Boogschieten te paard, de eerste wedstrijd van het seizoen in Zweden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HBArrow

Boogschieten te paard, de eerste wedstrijd van het seizoen in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:05

Hoi! *\o/*
Op 11 april was het zover, de eerste boogschieten te paard wedstrijd van het jaar! Ik was aanwezig als videograaf en deelnemer.

Boogschieten te paard wedstrijden bestaan uit twee tot drie onderdelen, de Raid en de Tower (en soms de Hunt). De baan is 90 meter en elk wedstrijdonderdeel bestaat uit 2 testruns en 6 wedstrijdruns.

Bij het onderdeel Raid draait het om snelheid en precisie. De Raid heeft meerdere varianten, bij deze wedstrijd reden we de Raid 234. Dat houdt in dat we 2 van de wedstrijdruns op twee doelen schoten, daarna 2 runs met drie doelen en daarna 2 runs met vier doelen. Je mag maar 1 pijl per doel schieten.

Afbeelding

Het andere onderdeel bij deze wedstrijd was de Tower. Hierbij is het de bedoeling dat je zo veel mogelijk pijlen schiet op een doel halverwege de baan. Het doel, een toren (vandaar de naam Tower :D ) is zo gemaakt, dat je zowel vanaf het begin, het midden als het einde van de track er makkelijk op kunt schieten.

Afbeelding

Ik heb deze keer alleen de Raid gereden, en ben als tweede geeindigd met mijn beste score tot nu toe, erg tevreden!

Nou, genoeg gekletst, nu de aftermovie en de fotos!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een geweldige start van het 2026 seizoen!! 1-2 mei staat er een training op de planning en 15-16 mei rijden we een wedstrijd op een middeleeuws festival in het zuiden van Zweden! Nu al heel veel zin in :j

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:19

Wat leuk, lijkt me ook zo heel leuk om te doen. Maar is hier heel weinig en kost helaas veel :o

Lieser

Re: Boogschieten te paard, de eerste wedstrijd van het seizoen in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:30

Leuk! Ik heb twee keer een clinic gevolgd, echt de moeite waard.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:23

PP --> OHZ