[SGW] Verslag SGW Hattem met dikkertje dap

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Verslag SGW Hattem met dikkertje dap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 18:47

Vrijdags had ik al gedressuurd en was niet ontevreden met de 160 punten die ik kreeg.
Vandaag was het spannendste gebeuren. Het springen en de cross.

Vanmorgen al om 6 uur op stal en 10 minuten later dan gepland (7.00 uur) gingen we in een behoorlijke mist, weer richting Hattem. We kwamen daar mooi tegen half 9 aan en gingen gelijk de cross lopen. Dat hadden we gisteren al gedaan, maar op sommige stukken moest je even goed opletten waar je precies naar toe moest. Flink doorgelopen en na 3 kwartier weer terug op het hoofdterrein. Nog even tijd voor een bakkie en toen richting de trailer om op mijn gemak mijn paard klaar te maken en mezelf.
Het was natuurlijk een stuk drukker dan gisteren dus Killea was een stuk wakkerder (gelukkig). Lekker de tijd genomen om los te rijden en wat losgesprongen. Op zich ging dat wel goed, een paar keer gingen we wat groot, maar geen grove fouten. Toen het springparcours in. We hadden een mooi, foutloos rondje (zou ik het dan toch een keer leren??) en ikke blij!
Naar de DA (niet zo'n vrolijke man) en met zijn goedkeuring mochten we richting de cross. Helaas hadden ze geen losspring-crosshindernissen maar twee gewone sprongen. Dat heb ik dus maar overgeslagen en ben 2 starters voor mij, mijn paard weer was los gaan draven.
1 minuut!!!
Snel klokje inschakelen, goed in en uit blijven ademen en GO!
Ze voelde lekker aan in de cross en de sprongen gingen ook lekker. De bodem was behoorlijk drassig geworden op de weilanden en hier en daar lag ook wel flink wat blub. Ik ben dus niet voluit gegaan omdat ik met een mindere bodem liever wat voorzichtiger ben. Ben liever foutloos en wat langzaam dan het risico op een uitglijder te nemen. Maar goed toen kwamen we dus bij hindernis 7, het holle pad met de behoorlijke afsprong. Vantevoren zag ik daar een beetje tegenop omdat Killea afsprongen en sprongen waarna het schuin naar beneden gaat, nog spannend vind, maar deze keer sprong ze geweldig!! OK dan! Zonder aarzelen vlogen we de afsprong af. Heerlijk. Mijn cross kon al niet meer stuk, maar de waterbak moest nog komen (moest je eerst vrij steil naar beneden voor je in het water kwam, en nog een steil-sprong waarachter het ook behoorlijk steil naar beneden liep. Maar..........ook deze gingen hardstikke goed, zonder aarzelen (wel goed kijken om haar landing te taxeren, maar dat vind ik niet erg). Ikke nog blijer, wil Killea belonen, schrikt ze van mijn hand en maakt een gekke sprong naar links. Ik maar "braaf" roepen. Gek meisje is het toch Knipoog . De rest van de hindernissen gingen goed, alleen op 13 (steilsprong van houten planken) was ze wat laks in het voorbeen en tikte ze behoorlijk aan. De sprong daarna was gelukkig massief gebouwd (een picknicktafel opgebouwd uit bielzen) en daar had ze met een beetje meer been van mij, gelukkig weer veel respect voor.
Foutloos gefinished en volgens mij kon iedereen zien dat ik met aquafresh mijn tanden poets........... Haha! . Wel buiten de tijd (12 tijdfouten), maar dat boeide me echt niet!

Na heel lang wachten op de uitslag ben ik als 13e geeindigd in het klassement. (alle B-paarden combinaties zaten in 1 ring en dat waren er een stuk of 43). Voor stijl had ik ook voldoende (cijfers weet ik niet, daar hebben we niet meer op gewacht) dus weer 2 punten erbij +11. Op naar Bathmen, Chaam 2005 nog in het B en dan hoop ik in Etten_leur mijn L-debuut met haar te kunnen maken!
Ik ga nu lekker uit eten!!

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:10

Heel netjes gedan, gefeliciteerd OK dan!
Ik zit gelijk in de cross stemming na het lezen van zo'n leuk verslag Party!!
Ik ben ook in Bathmen dus misschien tot dan Cool

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:10

super zeg! Zo'n cross geeft je echt een mega gevoel, dat gaat het echt allemaal vanzelf. En ook foutloos gesprongen, topdag dus!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:14

Super gedaan! Ik hoop je nu is te zien met dikkertje dap Haha! in Bathmen!

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 19:20

Whoo!! Netjes..

voor mij was t een beetje een teleurstellende dag.. de eerste keer voor mij in me leven dat ik vrijwillig een cross verlaten heb Huilen

Ik starte in de Z ponies en was foutloos tot hindernis 19, Daar naarbeneden op die heuvel! dat ging toen nog goed nadat ze me er rechts langsging.. Maar voelde al dat ze vanaf hindernis 14 aan het aftakelen was.. Toen op de volgende hindernis daar die beek over ging het mis, daar had ik 1 stop en toen de 2e keer ging t maar net van je het.. Toen heb ik vrijwillig het parcours verlaten, omdat ik inzag dat dit toch geen nut meer had, ze was op...

