[WN] Brand bij Mill Ranch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Brand bij Mill Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:34

Allereerst:
Alle paarden, honden en mensen zijn op tijd uit het pand gehaald!

Vanmiddag op de terugweg uit t bos, hoorden we een hoop sirenes en zagen we een enorme rookpluim... Op stal aangekomen bleek dat er brand was bij de Mill Ranch, we waren er al zo bang voor, onderweg terug zeiden we tegen elkaar "als het maar niet...".
Iemand van onze stal was er al heen en via haar hoorden we dat alle dieren er weg waren gehaald, gelukkig!!! Uiteindelijk lijkt de schade geloof ik een klein beetje mee te vallen...Naar wat ik heb gehoord staan de binnenbak en ook een aantal stallen er nog. Er zijn een paar schuren en een aantal stallen afgebrand. De brand is ontstaan bij een naastgelegen autobedrijf (aldus teletekst), daar zijn 20 auto's afgebrand. Volgens teletekst zijn er twee (licht) gewonden, een jongen van 16 met brandwonden en een man van 36 die rook heeft ingeademt.

Al met al een vreselijke gebeurtenis, maar gelukkig heeft iedereen het overleeft!!! Desalniettemin zal het een vreselijke klap zijn voor de eigenaar en iedereen die er verder dicht bij staat... Veel sterkte!!!

Ach gut

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:41

Zo, pfhoe, wat een verhaal!!

Idd, aan de eigenaars, iedereen die er werkt, lest of zijn paardje heeft
staan, veel succes verder!

Ik denk dat we wel meer te weten zullen komen naarmate de tijd verstijkt??

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:03

Ik hoorde het vanmiddag en toen ik in de richting Ede keek zag ik in de verte een grote rookpluim. Ik ben blij dat de paarden gered zijn en ik hoop dat het met die mensen ook weer goed komt. Altijd naar zoiets te horen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:17

Ja het ziet er erg triest uit, het nablussen is nog bezig. Willem zal wel hevig geschrokken zijn toen hij het hoorde op de wedstrijd.
Ik hoop dat de gewonden geen blijvend letsel overhouden.
Alle betrokkenen veel sterkte iig.

broke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:57

Fijn dat iedereen (mens en dier) niks hebben. Iedereen daar heel veel sterkte!

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:58

De rillingen lopen over mijn rug. Ben dit jaar mijn huis moeten ontvluchten midden in de nacht a.g.v. brand in het naastgelegen appartment. De aanblik en de geur is vreselijk en wat ben je dan ooooontzettend opgelucht dat iedereen er heelhuids is uitgekomen. Ik ben blij voor de Mill Ranch dat er geen slachtoffers zijn onder de paarden en de mensen en hoop dat het snel weer hersteld wordt. Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:48

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:16

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:08

Wat een vrezelijk nieuws!!! Ik wil iedereen van de Mill Ranch veel sterkte wensen. Wel erg fijn dat er geen mensen of dieren verder gewond waren.

Hebben de paarden nu wel onderdak? Ik heb een schuur met 5 a 6 paardenstallen leeg..... Misschien iets voor een tijdelijke oplossing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 08:42

Wat ik begrepen heb, staan alle paarden aan de overkant bij een stal, die hebben dus onderdak.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 08:56

Heel fijn te horen Skippy1, het is nu niet het fijnste weer om je paarden in het weiland te moeten houden 24/7 als ze dat niet gewend zijn.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:20

ja ik hoorde het toen ik op nk was. gelukkig alle paarden enzo gered. dat is het belangrijkste. voor de stallen wel klote, maar die kunnen herbouwd worden. sterkte er in ieder geval mee allemaal.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:33

Nu weten we waarom Willem zomaar uit de klas weg werd geroepen tijdens de halter,....Het zou je maar gebeuren ,als je op wedstrijd bent,... Huilen
Sterkte Willem en iedereen van de Mill-Ranch,gelukkig is er niks met de dieren gebeurt. Vriendjes zijn?

