[WN] Trainingen opnemen op video?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Trainingen opnemen op video?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:54

Dit is een crosspost, maar omdat veel WN-bokkers niet verder kijken dan WN wil ik het hier stiekum toch even neerzetten (tot het op slot gegooid danwel verwijderd wordt Haha! )

Ik wil een videocamera aanschaffen om lessen en trainingen (in een binnenbak, maakt dat uit?) op te nemen zodat ik het thuis na kan kijken en daar (nog) meer van kan leren.
Maar waar moet ik allemaal op letten? Mijn betovergrootmoeder was technischer van aard dan ik, dus graag in Jip en Janneketaal Haha!

Zie ook [AM] Videocamera kopen - tips?

Alvast bedankt!

Sonja

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:12

Sony Handycam...digitaal: knopje aan en filmen maar...(wel eerst de accu opladen *LOL* Haha!)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:16

Wil je door iemand laten filmen? Of de camera op de bakrand zetten ofzo?

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:22

Ik heb een stalgenootje die mijn wedstrijden filmt en ik die van haar!
Je moet tijdens het filmen opletten dat de camera op iets vast staat anders krijg je van die rare bewegende en trillende beelden.
Daarnaast is het ook practisch om iemand rustig te volgen tijdens het rijden dus niet te veel uit en inzoemen dit maakt het ook erg onrustig en vergeet niet dat er voldoende licht moet zijn

Succes ermee!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:35

Als het andere topic blijft gaan over de soort camera en zijn technische mogelijheden en het hier blijft gaan om de speciale techniek van het opnemen van een paardrijdend persoon, mag hij blijven staan.

Een statief is dus een must, als ze bestaan met een 100% ronddraaiende kop is dat makkelijk als je in het midden opnamen wilt maken.
Verder moet het beeld duidelijk en rustig zijn, dus niet te veel in- en uitzoomen.

Om zo weinig mogelijk aan de camera te komen (trillen) is een afstandsbediening ook handig.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:45

Harstikke super idee!!! Ik kan je zeggen dat ik het een super methode vind om beter te begrijpen wat je trainer dan ziet als hij of zij een opmerking maakt!!!
De camera crew heeft maar een paar dingen om op te letten:
idd het stilhouden van de camera.
wel inzoomen als je dus aan de andere kant van de bak rijd (van een stipje leer je nie veel)
niet te snel inzoomen, dan komt je evt. ontbijt, lunch, avondeten weer naar buiten als je zit te kijken.
Als er een mogelijkheid is om wat hoger te staan, afwisselen met gelijk vloers ( verschillende invalshoeken)
Niet verkouden filmen, en geen kraak jas aan!
Proberen de ruiter zoveel mogelijk in het midden van het beeld te houden.

dat is mijn ervaring tenminste! Haha!
Succes!!! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:51

Rom, ik wil 'm door iemand laten bedienen, anders krijg ik nog niet veel meer dan de momentopnamen die ik ook in m'n spiegels zie. Of ik zou 'm bij A neer moeten zetten en dan bij C op de circel gaan rijden, maar dat lijkt me te ver weg om nog iets zinnigs te zien, toch?

Als je foto's wilt maken in een binnenbak heb je een heel lichtgevoelige film nodig. Heb je zoiets ook als je filmt?
En geluid, hoe zit het daar mee? M'n eigen gevloek, getier en geslijm tegen dat paard hoef ik niet te horen, maar aanwijzingen van de instructeur erbij zou hartstikke handig zijn omdat je dan veel beter achteraf kunt evalueren of
A. dat inderdaad de juiste aanwijzing was op dat moment (dus ook stukje beoordeling instructie wil ik daar in meenemen indien mogelijk) en
B. of mijn eigen uitvoering goed was en
C. of de uitwerking van e.e.a. goed overkwam.
Bovendien kan ik dan in een vervolgtraining kijken of dat specifieke puntje verbeterd is.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:52

Als er niemand is om te filmen zet ik het ding het liefst in de hoek. Maar wel op zo'n manier dat ik via een lange zijde recht op de camera afrijd. Zo kan ik goed zien of we recht rijden etc. Of bv bij sb dat alles goed gaat etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:53

Daar heb ik 'm niet voor nodig, want ik heb 3 spiegels in de binnenbak die ik ook altijd gebruik Haha! (niet altijd even goed voor je houding, zeker niet als je in de grote spiegel langs de lange zijde kijkt).

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:56

digitaal is wel handig. Dan kun je je filmpjes op je pc opslaan. Dan hoef je geen verzameling banden te bewaren en kan je tóch je vorderingen blijven zien.
Wij hebben ook een Sony. Type weet ik effe niet. Zelfs ik Bloos kan hiermee overweg! Bloos!

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:38

Wij maken heel vaak opnames van elkaar en van leerlingen in de binnenbak. werkt super. Wij hebben een jvc digitale videocamera. Maar alle moderne digitale videocamera's compenseren wel voor lichtsterkte (op de stand "automatisch").
Als je een digitale hebt met een usb2 of firewire uitgang kun je ook filmpjes op de computer overzetten, en dan weer op website/cd/mail zetten.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:08

vergeet niet dat er nu videocamera's zijn met cd rom,dus direct op schijf opnemen, reuze handig!hoef je het niet meer over te zetten via usb ,maar direct op cd.dus direct uit camera in dvd speler.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:20

Wij hebben een hele simpele samsung VP-L700 (HI-8)
Heel goedkoop en altijd goed belicht met easy stand
Wil ik iets op cd zetten dat doe ik dat via mijn pinnacle kaart.
Waarom geen dure digi!!! Simpel Tong uitsteken met al die stof en zooi hoef ik nu niet erg voorzichtig te zijn Cool

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:22

.....Alsof ik dat wel ben met die van mij... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:37

En heeft iemand enige prijsindicatie voor me? Hoef ik zaterdag niet flauw te vallen in de winkel Scheelt weer Haha!

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:14

Als je weet wat je wilt, kun je eens op kieskeurig.nl kijken. Dan weet je gelijk waar ze het goedkoopst zijn.

=^.,.^=

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:56

Let op de lichtgevoeligheid van de camera en vertel de verkoper dat je van plan bent in (slechtverlichte) binnenbakken te filmen.
Koop er direct een extra grote batterij bij. Dat scheelt een hoop gevloek als je net als je iets leuks wilt opnemen de batterij op is.
Een statief vind ik persoonlijk niet handig. Ik heb er één en gebruik em nooit.

Ga voor prijsvergelijkingen eens naar Leer in duitsland. Het scheelt soms honderd euro voor dezelfde camera! de Combi heet dat geloof ik. Bij de famila.

Succes met je aankoop

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:01

Wij hebben ook de digitale Sony camera! Superhandig!
Je hebt alleen nog maar CDroms nodig of idd een computer.
Tevens speel ik de gedraaide schijfjes af op de Playstation, hoezo makkelijk!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:44

idem: wij hebben de digitale sony (van Ben zijn werk)
Deze werkt goed, ook in een donkere omgeving.