[SGW] PK Barchem SGW

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

PK Barchem SGW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 10:21

Oke, nadat ik op vrijdag gedressuurd had met alle stress van die dag en ik tweede stond na de dressuur, hebben we het maar niet over het springen wat me weer 3 balken opleverde. Balen, maar op zich kon ik me wel wat fouten veroorloven. Nu hing alles af van de cross.

Een paar hindernissen in de cross vond ik wel pittig en zag ik een beetje tegenop, o.a. hindernis 9 (greppel met daarna een pittige weideinsprong) en hindernis 10 (een aardige aan de maat staande punt) en hindernis 13 (een opsprong en daarna op een galopsprong een rondje).
Gelukkig voelde ze heel fijn aan toen ik van start ging en alles ging feilloos, zelfs de hindernissen die ik hierboven noemde.
Na de sprong over de boom het water in verloor ik mijn linkerbeugel en een beetje mijn evenwicht, maar gelukkig kon ik dat herstellen voor de dikke boom het water uit.
Toen kwamen we bij hindernis 18, het smalletje voor je de berg op gaat. Daar had ik een weigering te pakken Boos! snapte er niets van want we stonden er recht voor en het paste qua afstand ook. Even het zweepje erbij en na opnieuw aangereden te hebben sprong ze wel. Toen de berg op naar de bank bovenop die berg.
Ook weer een weigering! Ditmaal was het mijn eigen schuld, want ik had me verkeken op het tempo dat je daar aan moet houden. Ik ging dus te truttig de berg op.
Laat maar zitten dacht ik en ik ging voor het alternatief. Toen door naar 21 de laatste hindernis.
Hoor ik de omroeper zeggen foutieve passage, bleek dat ik het tweede deel van het alternatief vergeten te zijn! stomkop!
Dat betekende dus uitsluiting! Bloos
Helaas, helaas ik eindigde dus als 1 na laatste in het klassement voor de PK.
Na ja, Bathmen wordt de laatste cross voor Djinny. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:26

Balen van die weigeringen Simmie!

Fout parcours rijden, daar weet ik inmiddels ook over mee te praten. Dat gebeurt je geen 2e keer meer. Haha! Veel succes bij de volgende cross. Gewoon het seizoen lekker afsluiten. Lachen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:17

Jammer van het foute parcours... Maar goed, ik vind altijd dat je beter zelf domme fouten kan maken dan dat er wat is met je paard waardoor je niet goed rijdt.
Ik heb zelf een keer in het springparcours een hindernis overgeslagen waardoor ik niet mocht crossen Blond

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:39

Ik had het gister al even met je gehad over die bult... echt balen!!!
Vandaag waren er ook weer zo onwijs veel weigeringen....
Heel veel mensen verkijken zich op het tempo waarmee je de berg op moet komen, ook ik zo 2 jaar geleden hoor met Murphy... toen stond er nog een in-uitje stond hij ook ineens stil... ik wist niet wat me overkwam, hij weigerde nooit.. maar ja stomme eigen schuld had ik maar door moeten rijden!

Tot in BathemN!!!! Gaat helemaal goedkomen daar Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 19:44

chantal_cs schreef:
Ik had het gister al even met je gehad over die bult... echt balen!!!
Vandaag waren er ook weer zo onwijs veel weigeringen....
Heel veel mensen verkijken zich op het tempo waarmee je de berg op moet komen, ook ik zo 2 jaar geleden hoor met Murphy... toen stond er nog een in-uitje stond hij ook ineens stil... ik wist niet wat me overkwam, hij weigerde nooit.. maar ja stomme eigen schuld had ik maar door moeten rijden!

Tot in BathemN!!!! Gaat helemaal goedkomen daar Haha!

Tja, ik hou het er maar op dat vergissen menselijk is, hi hi!

Ik hoop dat het in Bathmen weer goed gaat. Ik snap er niets van, die kleine springt altijd ook al moet ze een keer groot of past het niet helemaal. Ik kijk het nog even aan en anders laat ik haar checken door een DA ofzo, want dit ben ik echt niet van haar gewend. Ze vond het altijd veel te leuk in de cross. Je kan altijd aan haar merken dat ze op zoek is naar de volgende hindernis........

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:13

andrea16 schreef:
Ik heb zelf een keer in het springparcours een hindernis overgeslagen waardoor ik niet mocht crossen Blond

Dat is echt kl*te ja, als je dat gebeurt. In zo'n geval zou ik proberen om de organisatie heel lief aan te kijken en te vragen of je toch buiten mededinging mag crossen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Schijnheilig

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:25

Vanmiddag heb ik iemand uitgesloten zien worden op die picknicktafel op de berg. Een behoorlijk pittige hindernis. De andere combinaties die ik daar heb gezien, namen allemaal het alternatief. Ik vond trouwens de hele cross behoorlijk pittig, je kon duidelijk zien dat er gisteren een kampioenschap was verreden.

Jammer dat je een hindernis vergat, 'gelukkig' pas aan het eind van de cross zodat je 'm toch nog hebt uitgereden. IMO altijd nog beter (vooral voor de ervaring) dan halverwege stranden op de watercombinatie, zoals een stalgenootje van mij helaas deed. Haar paard vindt crossen super, maar wordt echt panisch op het water.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:31

Scum schreef:
Dat is echt kl*te ja, als je dat gebeurt. In zo'n geval zou ik proberen om de organisatie heel lief aan te kijken en te vragen of je toch buiten mededinging mag crossen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Schijnheilig

Ja, dat had ik achteraf ook bedacht. Nouja, misschien voor de volgende keer een idee. Maar ik hoop niet dat dat ooit weer gebeurd!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:32

Jammer Simmie! Ik vond het ook erg pittig staan vandaag, erg technisch en een kampioenschap waardig. Maar vreemd dat je volbloedje niet zo wil, zeker als ze altijd zo fijn loopt. Hopelijk gaat het jullie in Bathmen beter

maar die bult was eigenlijk best leuk *LOL*

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:01

Jammer dat het niet zo lekker ging. Maar je leert er wel van, zo'n hindernis boven op een berg is ook heel erg lastig. Eigenlijk staan paarden altijd bijna stil als ze boven komen, dus je hoeft maar net iets te weinig aan te rijden en je hebt een stop.

Rob zei vorig jaar tegen mij: je mag het best proberen daar op die berg, maar als ie stopt krijg ik Bosche Bollen (daar is Rob nogal gek op ). Toen heb ik het maar niet gedaan, want Rob was er vrij van zeker dat hij getrakteerd ging worden Bloos!
Het was ook pas Rex zijn tweede cross, dus het zou waarschijnlijk ook niet gelukt zijn.

Maar de hindernissen waar je tegenop zag gingen toch wel goed? Volgende keer beter! Lachen