auw, en mega- megadik!!!Na het 2 dagen aangezien te hebben met veelvuldig koelen en rust, vond de dierenarts het tijd worden om naar de kliniek te komen voor foto's en het draineren. De druk moest van het gewricht af! 3 weken lang elke vrijdag braaf naar de kliniek om het drukventieltje open te zetten en bloed en vocht te laten weglopen en antibiotica in te spuiten. De laatste keer was de druk al compleet van het gewricht af en zouden we rustig aan met hem gaan stappen aan de hand en als hij rustig was, mocht hij de paddock wel in voor een frisse neus.
Dit ging een kleine week goed, totdat ik een telefoontje kreeg dat Kobus opnieuw met een mega- dikke sprong stond. De dierenarts schrok enorm van die acute dikte en samen hebben we besloten dat het tijd werd voor een operatie waarbij het gewricht helemaal gespoeld zou worden en er gekeken werd wat de inwendige schade verder was, wat niet op een foto zichtbaar is. De DA was in eerste instantie behoorlijk pessimistisch en vreesde permanente schade
, wat neer zou komen op blijvende onregelmatigheid door een stug gewrichtskapsel om zijn sprong door littekenweefsel.Vandaag was het zover. Vanmiddag is Kobus op tafel gelegd en konden ze me eindelijk vertellen wat ze aantroffen.
Het gewrichtskapsel was gesloten (al geheelt?) maar ín het gewricht zat veel irritatie door bloedklonten en ander wondtroep. Ze hebben alles schoongespoeld en gespoeld en gespoeld en........nu is het prachtig schoon,
! We hebben nog een hele revalidatie- periode voor de boeg, maar volgend jaar kunnen we dan eindelijk eens naar de wedstrijden toe!!!
De dagen voor de operatie heeft het me 2 kilo stressvet gekost, dus ik ga mezelf trakteren op een lekker gebakje morgen!!!!
! Wel fijn dat ze nu weten wat het was en dat het euvel verholpen is. Veel beterschap voor de arme ziel!
, BoktFibraties!!!!
zo mooi!!
)