[SGW] PK SGW Barchem , goed of toch niet???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

PK SGW Barchem , goed of toch niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 16:59

Ik kwam een beetje met gemengde gevoelens over onze 2 dagen Barchem thuis vandaag.

Aan de ene kant was ik super tevreden maar aan de andere kant... Boos!

Het crossdeel ben ik met beide paarden tevreden over iig!!!

Met Le Cheval was Barchem ons L debuut!
Met de dressuur had ik 150 punten die naar mijn mening aan de lage kant waren, ik vond het wel lekker gaan!
Springen had ik 3 stomme balken... hij was zoooooo sterk.... Scheve mond Ik had op hindernis 1 en 2 een balk, toen ben ik even heel boos geworden, ging met een klap van de zweep over 3 en de rest van het parcours ging beter, nog wel sterk maar hij zette iig niet meer zo lomp vroeg af maar kwam lekker onder de hindernis. De 3e balk was een pechbalk.
De cross ging super!!!! Helemaal foutloos, wel wat buiten tijd, maar dat kwam door 2 alternatieven (op de punt en op de berg) die kosten erg veel tijd! Ik ben met Cheval voor het Gelders Kampioenschap in het midden ergens geeindigd.

Voor Lucky was Barchem de 5e L cross.
De dressuur was echt een ramp, ik was alleen maar bezig haar tussen de bordjes te houden, resultaat een terechte 137 punten.
Vandaag was Lucky nog veel gekker *zucht* , dat restulteerde in het springparcour op 4 balken.. grr daar baalde ik echt van, ik kon niks met haar! Simmie zal wel gedacht hebben... die kan ook niet rijden.. Haha!
Toen we van start gingen in de cross ging het gelukkig al een stuk beter. Ik ging wel erg slingerend naar hindernis 1, waar dat op sloeg weet ik niet, maar ze sprong hem netjes. Ik had op het kruis nog een erg vreemde sprong... ik reed toe, Lucky twijfelde, ik drukte door, sprong ze het kruis naar links... vieuw toen moest ze wel erg breed springen (ofnie mayb2...Haha!)
Ik had de cross naar mijn idee foutloos uitgereden, toch kreeg ik een weigering aangerekend op de boom voor het water, ze vonden dat Lucky te lang twijfelde, nou ja daar was ik het niet helemaal mee eens, maar goed kon er weinig tegenin brengen.

Helaas kon ik met Lucky echt geen tempo maken in de cross, ze was zo sterk dat als ik een stukje voorwaarts wilde ik haar never weer terug kreeg.... dus ik heb de cross in een rustig galopje gereden waardoor Nr 64 ( ik was 63) mij op de voorlaatste hindernis inhaalde (dat kon mooi, ik nam alternatief, hij niet) en ik dus een dikke 2 minuten buiten tijd was.. Bloos
Met Lucky ben ik als ik het goed heb voor het Gelders Kampioenschap als 4e van onder geendigd, net boven de gediskwalificeerden (gek hè met zulke goeie dressuurpunten, zo'n springproef en zo'n crosstijd.. Schijnheilig )

Uiteindelijk dus wel tevreden maar ik baalde een beetje dat Lucky zo sterk was.
Als iemand nog een oplossing denkt te weten, ik hoor het graag!
Ik rij nu met een dubbelgebroken kneveltrens, een gecombineerde neusriem en een martingaal.
Een scherper bit wil ik liever niet.
Ik zat al te denken aan een lamsvellen bontje om de neusriem zodat ze haar kop niet meer zo naar beneden trekt of een mexicaanse neusriem.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:48

Jammer chantal, dat het wat gemengde gevoelens zijn! Zeker van die balkjen zou ik behoorlijk ziek zijn, hoewel Cheval het wel keurig gedaan heeft, de eerste keer L!

Wat tips betreft, het klinkt me toch vooral als een dressuurprobleem in de oren. Zeker nu het seizoen bijna voorbij is, is de winter extra geschikt om aan je tempocontrole te werken thuis.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 17:54

Ja dat zekers te weten Lielle!
Ik ga van de winter lekker veel aan de dressuur en springtraining doen!
De dressuur ging de laatste tijd net wat beter met Lucky, maar gister heeft ze het echt totaal verpest....

