We zijn vrijdag avond vertrokken, hebben daar de paardjes in hun stal laten wennen, daarna de manen mooi gemaakt (voortaan toch thuis doen, was een krukje vergeten en Senna wordt toch wel groot... (ik ben maar klein
) en in de auto geslapen, wat heerlijk sliep, we hebben het niet eens koud gehad.Sochtends om 0540 uur weer op, eerst de paardjes voeren, om 0630 konden we naar het secretariaat, even betalen. Daarna hebben we ze allebei gelongeerd, Senna had er wat meer moeite mee sonder Sophie rond te lopen, Sophie vond alles best en was erg braaf!
Toen omkleden, want het zou om 0800 beginnen, eerst wat jeugd klasses, daarna de hengsten en de ruinen en dan de merries. Aangezien er weining hengsten waren dachten we dat het slim zou zijn op tijd klaar te zijn.
Helaas duurde het even, want om een of andere reden begonnen ze pas om 0845 uur!! Wat balen was voor degene die al om 0800 klaar stonden.
Jojo was er ook met haar hengst, hij heeft het erg goed gedaan en is Reserve Grand Champion geworden.
Hehe, eindelijk mochten ook wij starten, nadat we de dames met olie ingesmeerd hadden (en ik mijn colbertje ook
).Senna stond onwijs braaf
Ze stond goed, maar met haar achterbenen erg wijd
, volgende keer zullen we daar wat strenger op zijn!Er deden maar 3 merries mee met de jaarlingen, er waren 2 juries. Beide juries hadden dezelfde uitslag, een grote Tobiano merrie werdt onder beide eerste gezet, was ook een plaatje om te zien. Senna werdt tweede gezet, was ik erg blij mee, en Sophie derde.
Christien en Sophie hebben daarna nog mee gedaan aan de Amateur merries waar ze het erg goed deden, 1 keer derde en 1 keer vierde!!
Op naar volgende week, dan gaan we maandag ochtend vroeg naar Lohne, ook in Duitsland!
Helaas, geen foto's
, we waren maar met z'n tweeen, en dan gaat dat niet zo gemakkelijk!*edit*Ik vergat ook te melden dat er erg veel Breedingstocks in Duitsland aanwezig waren!! Dus voor de BS eigenaaren echt een goede plek om te showen, hopelijk bij ons straks ook zo!
!! Normaal ben ik er eentje die niet zonder groom op wedstrijd wil, en dit was voor het eerst in eeuwen dat dat niet anders kon (vaste groom zit op veulen te wachten, en te wachten, en te wachten
) en helaas kon wgirl ook niet mee
. Maar we hebben het gered
.
! Daar betaal je dan al die euro's voor
!
)
)