[WN] waarom eindigt elke "domme" vraag altijd in zo'n..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sander16v

waarom eindigt elke "domme" vraag altijd in zo'n..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 23:10

discussie...
Misschien moet ik hier maar een nieuw topic voor openen maarre, waarom eindigt elke "domme Verward " vraag altijd in zo'n enorme discussie??

Het ging hier duidelijk om een bepaalde hak, niet om een of andere laarsje/boot of whatever!

Vervolgens raast iedereen een reactie neer zonder te lezen onder het motto "lekker zaniken" en de bedoeling is weer compleet verdwenen!

Waarvoor komt iedereen hier eigenlijk? Is het echt zo nodig om je eigen dagelijkse frustraties op een ander los te laten?

Het is me opgevallen dat dit heel erg vaak voorkomt op dit forum, iig op het Western-gedeelte. Waarom eigenlijk? Is dit juist niet de plaats waar men samenkomt onder het thema "Sport Verbroederd"?

Mensen, stop er nou eens mee om elkaar af te schieten en luister naar elkaars vragen!!!

bleh!

Sander16v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 23:16

ff ter aanvulling: Er wordt over dwergwerpen gesproken in een topic over hakken..... Het leuke is de moderator kletst erover mee! Da's echt moderaten en het woord OFF-TOPIC is ineens verdwenen!!!

oh enne, als je zegt "that's live" wordt er denk ik bedoelt "life"??

Waarom toch? geef gewoon antwoord op de vraag en maak een nieuw topic "Dwergwerpen, iets voor u??"

knurften

whoehahahaaaa!!! l. u. l. t. word gecensureerd als banketstaaft??? proest!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 09:46

Als je zelf al vermoed dat iets een nieuw onderwerp moet worden, waarom open je hem dan niet Verward
Bij deze dus. Haha!
Sander16v schreef:
ff ter aanvulling: Er wordt over dwergwerpen gesproken in een topic over hakken..... Het leuke is de moderator kletst erover mee! Da's echt moderaten en het woord OFF-TOPIC is ineens verdwenen!!!

Ik heb zelfs geen zin om hier iets zinnnigs op te zeggen, behalve 'get a life' of is dat soms nu met een 'v' Cool

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:29

@sander16v,

tja, een beetje hoort het bij de manier waarop een forum werkt dat er gereageerd wordt op reacties en de discussie een paar keer een andere wending neemt en de originele vraag uit het oog verdwijnt. Als Buitenzorg dit in een live gesprek had gevraagd aan iemand, of zelfs aan dezelfde groep mensen was de discussie nooit zo gelopen, omdat je dan veel directer op elkaar kan reageren en nader uitleggen wat je wel en niet bedoelt enzo.
Dat dat hier in een wat negatieve en niet zo verbroederende sfeer gebeurde is wel jammer, goed dat je dat constateert. Ik moet helaas wel concluderen dat jijzelf net zo hard meedoet, door mensen aan te vallen op spelfouten (dit is een forum, geen dictee) en af te sluiten met 'knurften'. Ook lekker verbroederend...

@sugarmiss, kunnen wij een beetje slecht tegen kritiek wellicht? Schijnheilig
je kan ook gewoon even uitleggen dat drie berichtjes over een grapje bij WN niet kwalificeert als off-topic, ofzo. kleine moeite toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:55

[WN] Laarzen met hak, maag dat op een wedstrijd?
Citaat:
zijn dit de soort antwoorden die relevant zijn voor de wedstrijdruiters die worstelen met de vraag wat ze moeten dragen?
en dan met de "verkeerde" outfit naar de wedstrijden komen?
dacht dat er wel beter onderbouwde antwoorden mogelijk waren!