Ik heb net nog een mailtje gestuurd naar Barchem over die weigering, gevraagd of ik daar morgen nog even op terug kan komen, ben bang dat het dan te laat is omdat je dat voor de prijsuitreiking moet doen, maar goed het maakt opzich voor de prijzen niet uit, wel voor mijn winstpunten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:23

Ik heb je gezien met lucky op hindernis 3 van het springconcours en je had idd een heel boos rood hoofd, maarre ik dacht niet van "je kunt niet rijden hoor"! Heb je mijn parcours niet gezien??!! Ikke had 3 balken! dusseh je bent niet de enige.............
Mijn verslagje komt later, daar ga ik jouw topic niet mee vervuilen. Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:41

Jammer dat het niet zo ging als je had gehoopt! Nou ja, in ieder geval de cross uitgereden met allebei...

Mijn zusje rijdt Ret in de cross trouwens op een pessoabitje. Eentje met 1 kleine ring aan de onderkant i.p.v. 2, daar heeft ze bij hem genoeg aan. Het mondstuk is hetzelfde als bij een gewone gebroken trens, de extra inwerking vindt vooral achter de oren plaats (hefboomwerking). Je hoeft veel minder druk uit te oefenen om effect te krijgen. Lau is er iig erg tevreden over. Ze rijdt er expres geen gewone buitenritten mee omdat er dan waarschijnlijk gewenning optreedt, echt alleen de cross (en soms het springen, als hij zich erg sterk maakt).

mayb2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:43

Hi Chantal,

van dat berkenkruis, ja, ik dacht al, oeps daar gaat ze, maar toch goed er over heen.
Zag er inderdaad ietsies vreemd uit.
En helaas Lachen staat ook dat op de picture.
Vanavond meer.
Groet
Ton

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:46

mayb2 schreef:
Hi Chantal,

van dat berkenkruis, ja, ik dacht al, oeps daar gaat ze, maar toch goed er over heen.
Zag er inderdaad ietsies vreemd uit.
En helaas Lachen staat ook dat op de picture.
Vanavond meer.
Groet
Ton

Jij was er dus ook als fotograaf?? Kunnen we binnenkort de foto's online verwachten?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 19:11

whahaha nee hè dat zijn vast leuke foto's.. Bloos

Ik rij Cheval ook op een pessoa bitje met 1 ring, dubbel gebroken. Gaat erg lekker, je hoeft maar iets druk uit te oefenen en dan komt hij terug.
Rij je hem op een gewoon bitje in de cross kun je doen wat je wilt maar dan scheurt hij echt alles aan elkaar.... Bloos!
Maar bij Lucky is niet zo zeer het probleem dat ze niet op het bit reageert maar dat ze haar kop naar beneden gooit. Ik ga denk ik eerst even een bontje om de neusriem proberen, mocht dat niet helpen kan ik altijd het bit van Cheval er is in gooien.

mayb2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:53

HI CS

Op mn site staat een impressiefoto van vandaag (zaterdag). De rest vant spul maandagavond online.
Afbeelding

Groetjes
Ton

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:55

Nou, chantal, die foto valt nog wel mee, het kan veel erger hoor!

Enne, bij de volgende cross moet je maar eens kijken wat voor bitje ik gebruik bij de volbloed. Is ook dubbelgebroken en ipv een ring aan de onderkant van de bitring zit er een ringetje in de bitring waar je je teugels aan vastmaakt en ook nog een ringetje waar je bakstuk aan vast gemaakt wordt. Is nog minder heftig dan een pessoa, maar werkt uitstekend! Die van mij maakt zich ook altijd zo lang en laag in de cross en wil haar hoofd naar beneden doen, maar 1 kleine aanwijzing met mijn teugels en haar hoofd komt weer omhoog.
Laatst bijgewerkt door Sim op 23-10-04 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 20:55

so hé wat een foto van Lucky, haha!
Leuk dat je me er tussen hebt gezet Haha!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 20:56

Simmie schreef:
Nou, chantal, die foto valt nog wel mee, het kan veel erger hoor!

whie je wilt niet weten hoe het er na ging... Lucky week uit naar links en kwam zo ongeveer bovenop die achterste boom terecht... Schijnheilig Nou ja dat is ook weer wat overdreven maar ze moest wel héél erg strekken om er niet bovenop te springen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:59

chantal_cs schreef:
whie je wilt niet weten hoe het er na ging... Lucky week uit naar links en kwam zo ongeveer bovenop die achterste boom terecht... Schijnheilig Nou ja dat is ook weer wat overdreven maar ze moest wel héél erg strekken om er niet bovenop te springen!

