Vandaag alweer een 2e prijs in de wacht gesleept!

Vanochtend alweer vroeg richting Vasse om daar de B paarden cross te rijden met Le Cheval!

Zaterdagmiddag had ik Le Cheval maar liefst 3 kwartier aan de longe met de pessoa teugel laten lopen om hem ook maar een beetje los te krijgen voor de dressuur zondag.
Vanochtend met het losrijden met de dressuur leek dat nog niet zo zijn vruchten af te werpen, maar na even een flinke ruzie tussen Le Cheval en mij met het losrijden voor de dressuur ging het al een stuk beter..

In de dressuurproef voelde Le Cheval nog goed sterk aan, maar ik kon hem aardig in het gareel houden en dat resulteerde in een mooie 169punten en dat was goed voor een voorlopige 5e plaats!

Voordat ik mijn dressuurpunten wist had ik al de cross gelopen en ik had nog een paar sprongen in gedachten waar ik het me moeilijker wilde maken dan dat hoeft, puur uit voorbereiding voor de L, maar ja toen ik mijn dressuurscore zag bedacht ik me wel even....

Het springparcour ging erg lekker, normaal wordt Cheval in een springparcour wat laag staat erg sterk, maar vandaag had hij zijn kop er goed naar staan. Helaas had ik 1 pechbalk op de laatste hindernis, maar daar konden Cheval en ik echt niks aan doen, Cheval gleed uit in de bocht voor de sprong en sja toen was het erg moeilijk hem nog goed bij de hindernis te krijgen.
Bij de veterinaire keuring had meneer een hartslag van 52 en een temperatuur (wat een onzin dat ze dat opmeten!!!!

Erg cool paard dus..

De cross ging hééél goed. Het was een cross die erg technish gebouwd was, maar hierdoor werd Cheval goed wakker en pakte super aan op de hindernissen! Ik had nog wel 2 twijfelsprongetjes. Hindernis 14ab was een combinatie sprong. Je moest eerst over een boompje, 1 galopsprong steil naar beneden en dan een greppeltje. Cheval zag op het laatste moment voor 14a dat er een greppeltje achter zat, maar door even de spoor erin te drukken sprong hij toch mooi over deze dubbel! Hindernis 18ab ging ook iet wat twijfelend. Dit was een greppel met water erin en daarna een smalle dikke boom. De greppel lag zo dat hij in een bocht zat, Cheval had erg laat in de gaten dat de greppel er zat en sprong daardoor dus zo ongeveer middenin de greppel...

Het water ging ik mooi met een enorme wapper in over de insprong, daar was ik erg blij mee, aangezien Cheval dat nog niet zo makkelijk vindt (water insprongen).
Uiteindelijk kwam ik aan de finish met een foutloze rit, 2 seconden binnen de optimale tijd en een gemiddelde van 7,4 voor de stijl. Nou beter kon dus niet!

Dit alles werd beloond met een 2e prijs, bij deze ben ik dus weer 45 euries rijker...

Op de terugweg hadden we het even wat minder voor elkaar.... Nog voordat we Vasse uitreden kregen we een klapband met de trailer..

Uiteindelijk was ik geloof ik om half 10 thuis....en toen ben ik vrolijk aan mijn voordracht begonnen die ik morgen op school heb en waar ik natuurlijk nog niks aan had gedaan....

Foto4u.nl heeft al een voorproefje op de website staan en daar sta ik ook bij!!! Ik ben die linkse van de drie..