[WN] Whahaha ik heb een cuttingpaard :-)))

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Whahaha ik heb een cuttingpaard :-)))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 16:37

blonde titel, maar wist het even niet beter te omschrijven.

gister (zaterdag dus) ben ik naar Marum geweest voor een clinic met Koe

s'morgens opgeladen, althans barly zonder enig probleem annie had zoiets van NEEE ik wil de wei in en ga niet mee. na een 15 minuten ge-etter van madam (en een dreigement van de zweep) had ze toch zoiets van ok ik ga al. en stonden de dames gemoedelijk naast elkaar.
nou rijd ik normaal in een uur en een kwartier naar marum, maar gezien alle wegafsluitingen en werkzaamheden die ze allemaal op het zelfde tijdstip willen doen aan de weg Boos! moest ik extra tijd rekenen, maar dat ik er zeker een half uur langer over zou doen was niet gecalculeerd. maar goed ik kwam dus wat te laat op de WSW aan, maar diana kwam al gelijk van doe maar rustig aan, hier liep het ook een beetje tegen en ze zijn nog aan het zadelen. gelukkig dus, ik snel mijn zadel en annie gehaald en opgezadelt. we mochten eerst een 20 minuten losrijden en opwarmen. toen werden, de gene waarvan de paarden nog nooit een koe hadden gezien, achter een hek geplaatst (incluis me, want ik wist echt niet of annie ooit al eens koeien had gezien). en de koeien werden binnen gehaald. je had annie moeten zien kijken, dat was echt lachen. die had echt zoiets van heeeeeee koetjes. toen heeft willem heel rustig de kudde een keer langs dat hek gedreven zodat de paarden in alle rust konden kijken. en daarna mochten we met willem een keer rustig langs de kudde rijden.

we hebben daarna allerlei oefeningen gedaan met de koeien, eentje eruit halen, twee eruit halen enz. en alles heel rustig. dus geen ren of vliegwerk. er bleek wel dat annie al eens eerder met koeien had gewerkt. wat een vermoeden van mij bevestigde, ze is ooit getraind door een cuttingruiter, en die heeft haar waarschijnlijk dus al eens op de koeien geprobeerd.

maar goed na 1.5 uur heb ik willen gevraagd of ik mocht omzadelen, want ik wilde barly ook nog proberen. geen probleem de rest even rust en willem kon dan peppy ook afzadelen (hij was erg griepig).

barly gehaald en de bak in. ik lag bijna blauw want die had echt zoiets van wat is dat nou??????? ogen als theeschoteltjes Haha!
de rest kon gewoon verder waar ze gebleven waren, maar voor mij werd er dan speciaal 1 of 2 ruiters meegestuurd om barly te laten wennen aan de koeien (echt te gek dat ze zoiets over hebben voor 1 ruiter) en op zich ging het super. in het begin vond ze het wat eng, maar de andere paarden hebben haar er doorheen gesleept.
wat ze heeft dus Koe -sense, zodra er een koe te dichtbij kwam gingen die oren plat en hoofdje naar voren, zo van kom op dan ik lust je rauw Vork
echt lollig om te zien. nu is haar basiswerk nog niet super en dat kon je merken, maar hetgene wat ik graag wilde weten weet ik nu. barly is een koeiepaardje

na de clinic de paardjes verzorgt en op de auto gezet, nog even bij 2 ex-paardjes van mij gekeken en een appeltje gegeven, en naar huis gereden. de dames lekker met een dekentje op stal gezet en gevoerd. en dood omgevallen op de bank, zo moe was ik Haha! van alle (in)spanning.

ik wil nog iedereen, mederuiters en WSW hartelijk bedanken voor een super middag OK dan! .

greetz rina

flow1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:27

FOTO'S

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:29

Klinkt erg leuk en leerzaam!!! Inderdaad foto's!!!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:37

Leuk verslag Rina!
Veel plezier met je gloednieuwe koeienpaard.
En foto's is altijd leuk inderdaad OK dan!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 18:42

helaas was ik de camera vergeten Bloos! er heeft wel iemand staan filmen maar wie dat was ????

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 19:24

Superleuk!!
Beter heb je nog even de groetjes gedaan van hier uit het Westland Knipoog

Oh, gaaf man, ik dacht dat je Barley te koop had staan?
Toen ik daar stage liep, en Barley in training strond, oeh wat een wereld
paardje met een wereldkarakter Lachen

Maar.. Ga je haar nu verder trainen op cutting?

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 19:28

He Rina, als ik had geweten dat je mee zou doen, was ik zeker even komen kijken!
Ik heb 's avonds nog wel even gekeken.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 21:52

yvvv schreef:
Superleuk!!
Beter heb je nog even de groetjes gedaan van hier uit het Westland Knipoog

Oh, gaaf man, ik dacht dat je Barley te koop had staan?
Toen ik daar stage liep, en Barley in training strond, oeh wat een wereld
paardje met een wereldkarakter Lachen

Maar.. Ga je haar nu verder trainen op cutting?

ja barly is te koop..........kopen??? Haha! Tong uitsteken en dat is voor mij geen reden om met haar maar niets meer te doen Knipoog .
en nee ik denk niet dat ik verder ga trainen op cutting, heb hier weinig koetjes om op te oefenen, alhoewel de buurman.......... nee vind ie vast niet leuk Clown
het was gewoon leuk om en vermoeden bevestigd te zien. en het vermoeden dat ze een Koe paardje was had ik al.

ja jannie jammer dat je er s'middags niet was, maar ik heb je quatro nog wel goedendag gezegt hoor Cool wie weet een andere keer.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:20

Whahaha nee sorry, heb al een leukertje Lachen

Nee blij dat je er zo over denkt, dan dat je haar tonnetje rond laat worden
in het land Lachen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 08:53

Het klinkt als een lekker relaxte manier om je paarden aan de koeien te laten wennen. Cool!

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 11:38

Inderdaad gefeliciteerd met je Cutter!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:16

hey,

wat leuk dat het zo goed ging! Ik had waarschijnlijk ook nog mee gedaan met de clinic maar de lespaarden zaten al vol Boos!
En als ik wist dat jij meedeed was ik zeker ff komen kijken! Haha!

groetjes Klaas