Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Ik rijd nu dus altijd op een "dood schaap" (barebackpad/schapenvachtje) en ik moet zeggen dat het me uitstekend bevalt! Helemaal zonder zadel vind ik toch iets minder prettig en ik heb het idee dat mijn paard dat ook niet helemaal top vindt. Maar met het schaapje, echt bubbels schreef:Valt me wel op dat zowel Pride als Baduh veel voorzichtiger zijn als ik er zonder zadel op zit. Ze weten dat ik dan continu mijn evenwicht opnieuw zoek denk ik. Vind ik wel lief.
Maar goed, ik heb wel eens op Pride gezeten in de paddock, en toen beet Baduh haar in ene in haar kont. Ik leek wel een zandsculptuur.
Sonja schreef:Ik geloof nooit dat een paard zo ver kan denken.
Volgens mij loopt hij 'voorzichtiger' (lees minder soepel) omdat de ruiter zit te storen en dus het paard hindert.
bubbels schreef:Hmmm, geen idee. Feit is dat toen ik een keer van Baduh af viel hij behoorlijk in paniek was omdat zijn "ruiter" weg was. Hij kwam aangehobbeld en kroop nog net niet onder mijn trui.Maar goed, ik heb wel eens op Pride gezeten in de paddock, en toen beet Baduh haar in ene in haar kont. Ik leek wel een zandsculptuur.
) maar puur uit kudde drang. Sonja schreef:Een paard zal proberen om recht onder het ruitergewicht te blijven. Daarom valt een paard naar binnen als je zelf naar beneden kijkt in je circels. En met aanleren van bv je sidepasses maak je daar op positieve manier gebruik van.