Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lusitana schreef:maar wat moeten dan die raspaarden bij de WRAN?

Citaat:Dan lijkt het mij dat de rasloze paarden minder kans maken...

Citaat:Verder kun je amateur EN Open starten, wat is daar de bedoeling van?Wat is de reden daar achter?
Cassidy schreef:Ik ben er niet zo'n voorstander van.En als Amateur mag je Open starten, maar als Prof mag je niet in de Amateur. Als Amateur tegen Profs te moeten aantreden is niet altijd even leuk, maar als je dat wilt mag je dat natuurlijk altijd doen.
In principe niet, maar de algemene tendens is toch wel dat mensen na een aantal jaren met een 'rasloos' paard meegereden te hebben vaak de overstap naar een westernras maken, dit met reden om a. meer wedstrijden te kunnen starten en b. omdat toch de indruk leeft dat die rassen meer kans maken op prijzen.Citaat:Rasloze paarden maken niet minder kans.

Alice01 schreef:En hoe zit het dan bij de Paints die hebben toch ook aparte onderdelen voor de breedingstocks?
(halter apart dat snap ik) maar voor de rest doen deze toch ook niks onder voor de regular paints!
**Daar gaat het toch niet om? Paintshows zijn rassenshows, heeft niks met onderdoen voor te maken.
Waarom dan niet op een WRAN NK aparte onderdelen voor NIET Q/P/A?
**Waarom wel? Het gaat toch om de sport? Maar weer eens de vergelijking naar de engelse sport: ook daar zijn het toch uitzonderingen die de regel bevestigen v.w.b. de niet specifiek op de sport(tak) gerichte rassen? Zelf (ik heb een tinker) zou ik vriendelijk bedanken voor een vereniging, of show waar de QPA's uitgesloten zouden worden omdat anders de overige rassen geen kans maken. Denk niet dat dat bevorderlijk is voor de sport...
Wedden dat daar dan ook geen verkeerd woord over die organisatie gesproken wordt? Waarom worden de QPA's altijd zo onderuit gehaald, alleen omdat wij meer onderdelen kunnen starten?