder/groom aangewezen.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:37

1/2 off topic, als je hulp nodig hebt in hardenberg dan geef je maar een brul. Ik ben er de hele dag dus ik kan je wel helpen als je wat nodig hebt.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:55

daarom heb ik nou een kind Haha! Cool

laurad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:12

Of heeft het kind een moeder Knipoog Haha! Bloos!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:34

ja dat kan ook Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 08:11

Mag het eigenlijk wel, losrijden door een ander??? In de dressuur mag het niet in elk geval.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 08:33

Het gebeurt in ieder geval wel, dus zal het ook wel mogen Verward

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 08:37

ja het mag wel voor zover ik weet. Anders zou je als je met twee paarden start in de reining niet beide paarden even in de wedstrijdbak kunnen rijden. In ieder geval zie ik het veel gebeuren en ben ik er ook nog nooit op aangesproken als ik een paard van constans warm rijd. Dus het zal wel mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:06

cornelie schreef:
Mag het eigenlijk wel, losrijden door een ander??? In de dressuur mag het niet in elk geval.
Moet je voor de grap eens goed opletten bij inrijringen. Hoeveel mensen er niet zijn die hun paard door hun trainer laten rijden, en dan net voor ze moeten starten pas zelf erop gaan zitten.
En dan nog trots zijn als je een lintje wint ook Misselijk 'k Zou me schamen in plaats van trots zijn eerlijk gezegd.

Offtopic terug naar Cornelie: Thanks! Maar ik breng alleen Mileen mee, Faiz komt volgend voorjaar op z'n vroegst aan start.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:00

Ja hoor, je mag je paard door een ander in laten rijden. Ik heb ook wel paarden ingereden voor mensen die meerdere paarden meehadden of even voelen. Mag allemaal Lachen