)Omdat mijn zadel wat teveel op de schouder draagt en voor mij te ruim is had mijn instructrice aangeboden om eens op haar zadel te rijden. Een equiflex.
Hiervoor moest er natuurlijk eerst gepast worden, en zodoende kwam het rekje uit de bus.
Het rekje ging op Jamaica's rug, en Eva boog het zo dat het naar Jamaica's rug stond.

Daarna legde ze het in het zadel, en het viel haar niet tegen.

Daarna het zadel erop, ik erop, en rijden (helaas geen foto's van) en het was een wereld van verschil. Ik zat eindelijk "vast" in het zadel, waardoor ik ook in de galop kon blijven zitten. Ook Jamaica liep er heel fijn mee.
Helaas laat mijn beurs even geen nieuw zadel toe (en zeker geen equiflex
) maar mijn eigen zadel is niet dusdanig niet passend dat het haar zal beschadigen o.i.d. Het zou beter kunnen, dat wel. Dus nu ga ik in de lessen waarschijnlijk zowiezo met de equiflex rijden, en als Eva er niet is, of ze is er wel en heeft het zadel nodig, met mijn eigen zadel.Daarnaast "help" ik Eva met het beleren van een 3 jarige. Niet in de zin van dat we het samen doen, maar Eva betrekt me er gewoon bij en legt me bijv. uit hoe ik het paard op een bepaald moment vast moet houden en waarom. Hoe ik op reageren op een bepaalde reactie van het paard, en waarom...
Behalve het rijden leer ik dus een stukje meer.
Ik sta volledig open en vind het helemaal geweldig. Heb weer erg veel geleerd vandaag, en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven gaan denk ik.
) Maar die had ze niet bij. Het rekje geeft idd niet zo makkelijk mee