Ik ben op zoek naar een leuke pensionstal in Nrd. Holland waar Western wordt gereden. Ik vind het heel belangrijk dat het mogelijk is dat de paarden het hele jaar door een paar uur naar buiten kunnen (gezet worden), want 23 uur op stal staan vind ik ongezond voor een paard.
Verdere wensen: goede verzorging, niet te groot, binnenbak zou leuk zijn maar een goede buitenbak mag ook, mogelijkheid om buiten te rijden.
Wie-o-wie weet een goed en leuk adres?
BlackWych
Geplaatst: 29-10-04 08:00
Welkom Henny02! Veel plezier hier en denk eraan: we blaffen wel, maar bijten niet
Kijk eens in de Sticky bovenaan het western forum, ik denk dat je daar kunt vinden wat je zoekt.
=^.,.^=
Henny02
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-04 08:12
Ik volg al een tijdje de discussies...
De sticky heb ik al eens bekeken, maar het gaat mij om de ervaringen van mensen die ergens staan, uiteraard ga ik ook kijken. Helaas is mijn ervaring dat alles kan als je er bij de eigenaar naar vraagt, maar dat in de praktijk dat wel anders uit kan pakken! Vandaar mijn vraag
banish
Geplaatst: 29-10-04 08:21
Misschien is het handig om aan te geven in welke omgeving je zoekt...
Henny02
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-04 08:26
Noord Holland, zeg maar in de regio: Heemstede / Haarlem /Santpoort /Zandvoort tot Beverwijk / Heemskerk / Castricum / Alkmaar.
Ik wil ook wel wat verder rijden als ik denk dat m'n paard het daar goed zal hebben!
BlackWych
Geplaatst: 29-10-04 08:36
Gewoon ergens langs gaan en je vragen aan de pensiongasten stellen (als je iets in je regio hebt kunnen vinden). Ik denk dat je dan nog het wijste wordt.
=^.,.^=
Natas
Geplaatst: 29-10-04 08:38
Ik denk dat er naar jouw wensen niets te vinden is in deze omgeving. Zelf sta ik in Starnmeer en dat bevalt me heel goed. Maar er is in de winter weinig ruimte om de (volwassen) paarden buiten te zetten. In deze omgeving wordt dat toch erg moeilijk want het land is hier gewoon te nat om de paarden er in de winter op te hebben.
Verder hebben de meeste stallen gewoon niet genoeg ruimte om de paarden op een paddock of zo te zetten. En als je al zo'n stal vind dan wordt er meestal geen western gereden.
Maar misschien vind je toch nog wat. Succes in ieder geval.
BillyJean
Geplaatst: 29-10-04 08:42
Starnmeer is best te doen qua afstand voor je. Ik woon praktisch in de Starnmeer en heb mijn paard in Santpoort noord staan, 20 min met de auto. Ik sta daar omdat ik graag door bos en duinen wil rijden en dat kan de Starnmeer me niet bieden. Ik heb gehoord dat het een goede en gezellige stal is!
Henny02
Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-04 08:55
Ik ben een tijdje geleden eens in Starnmeer geweest...het lijkt me zo druk! Heleboel stallen en ook nog eens opfok van kleintjes....waar worden die dan 's winters buitengezet!?
Rob_H
Geplaatst: 29-10-04 09:15
Ruitercentrum Beverwijk (niet alleen western-8 ruiters)
Natas
Geplaatst: 29-10-04 09:18
In Starnmeer gaan de kleintjes op de paddocks. Daarom is er voor de volwassen paarden niet zo veel ruimte om ze los te zetten in de winter.
Verder valt het mee met de drukte, maar er komen wel steeds meer paarden bij.
Anoniem
Geplaatst: 29-10-04 11:22
Jos zit daar toch ook in de buurt? Of is dat al weer noordelijker? Je zou haar een PBtje kunnen sturen, zit onder username Jos hier op Bokt.
kjcm
Geplaatst: 29-10-04 14:04
ik heb je gepbt!
Henny02
Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-04 08:31
Bedankt voor alle reacties! Ik ga de komende tijd eens rondtoeren
Cassidy
Geplaatst: 01-11-04 08:38
Jos zit idd noordelijker dan Starnmeer. Voor de rest zijn er niet zo heel veel western pensionstallen in Noord Holland, en wat ik dan nog heel erg belangrijk vindt is, naast de verzorging, de begeleiding die je kunt krijgen.
twistfanc
Geplaatst: 01-11-04 20:12
hey,hallo ik sta met me twee paardjes pesion op de double r ranch in diemen en ik vind het een hele leuken stal er is een mooie spuit plaats,goede lessen,mooie stallen weiand los gooi bakken longeer bak en het licht aan het bos en we hebben mooie weilanden in de zomer staan ze de hele dag buiten en in de winter worden ze elke dag in de bak gegooid.
groetjes darryl
dreamwoman
Geplaatst: 10-11-04 18:39
heey, ga is kijken bij stal wennekers. zijn 3 buitenbakken, 2 binnenbakken(komt nog 1 bij) en de grootste bak heeft een speciale bodem zodat er ook slidings gemaakt kunnen worden. verder zijn er nog 3 longeer kralen, een losgooibak, renbaan. en heel veel landjes, ook kan je een eigen landje aanvragen en kan je paard dus het hele jaar naar buiten. er staan ook dressuur paarden maar er komen steeds meer western paarden bij. en ook worden er western wedstrijden gehouden. groetjes!
wizz
Geplaatst: 10-11-04 19:49
kom eens kijken op mijn stal in assendelft vlak naast pontje buitenhuis en ik heb een western stal als je geintresseerd bent stuur dan maar een pb tje en dan kan je een afspraak maken om eventueel te komen kijken.
Whoa
Geplaatst: 11-11-04 09:29
Hey, zoek je per se een westernstal? Mijn (western)bijrijdpaard staat nu in Castricum, op een pensionstalling, paarden staan overdag buiten en (als je dat wilt) s nachts binnen. Enige minpuntje is natuurlijk dat er geen westernles gegeven wordt ! Maar dat komt ook omdat er nu buiten dit paard om geen westernpaarden zijn. Groetjes