Vandaag was het spannendste gebeuren. Het springen en de cross.
Vanmorgen al om 6 uur op stal en 10 minuten later dan gepland (7.00 uur) gingen we in een behoorlijke mist, weer richting Hattem. We kwamen daar mooi tegen half 9 aan en gingen gelijk de cross lopen. Dat hadden we gisteren al gedaan, maar op sommige stukken moest je even goed opletten waar je precies naar toe moest. Flink doorgelopen en na 3 kwartier weer terug op het hoofdterrein. Nog even tijd voor een bakkie en toen richting de trailer om op mijn gemak mijn paard klaar te maken en mezelf.
Het was natuurlijk een stuk drukker dan gisteren dus Killea was een stuk wakkerder (gelukkig). Lekker de tijd genomen om los te rijden en wat losgesprongen. Op zich ging dat wel goed, een paar keer gingen we wat groot, maar geen grove fouten. Toen het springparcours in. We hadden een mooi, foutloos rondje (zou ik het dan toch een keer leren??) en ikke blij!
Naar de DA (niet zo'n vrolijke man) en met zijn goedkeuring mochten we richting de cross. Helaas hadden ze geen losspring-crosshindernissen maar twee gewone sprongen. Dat heb ik dus maar overgeslagen en ben 2 starters voor mij, mijn paard weer was los gaan draven.
1 minuut!!!
Snel klokje inschakelen, goed in en uit blijven ademen en GO!
Ze voelde lekker aan in de cross en de sprongen gingen ook lekker. De bodem was behoorlijk drassig geworden op de weilanden en hier en daar lag ook wel flink wat blub. Ik ben dus niet voluit gegaan omdat ik met een mindere bodem liever wat voorzichtiger ben. Ben liever foutloos en wat langzaam dan het risico op een uitglijder te nemen. Maar goed toen kwamen we dus bij hindernis 7, het holle pad met de behoorlijke afsprong. Vantevoren zag ik daar een beetje tegenop omdat Killea afsprongen en sprongen waarna het schuin naar beneden gaat, nog spannend vind, maar deze keer sprong ze geweldig!!

Foutloos gefinished en volgens mij kon iedereen zien dat ik met aquafresh mijn tanden poets...........

Na heel lang wachten op de uitslag ben ik als 13e geeindigd in het klassement. (alle B-paarden combinaties zaten in 1 ring en dat waren er een stuk of 43). Voor stijl had ik ook voldoende (cijfers weet ik niet, daar hebben we niet meer op gewacht) dus weer 2 punten erbij +11. Op naar Bathmen, Chaam 2005 nog in het B en dan hoop ik in Etten_leur mijn L-debuut met haar te kunnen maken!
Ik ga nu lekker uit eten!!