Hi hi, dan wacht ik de verdere foto's van Ton maar even af......... Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:01

Wat een mooie collage! Die middelste, is dat een bonte of lijkt dat maar zo? Lijkt wel palominobont! Cool

Toch jammer dat mijn zusje zo ver weg zit en het cross-seizoen mist, ik had Retje graag weer actief gezien in de SGW...

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 21:11

Die bonte pony is echt leuk!
De dochter van Gert Boonzaaijer rijdt daar op in de M pony's.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:52

jammer chantal!! denk idd ook dat het meer ene dressuurprobleem is!! veel werken met inuitjes, terug rijden, verzamelen
ik ben oeterma toen ook gana rijden met mexicaan...t zal misschien een btje helpen, maar het lost denk ik in jouw probleem niet alles op!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 22:11

Nee het zal ook niet alles oplossen, het is ook veel oefenen, dat weet ik, maar om het me toch iets makkelijker te maken..... Haha!

Ach ja krijg je met een paardje met veel bloed hè.....

mayb2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:23

Hi CS
jaahaa die andere na deze sprong heb ik ook, valt erg mee, de sprong dan he Lachen
Staat er maandag wel tussen, best wel leuk.
Ook dan nofg een foto van iemand, ik noem geen naam, maar die de hele boerderij ondersteboven.
c u 3 morrow
Greetz Ton

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:25

Oei die foto! Kunt hem beter Pegasus noemen Tong uitsteken

Balen dat het niet zo lekker ging in springen en dressuur....vooral springen is altijd zo zonde, want dat tikt echt enorm aan. Nou ja, hele winter om te trainen!

Wel irritant van die weigering zeg! Ze moeten toch echt tot 3 tellen of je moet achteruit gegaan zijn. Ik vind dat ze daar erg streng in zijn.

Ach ja, lekker crossen is het belangrijkst! OK dan!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 22:43

Lucky stond wel iets stil op de eerste boom voor het water, ik drukte door, Lucky strompelde over de boom, ik draafde naar beneden Lucky twijfelde weer op de insprong, ik drukte door en toen gingen sprong B en C als een makkie Haha! Maar dat wordt Bathmen foutloos crossen! haha Dan heb ik mijn winstpuntjes bij elkaar voor de M met Lucky! Ik sta nu op L+8.

Ik wil nog steeds graag Chaam 2005 M starten, maar dan moet het springen (en dressuur) natuurlijk nog wel verbeteren komende winter, maar daar heb ik alle vertrouwen in Haha!

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:51

Ik heb je wel omgeroepen maar verder niet gevolgd helaas Haha! was erg druk

Mayb2 wat een ontzettend leuke foto's. Vind het zo leuk die boom (harkinks linde) is de favo boom van mijn tinkies Haha! staat in hun wei

Even over de cross zelf, het was echt super zwaar en moeilijk en vooral op de dikke boom voor het water waren er best veel weigeringen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 10:10

mayb2 schreef:
Hi CS
jaahaa die andere na deze sprong heb ik ook, valt erg mee, de sprong dan he Lachen
Staat er maandag wel tussen, best wel leuk.
Ook dan nofg een foto van iemand, ik noem geen naam, maar die de hele boerderij ondersteboven.
c u 3 morrow
Greetz Ton

Ha ha, ik denk dat ik weet wie dat is, haar naam begint met een R.......

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:10

Goed begin met Le Cheval Chantal!

Die dressuur, daar moet je nou idd lekker aan gaan werken. Wat zegt je cross-instructeur eigenlijk van het probleem met Lucky?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:23

Ik zou zeggen SGW Barchem goed Lachen Je hebt tenslotte geen makkelijke cross toch met 2 paarden foutloos gereden (tja, dat van Lucky kan ik toch wel foutloos noemen Knipoog )
En dat met Lucky. Ik denk dat ik de volgende cross als ik jou was met een pessoabitje zou gaan rijden en in de winter goed aan de dressuur gaan werken. Dan gaat het gaat vast helemaal goed komen!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 19:35

Ik heb het heel even met Gert gehad gister over Lucky, het probleem is dat Lucky na de dressuur en het springen gewoon een totaal ander paard wordt!
Ik heb vandaag een lamsvellen neusbontje gekocht, daarnet gelijk even mee gereden en voor zover ik het nu kon merken hielp het wel wat, in de galop dook ze iig al niet zo, maar het echte verschil kan ik natuurlijk pas merken in de cross...