Sugarmiss schreef:
Nee Rinus dit zijn opmerkingen om een topic weer wat 'luchtiger' te maken Haha! , eea werd wat zwaar op de hand nl Schijnheilig

@Kornelius: uit bovenstaande blijkt dat dit dus al wel gebeurd is.
Ik kan prima tegen kritiek én heb een brede rug (al zou je dat niet zo zeggen Haha!) , maar ik kan me niet onttrekken aan het gevoel dat dit eerder als Mod-bashing dan als oprechte mening ter verbetering van Bokt-WN bedoeld is.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 15:27

IK ben nog steeds van mening dat er geen domme vragen bestaan

Sander16v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 16:45

vigel1 schreef:
IK ben nog steeds van mening dat er geen domme vragen bestaan
Daarom had ik er ook een smiley bij gezet ( Verward ) Knipoog

@Kornelius. Je hebt gelijk over dat woord knurften, dat had tactischer gekund maar het vloeide uit mijn vingers omdat dit soort discussies hier echt heel vaak voorkomen.

@Sugarmiss, dit heeft niets te maken met Mod-bashing, eerder een constatering van selectief modden zal ik maar zeggen.

Sander16v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 16:52

Sugarmiss schreef:
maar ik kan me niet onttrekken aan het gevoel dat dit eerder als Mod-bashing dan als oprechte mening ter verbetering van Bokt-WN bedoeld is.
Waarom?? Omdat wij wel eens eerder met elkaar in aanraking zijn geweest mbt flexibele regeltjes???

Daarbij komt dat oprechte kritiek geen Modbashing is. Die indirecte beschuldiging is volledig gebaseerd op je eigen aanname.

Zoals de waard.....?

edit: Wel leuk om te zien dat ook dit topic weer van zijn bron afwijkt!!! En deze keer door iemand die zich aangevallen voelde, terwijl het ging om het verloop van een topic....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:38

@Sander16v: Sander ik heb het hele topic zitten lezen en kan niet zoveel vinden dat lijkt op selectief modden. Inderdaad het topic gaat niet altijd rechtstreeks in op de vraag. Dat klopt. Dat gebeurt overigens met meer topics en daar is mijns inziens niets mis mee. In een aantal situaties ontspint zich een hele leuke ook nuttige discussie die hout snijdt.

Natuurlijk is het mogelijk (tot op zekere hoogte) om een dergelijk topic dan te splitsen naar een nieuw topic, maar daar is niet altijd iedereen blij mee. Het kan ook niet altijd omdat antwoorden en vragen door elkaar lopen. Je maakt als mod dan een afweging: laten staan, of splitsen.

Die afweging maak je iedere keer opnieuw. Daar is geen regel voor. Daarbij is nooit sprake van volledige objectiviteit. Dat kan niet. Mods zijn mensen en nemen hun eigen setje waarden en normen mee. Voor de discussie of mods als dan niet objectief zijn verwijs ik je graag naar de discussies op forumzaken. Juist omdat mods inherent niet objectief zijn (ze zijn menselijk) zijn er een aantal saveguards ingebouwd op bokt. Je kunt contact opnemen met Sterre (boktbemiddelaar), je kunt een PB sturen, je kunt je grieven kwijt via forumzaken of zoals nu via een topic.

En als het modteam (dus niet SM of ik) vindt dat wat je zegt grond van waarheid heeft dan wordt er actie ondernomen. Zo simpel (en tegelijk zo ingewikkeld is het).

Dan blijft altijd nog de mogelijkheid dat je het als user gewoon niet eens bent met het boktbeleid. Dat kan. Dat kan ik me goed voorstellen, er zijn er best meer. In zulke situaties staat het een ieder vrij bokt niet meer te bezoeken.

Met betrekking tot het betreffende topic: er was al antwoord gegeven op de vraag. Dan wordt er nog wat doorgeklierd, dat klopt. Het is nergens gemeen bedoeld. Het gaat nergens over de schreef. Het wijkt wat af van de oorspronkelijke vraag, dat is inderdaad waar. Het is net het echte leven Lachen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:43

Jemig, ik dacht altijd dat een forum was om meningen uit te wisselen Verward
Waar meningen zijn heb je ook meteen vaak verschillen.... Bloos
Dus ga je discussieren....nog niks mis mee lijkt mij.... Verward

Maar goed, als dat niet de bedoeling is of het "mag" niet, dan eindigt voortaan elk topic is 3 of 4 berichten.
Iemand stelt een vraag en we roepen allemaal "ja en amen"....einde topic.