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 14:39

Ja, ik had ook al gehoord dat er brand was bij de Mill Ranch. Vreselijk, zeg! Wat zal Willem geschrokken zijn! Gelukkig zijn alle mensen en dieren er heelhuids uitgekomen. Ik wil iedereen van de Mill Ranch heel veel sterkte wensen en succes bij de wederopbouw!

Roelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:15

Na de wedstrijd zijn er een aantal trainingspaarden naar huis gegaan zodat er genoeg onderdak is voor alle paarden. Alle paarden zijn veilig en met de schrik eraf gekomen. Er zijn een aantal schuren afgebrand waarvan in 1, 7 boxen stonden waarvan er 5 bezet waren. Het verhaal over de 20 auto's klopt niet helemaal het zullen er niet meer als 10 geweest zijn.
Iedereen bedankt, voor het aanbieden van stallen en hulp. En diegene die ons super hebben geholpen op de nk om toch de paarden te kunnen door showen

Groetjes Roelie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:41

We hadden het er vandaag op stal weer over... wat die 7 stallen betreft echt doodzonde...maar gelukkig staat het meeste er nog. Desalniettemin is het echt vreselijk... In elk geval veel sterkte...
Wij stonden op stal te kijken naar de rookpluim en wilden allemaal erg graag helpen, maar we hoorden dat de boel helemaal was afgesloten...we hebben zo nu en dan gebeld met iemand die er in de buurt stond om te horen of alles en iedereen gered was...
Hoe is het voor jullie afgelopen op het NK? Het zou erg fijn zijn als jullie ondanks deze ellende ook nog een beetje geluk hebben gehad!

Roelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:53

skippy1 schreef:
Hoe is het voor jullie afgelopen op het NK? Het zou erg fijn zijn als jullie ondanks deze ellende ook nog een beetje geluk hebben gehad!

Heb de uitslagen bij het topic over bunschoten neer gezet.

De jongen met de brandwonden moet 3 tot 4 weken in rotterdam blijven en krijgt waarschijnlijk huidtransplantatie ( weet niet of ik het nu goed opschrijf)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:43

Bedankt voor je berichtje Roelie, nadat je van de eerste schrik bekomen was heb je je kranig gehouden en nog een paar mooie linten onder je eigen startnummer én die van Willem behaald OK dan!

Tja brandwonden is een heel moeilijke materie wat vaak een lange en pijnlijke weg is. In het Brandwondencentrum in R'dam is hij iig in goede handen.

Het is vandaag niet eerder zo druk geweest op het zandpad 'achter' Cool

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:42

allemaal van de Mill Ranch veel sterkte. Ach gut

en Roelie, OK dan! om de paardjes zo goed door te showen en je hoofd er bij te houden.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:08

iedereen van de Mill Ranch veel sterkte toe gewenst.

En inderdaad super hoe ze toch met het NK zijn door gegaan

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:29

Ik hoorde het idd ook toen ik op de wedstrijd was. Ik ken de mensen van de Mill Ranch niet persoonlijk, maar ik kreeg echt de rillingen. Ik kan me alleen maar indenken hoe je je dan moet voelen ... ik ben heel blij dat alle mensen en paarden ok zijn en hoop dat de schade snel weer hersteld wordt. Sterkte ermee allemaal!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:32

Wij reden langs de weg en zagen ineens dat er brand was. Ik zei meteen tegen Roy, als het maar niet op die stal is, en ja dus. Wij hoorden iets over een in de brand gevlogen grasmaaier? Gelukkig is alles redelijk goed afgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:50

Knap van je Roelie!! OK dan! Gefeliciteerd met de mooie uitslagen!!! En inderdaad heel knap dat je je onder de omstandigheden zo goed hebt gehouden!!!
Ik hoop echt van harte dat het allemaal weer in orde komt!!!
Nogmaals sterkte allemaal!!!Y;(

DennisC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:06

Iedereen van de Mill Ranch heel erg veel sterkte toegewenst!
En @ Roelie ik vind het echt super van je dat je je hoofd koel hebt weten te houden en al die paarden super hebt weten voor te brengen!!
Heel erg proffessioneel van je!!!