Waarom deze vraag.
Ik weet dat de WRAN wel onder de FNW valt en ik las op een ander forum dat de FEI, waar de KNHS weer onder valt het binnenkort verplicht stelt om paarden 2x per jaar te laten enten vwb de jaarlijkse cocktail.
Dit zou dus gevolgen kunnen hebben voor mensen die willen starten.
Citaat:De FEI, de internationale organisatie, gaat de entingen verplichten naar twee keer per jaar, dus binnen de 6 maanden. Dit zal volgens mij volgend jaar al ingaan voor internationaal startende combinaties en de verwachting is dat de KNHS dit advies snel zal opvolgen. Reden voor besluit is dat de entingen niet 1 jaar lang werkzaam zijn, maar tussen de 8 en 9 maanden. De keuze is dus gevallen op 6 maanden, omdat dat makkelijker te controleren is en dus de organisaties beter van overtuigd zijn dat de entingen ook daadwerkelijk gaan helpen. Zo is besloten op een van de laatste vergaderingen van de FEI.
Verplichting geldt dus pas als je start bij een van de organisaties die vallen onder de KNHS. Volgens mij zijn er ook stamboekorganisaties die entingen ook verplicht stellen bij keuringen. Let wel, dus geen wettelijke verplichting zoals het paardenpaspoort wel is.
, maar mij treft het verder ook niet.