Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
(sorry Marjolijn). Ik vind de pleasure absoluut van zeer slechte kwaliteit in Nederland. Mij gaan de paarden veel te hard. De walk en de jog gaat nog wel, sommige paarden gaan wel in een lekker rustig tempo, maar zodra er gegaloppeerd moet worden gaan de hoofden en vaak ook de staarten de lucht in en weg is het pleasure paard. Mijn defenitie van een western pleasure paard is een paard die in een zeer rustig en ontspannen tempo de 4 gangen walk, jog, extended jog en lope kan laten zien. Waslijnen van teugels en een ruiter die zijn paard echt showt! Frank Siebens kwam in mijn ogen daarbij het dichtste in de buurt. Citaat:Op 2001-10-22 16:55, schreef Marieke:
De walk en de jog gaat nog wel, sommige paarden gaan wel in een lekker rustig tempo, maar zodra er gegaloppeerd moet worden gaan de hoofden en vaak ook de staarten de lucht in en weg is het pleasure paard.

).
of Walter.
Tja, ik zei al.............het was gezellig, meer genoten van het randgebeuren dan van de paardensport.