Naar alles wat ze de laatste tijd had gehad was dit net even teveel voor der.. Jammer, maar niets aan te doen...

Het enige wat me nog een beetje kan opbeuren is dat 80% van het deelnemers veld daar sneuvelde.. en 2 gingen er zelfs flink op de kop de sloot in...

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:02

ik hoorde net van een vriendin van mij dat mijn overbuurmeisje RESERVE KAMPIOEN is geworden!!!!!!!!!!!! OK dan! OK dan! OK dan!
Chantal Kedde met Bacioin de M!!!! *LOL* Pling GEFELICITEERD!!Vet goed van je!!!! Haha!

kwitnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:24

het gaat snel rond Haha!

Z pony's was echt veel te zwaar..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:28

Goed gedaan Simmie! OK dan!
Je hebt Killea toch ook wel wat lekkers gegeven? Vork

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:40

Super hoor, zo' n foutloos rondje!!! OK dan!

En Mikyo, goed van je dat je bent gestopt, dat is beter dan ongelukken maken!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:41

lekker!!
mijn clubgenootje was 19e n de L ponys
die ander was gevallen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 21:44

Dank voor de leuke reacties allemaal!

Chantal: ik ben er op zondag met DD in Bathmen en zaterdag met Djinny.
Scum: ik zei vantevoren; als ik deze cross foutloos rondkom, krijgt Killea 6 lick-its (vind ze heerlijk), dusseh, snel naar de ruitersportzaak maandag!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:45

Super gereden!
Trouwens, al terug van uit eten?

Super

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 21:46

Bitwise schreef:
Super gereden!
Trouwens, al terug van uit eten?

Super

Ja, net terug ben ook nog even langs de paarden geweest om te kijken hoe Killea er bij stond en nog gevoerd. en nu ga ik op de bank met mijn broek op de vreethaak, hi hi!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:50

En de pezen, ook alles goed. Je had nl het over losse bodem. Ik ben dan altijd zo bang de pezen over te belasten. Vaak merken paarden het door de spanning van de cross niet als ze een blessure oplopen en gaan ze gewoon door. Het probleem zie je dan later.....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 21:53

Bitwise schreef:
En de pezen, ook alles goed. Je had nl het over losse bodem. Ik ben dan altijd zo bang de pezen over te belasten. Vaak merken paarden het door de spanning van de cross niet als ze een blessure oplopen en gaan ze gewoon door. Het probleem zie je dan later.....

Ja, alles in orde. Na de cross stonden ook nog steeds mooi strak en effe nadat de beenbeschermers af waren en ik haar benen had afgespoeld waren ze al weer mooi afgekoeld. Nu net was het ook prima in orde.
Ook ik ben voorzichtig met benen, want mijn andere paardje heeft 2 jaar geleden een peesblessure gehad, dus ik weet wat dat voor een ellende is.
Echt een losse bodem was het niet, het was meer dat de weilanden vrij drassig waren. De bodem in het bos was goed op wat gladde, zware plekken na.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:14

Goed gereden ja! Het was toch geen makkelijke cross voor de B hoor.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 22:17

Nee idd, je kan merken dat het het eind van het seizoen is!
Vandaar de 6 lik-its die ik mijn paard beloofd heb...........

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 09:41

Simmie schreef:
Dank voor de leuke reacties allemaal!

Chantal: ik ben er op zondag met DD in Bathmen en zaterdag met Djinny.
Scum: ik zei vantevoren; als ik deze cross foutloos rondkom, krijgt Killea 6 lick-its (vind ze heerlijk), dusseh, snel naar de ruitersportzaak maandag!

Ah mooi! Ik ben vrijdag,zaterdag en zondag in Bathmen, dus ik ga je vast weer zien! OK dan!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 16:40

Ja, ik ook nog vrijdag. Dan moet ik om half 3 dressuren met djinny.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:42

ik moet vrijdag al om 11.54 dressuren, maar daarna ga ik crosslopen dus om half 3 kan ik je misschien nog wel even kijken!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 16:55

Ok, leuk. Dan zie ik je wel en kan je mij vast verklappen hoe de cross is!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:10

Allemaal veel succes in Bathmen dames. Ik heb na Princehage niet meer opgegeven. Begin ik een beetje spijt van te krijgen als ik dit allemaal zo lees.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 18:07

Bitwise schreef:
Allemaal veel succes in Bathmen dames. Ik heb na Princehage niet meer opgegeven. Begin ik een beetje spijt van te krijgen als ik dit allemaal zo lees.

Waarom heb je niets meer ingeschreven dan?