Vanmorgen vroeg om kwart over 6 was ik op stal om te voeren en mesten. Precies volgens schema (ja alweer) vertrokken we om half 8 richting Bathmen. Omdat de A1 is afgesloten tussen hoevelaken en Barneveld moesten we via de A27, A12 en A30 naar de A1, lekker omrijden dus. Anyway, om 10 over 9 kwamen we op het terrein aan en na een kop koffie en ingeschreven te hebben gingen we weer richting trailer om ons kostuumpje weer aan te trekken.
Het losspringen ging redelijk goed (op een weigering tot 3 x toe na) maar het begon me toch opeens te regenen! En juist toen was ik aan de beurt om de ring in te gaan

Ik vroeg aan een aantal mensen die al gecrosst hadden hoe de bodem van de cross erbij lag, want ik had de dag ervoor gelopen en toen was het goed. De bodem bleek wel snel slechter te worden en hier en daar in de bochten in het bos wat glad. Ik had al besloten om, als de bodem te zwaar zou zijn, te stoppen want djin heeft ooit een peesblessure gehad en ik ben nu wat bodems betreft extra voorzichtig met haar.
Op zich ging het wel, behalve de stukken tussen hindernis 4 en 5 en tussen 10 en 11, daar moest je door een veld waar een of andere vage groente wordt geteeld en waar ze een pad van 3 meter breed ongeveer tussenuit hadden gehaald. Daar was het echt vreselijk. Wel jammer want dat waren mooie rechte stukken om mooi tempo te maken. Maar dat heb ik dus niet gedaan ivm de benen van mijn paard.
Hindernis 7, waar ik nogal tegenop zag (smal houtblokachtig iets met daarachter een dikke droge sloot, gingen feilloos. Achteraf bezien een eitje! Tja, makkelijk praten als je paard het gewoon springt. Er waren er genoeg met een weigering op die sloot. Op de afsprong (piano) was djin iets aan het mutsen, terwijl ik precies pas had gereden (voor de piano stond nog een steiltje en dan 2 galopsprongen voor de piano) maar ik hield haar tussen het been en toen stonden we zo weer beneden.
Ook hindernis 15 paddestoel voor het water waar ik tegenop zag ging super, water in en uit en nog een paddestoel. Op naar de laatste 3, een behoorlijke greppel, dan direct een heuvel op naar de verlengde paddestoel. Ging ook als een speer en de laatste was een eenvoudig steiltje met meelzakken eronder. Even nog het gas erop en gefinished!
Helemaal foutloos maar iets buiten de tijd, denk een seconde of 15.
Ik ben helemaal weer gelukkig! Heel fijn om zo djinny's seizoen af te sluiten. Insiders weten wel wat ik bedoel.......
Op de uitslag heb ik niet meer gewacht, maar volgens een bekende van mij ben ik als 21e in het klassement geeindigd. Niet slecht als je de concurrentie bekijkt en als je weet dat er wel een stuk of 60 in het L-kampioenschap meededen.
Morgen mag ik nog een keer met mijn schimmeltje. Hoop met haar ook zo fijn het seizoen te sluiten.