Bij deze dus: Ja en amen >;)

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:00

Amen Schijnheilig
Het valt me overigens wel op dat juist dhr 16klepper in het merendeel van zijn posts in meer of mindere mate "stokerig" (niet alleen in z'n algemeen maar voor een groot deel ook naar de moddereters toe) reageert, of zich schijnbaar erg aangevallen voelt en het nodig vindt een bepaalde onrust te veroorzaken.

Vwb dit topic: ik kan mij prima vinden in de reacties van SM, Anya, Vera en Cornelius.

BTW heb ik niet echt de indruk gekregen dat Romkabouter erg gebukt is gegaan onder de berichtjes die jou blijkbaar erg dwars zitten Clown

Sander16v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 18:22

pfew, eigenlijk zou ik een heleboel willen quoten en op willen reageren maar dat zou het alleen maar onoverzichtelijk maken dus ik probeer het zo wel...

@sandra_h, Ik denk dat jij slechts 1 recent topic bekeken hebt waarin ik inderdaad geen blad voor de mond genomen heb EN tevens gewoon een flinke discussie was, geen stoken. Ook kan het zijn dat je in mijn profiel mijn reacties, losstaand en uit verband, gelezen hebt.

Echter, in 1 ding heb je gelijk (gedeeltelijk) en dat is dat ik inderdaad regelmatig een aanvaring heb met Sugarmiss (lees: dus NIET moderators in het algemeen) en dit komt omdat ik persoonlijk vind dat zij met meer dan 1 maat meet (@anya: dat is niet uit 1 topic te halen, dat is een ervaring en dit keer heb ik het geuit)

Ook heb ik niet gezegd dat die opmerkingen over romkabouter mij dwarszitten maar dat ze simpelweg off-topic zijn en dat brengt me weer terug naar de oorsprong van dit topic....

Waarom worden het toch zulke oefenloze discussies?? Dat was mijn enige vraag / constatering!

Als een moderator zich dan aangevallen voelt, is dat jammer en niet bedoeld. Er wordt hier heel snel op de persoon gespeeld, zeker op degene die zijn mond (vingers) opentrekt.

Discussie --> ok maar hou het toch ON-topic!!

Hoogachtend,

Dhr. 16Klepper

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:36

Maar een beetje luchtig en af en toe een grap of kwinkslag mag van mij best! Graag zelfs! Dat zie ik veel liever dan dat een onwetende met een "domme" vraag met een bot antwoord de grond in wordt getrapt.

(En btw, moet het niet "oever-loze discussie" zijn? Knipoog )

Sander16v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 18:38

ik moest even teruglezen wat ik er van gemaakt had "oefenloze".. moet natuurlijk oever-loze zijn hehe Mijn vingers zijn niet zo snel als mijn gemoed

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:40

@Sander16v

Overdrijf je niet een beetje? Er was niets mis met die discussie, en ik begrijp echt niet waar je over valt Verward
Ik heb meer het idee dat jij je (onterecht) stoort aan Sugarmiss ipv aan die hele discussie op zich.

Citaat:
Waarom worden het toch zulke oefenloze discussies??

Bedoel je geen oeverloze discussie?
Oefenloze discussies heb ik nog nooit van gehoord Tong uitsteken

Edit: sflj was me al voor Clown

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:49

sflj schreef:
Maar een beetje luchtig en af en toe een grap of kwinkslag mag van mij best! Graag zelfs! Dat zie ik veel liever dan dat een onwetende met een "domme" vraag met een bot antwoord de grond in wordt getrapt.

(En btw, moet het niet "oever-loze discussie" zijn? Knipoog )

helemaal mee eens OK dan!
niks meer aan toe te voegen Tong uitsteken

Sander16v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 19:09

sflj schreef:

Hier ben ik het ook wel mee eens!

Ik heb het over topics die beginnen over A, vervolgens via K verzeild bij Z raken!

EN ik heb het over het heel erg snel persoonlijk worden. Er wordt veel gesnauwd naar elkaar en ik geef toe: het is moeilijk daar niet op te reageren. Er zijn heel veel bokkers en veel van die bokkers mogen elkaar niet of slecht. (gelukkig kunnen de meeste wel met elkaar door de bocht) Sommige van deze bokkers "bokt-viert" dit ongenoegen dan op een mede-bokker zonder ook maar een beetje informatief te zijn.

