Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand van jullie LDR gebruikt in zijn/haar westerntraining? Of dan misschien wat minder extreem dan de rollkur maar nog wel diep en rond? En met welk effect? Ik heb nu zelf een tijdje een nieuwe trainster met eindelijk ook een training die helemaal bij pride past. En dan voornamelijk veel ronder en dieper instellen. Het gevolg hiervan is dat hij uiteindelijk op je pinken te rijden is, volledig loslaat en ontspannen loopt en fysiek ook veel mooier wordt. Ook staat hij dan super aan de hulpen en kan je hem in elke gewenste houding rijden met behoud van dezelfde lossigheid etc. Ook zijn rugspieren zijn weer flink aan het groeien na zijn rugklachten.
( even voor de duidelijkheid, ik rijd zeker géén LDR maar wel flink wat ronder en dieper dan ik normaal deed)
Wat is LDR? Laag, Diep, Rond?
Hij gebruikt hierdoor beter zijn rugspieren en wordt makkelijker met nageven. Als je paard daar is met zijn hoofd kan je ook beter cirkels en figuren rijden, het is makkelijker voor je paard als hij zijn hoofd daarbij laag heeft. Ik denk dat als je paard het onder de knie heeft, dat je een grote stap in de goede richting bent. (....Trainen, trainen en nog eens trainen..
)