Mijn debuut in de kennismakingsklasse Endurance 2004

Gisteren kwam mijn groom, Romkabouter (Haaaaai Paul
) al bij mij thuis slapen, zodat we vanmorgen lekker op tijd naar stal konden gaan. Om 08.00 uur stond Kasje mij met een vreemde blik aan te gapen wat ik daar in hemelsnaam kwam doen 
Rustig aan spulletjes gepakt en in de auto gepropt, samen met de spulletjes van Mariska (BBL). Hup, paardjes op de trailer gesmeten en wegwezen
De moed was ons iets in de schoenen gezakt, gezien het flink regende. Maar eenmaal aangekomen heb ik eigenlijk geen drupje meer meegekregen Ondertussen hadden we Karin al voorbij zien komen in haar klasse 2 start en vriendje Marco bij de parkeerplaats ook, maar die wilde ons niet herkennen
Kort daarna kwam de 2e supergroom aan Maarten (:wave:). En toen gingen we naar de voorkeuring, Kasje had netjes 48 hartslag, ademhaling wist ik niet dat het leuk was om die ook te onthouden
De turgor was niet helemaal 100%, maar dat scheen wel normaal te zijn gezien mijn paardje 12 is
Bij de voorkeuring kreeg hij helaas een B-tje voor locomotie, maar hij durfde ook amper normaal z'n benen neer te zetten, gezien er overal gaten met plassen lagen. Maar ik mocht wel gewoon starten.Eenmaal bij de start stond Kasje op ontploffen en begon dat te uiten in dribbelen en wat omhoog proberen te komen en wat mini-bokjes, hmmm.... minder geslaagd zo bij je eerste rit
Hij kon ook bij de startlijn haast niet meer stil staan, helaas moest hij nog 30 sec. wachten 
De rit ben ik samen met Mariska bewust met veel stap begonnen en af en toe wat langere stukken draf, om Kasje te laten weten dat het toch echt de bedoeling was dat hij bij mij zou blijven. Dat werkte super, want al snel kon ik hem met een ontspannen teugel draven en zelfs nog een lekker galopje gedaan
Ook het passeren van andere paarden ging super, behalve 1x toen hij iets te enthousiast uitweek en met z'n bips in een bramenstruik belandde
2 km voor de vetgate zijn we gaan stappen en de laatste km ben ik ernaast gaan lopen, want Kasje bleef nogal fanatiek, dus dat was riskant voor het aanbieden ivm hartslag en ademhaling. Eenmaal bij de vetgate was hij heel mooi droog en rustig en had hij een hartslag van 36, dus dat was top
En toen de locomotietest nogmaals 
Het tweede deel hebben we heel veel gedraaft, alleen tussendoor wat gestapt als de hoofdjes nogal heet werden
Ook nog een lekker sprintje getrokken
Het was helemaal heerlijk
We hadden op een gegeven moment het idee dat we nog minstens een kwart af moesten leggen en verheugden ons al op het volgende galopje... en toen we naar rechts keken was daar ineens het bordje 'Finish 2 km'
Oh, dat ging snel... jammer
Toen er een km naast gelopen en de laatste km in het zadel.Wat een gevoel dat je als 'dressuurprikker goes endurance' de finish goed bereikt hebt
De paardjes waren mooi droog en kalm
De finish controle leverde een hartslag op van 58, gezien meneer de VA 3 keer opnieuw moest tellen, met het gevolg dat Kasje het toch echt wel zat was dat stil staan
Bij de nakeuring had hij netjes hartslag 40 en nogwel een iets afwijkende turgor, maar niet verkeerd. En de locomotie? Een A! Na wat berekeningen en de uitslagenlijst bekeken te hebben kwamen we op de conclusie dat we het eerste deel op +/- 7.9 km p/u zaten en het tweede deel op +/- 9.3, gemiddeld was het +/- 8,5 km p/u

Gut, wat heb ik genoten zeg
Dit is absoluut voor herhaling vatbaar en Holten ben ik er verplicht bij geloof ik, samen met Mariska (Haaaaai Maarten
)Hieronder nog wat foto's die Maarten heeft gemaakt
(Ik ben degene met het gele hesje en met het rode hesje is dus Mariska
)De eerste keer langs de vetgate, nog geen tussenstop

En weer verder 'Daaaaaag
'
En weer terug bij de vetgate

Vage foto

Jaja, het laatste pad voor de finish!

En jaaaaaaaa, 3 stapjes voor de finish

En dat waren de foto's

Ik wil nog even Paul (Romkabouter) heeeeeel erg bedanken voor het chauffen van Mariska en mij en Jut en Jul achterop
Ook voor het groomen, Paul, je bent een super-groom-kabouter

Maarten, jij ook geweldig bedankt voor alles
Mariska, thanks voor de superrit! We vormen een goed team zo met z'n viertjes

Suus, Marco, Karin en Lautje, bedankt voor de gezelligheid

Tot de volgende keer
) en kreeg finaal de kriebels van al die fantastische ruiterpaden...