Dit gebeurt niet alleen in dit eerder genoemde topic over hakken maar in -tig procent van de topics hier. Ook hier weer.

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:16

Ik dacht dat bokt voor ons plezier was OK dan! , serieus zijn doen we al op ons Schijnheilig
werk Of is het me nu niet duidelijk waar dit over gaat ??? vond de laarzen topic leuk om te lezen na een dag van zware arbeid Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:17

Wat wil je eigenlijk bereiken 16v??? Gaat het je om het topic of om mij??
en probeer je zijdelings ook ff een moddie te kraken??
Waarom zou ik denken dat het je om mij gaat!! Schijnheilig
heb zo mijn info Tong uitsteken .Maar in je 2 eerste berichten heb je het over het feit dat men het woord *domme* gebruikt.Tja ik ben de enigste die dat gedaan heeft Cool
De rest van de posters gebruiken deze bewoordingen niet,niemand *zeikt* de topic starter af.(Ik ben alleen wat directer Cool )
Ook ben ik degene die het over kabouter werpen heeft.(is trouwens moeilijker als ik dacht Haha! )
En wat het aanvallen van SM betreft laat ik je vertellen dat jij het niet in je mars hebt om daar iets in te betekenen(is zelfs mij niet gelukt Cool )

Kortom sometimes you need to spice food up,but you are not that herb Cool

Sander16v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 19:39

Blaze"]
Wat wil je eigenlijk bereiken 16v??? Gaat het je om het topic of om mij?? en probeer je zijdelings ook ff een moddie te kraken??
Waarom zou ik denken dat het je om mij gaat!! Schijnheilig
heb zo mijn info Tong uitsteken .Maar in je 2 eerste berichten heb je het over het feit dat men het woord *domme* gebruikt.Tja ik ben de enigste die dat gedaan heeft Cool
[/quote]

ja?? duss??? Waarom zou ik het dan over jou in het bijzonder hebben??
Het gaat mij om het afzeiken in het algemeen hier op Bokt Western. Als jij je aangesproken voelt dan heb ik het over jou ja, maar velen met jou!
[quote="Blaze"]
Ik ben alleen wat directer Cool
[/quote]
Zo kan je het ook noemen! Verward

[quote="Blaze"]
Ook ben ik degene die het over kabouter werpen heeft.(is trouwens moeilijker als ik dacht Haha! )
[/quote]
Al doende leert men..
[quote="Blaze"]
En wat het aanvallen van SM betreft
[/quote]
Zij is de moderator, Zij dient het boktbeleid eenduidig te handhaven, topics te begeleiden enz enz. Zij hoort zich niet te laten verleiden tot vendettes. Hier ga ik verder niet op in, het is en blijft een punt van kritiek en geen Mod-bashing, aanval of wat dan ook. Puur een constatering die mij in meerdere topics opviel en vaak ook nog waar bepaalde personen/idealen bij betrokken waren

[quote="Blaze"]
laat ik je vertellen dat jij het niet in je mars hebt om daar iets in te betekenen(is zelfs mij niet gelukt Cool )
[/quote]
Hoe weet jij wat ik in mijn mars heb? en over wie zegt het wat dat het jou niet gelukt is?? Over SM of over jou?

[quote="Blaze schreef:
Kortom sometimes you need to spice food up,but you are not that herb Cool

Kortom moet ik duidelijker zijn over wat ik bedoel met op de persoon af?? oh ja, "het direct zijn?"

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:44

Zo dit is dus een topic dat mijns inziens nergens heen gaat. Het blijft bij heen en weer praten. Ik zet hier dus eerst maar eens een slotje op.

Sander16v: indien je een oprechte grief hebt over het modereren van een van de mods dan stel ik voor dat je met concrete voorbeelden bij de hand contact opneemt met 1 van ons of met Sterre. Het in dit topic suggereren van onpartijdigheid gebaseerd op iets vaags als "uit diverse topics constateer jij...." is mijns inziens not done en zit dicht in de buurt van laster.

Daarom dus een slotje.