(voor degene die het niet hebben gelezen; waarom zou je je paard eerst alles op twee teugels leren als je uiteindelijk naar op 1 handrijden toe moet. Je kunt beter meteen neckreining aanleren en dat juist gaan optimaliseren omat je dan nog voldoende tijd hebt)In de stappen die hij aangeeft en als je paard dan nog niet reageert pas druk geven op de mond.
Maar bij het aanleggen van 1 been gaat Digger meteen tempo verhogen en als je de teugel tegen de hals legt komt er automatisch druk op de mond aan de kant waar jij de druk op de hals legt.
Daardoor gaat hij precies contra. Immers heeft hij geleerd om bij druk op het bit aan 1 kant, juist die kant op te gaan.
Dus moet ik twee ingrepen plegen (tempo verlagen en toch teugeldruk aan de "goede" kant geven) die ik juist wil voorkomen.
Ik weet dat het allemaal veel tijd kost en dat neem ik er ook zeker voor. Maar ik wil ook voorkomen dat ik nu fouten ga maken en die straks weer moet rechtzetten.
Heeft iemand nog goede tips??
snelheid geef ik ook aan met 2 benen,maar mijn stelling been blijft ten allertijde wakend.