Droompaarden vakantie in Tunesie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Droompaarden vakantie in Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-26 18:42

Vorige maand ben ik met mijn dochter een weekje in Tunesie op ruitervakantie geweest. We waren vorig jaar in Marokko en daar hadden we al gezien dat (hoewel we heel bewust een stal met hoog niveau van paardenwelzijn hadden uitgekozen) de omgang met paarden daar toch wel anders is dan wij fijn vinden..

Wat een verademing was het bij Zitouna stables in Tunesie! Ze hebben alleen hengsten en die staan allemaal 24/7 in een paddock, met lekker veel hooi en vriendjes. Het tuig past goed en de paarden lopen vaak eerder te weinig (beetje fris ;) ) dan te veel.

Mijn dochter wil haar paarden graag hoe gekker hoe beter, dus die mocht de snelste en de drukste paarden uitproberen. Ik wil vooral lekker genieten, dus ik had een paar hele leuke voorwaartse maar vooral lekker relaxte paarden. Een van de avonden hadden we een zonsondergangs fotoshoot :)

Afbeelding
Ik op Pascha <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met m'n dochter.. Zij zit op Raqqas.

Afbeelding
<3
Afbeelding

Afbeelding
We hebben ook gestapt hoor ;) Hier zat ik op mijn lieveling Soltane <3

boedjang

Re: Droompaarden vakantie in Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 20:36

Ooh wat prachtig, Vooral die foto van jullie samen met de ondergaande zon

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 21:31

Tof hoor! Ook om zo samen met je dochter te kunnen doen :)

Er was vroeger ook een bokker die een stal had in Tunesië, komt me wel wat bekend voor!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 21:32

Deze stal lijkt me echt top , zowel voor paard als mens. Hele mooie Fotos!

Geloof , dat deze bokker al even in Tunesie zit .

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-26 21:51

Oh ja, even gezocht en zie idd dat Zitouna ook op bokt zit, wat leuk! :) Absolute aanrader dus, we hebben echt nog nooit zo'n heerlijke paarden vakantie gehad en komen zeker nog een keer terug :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 09:03

Mooie foto's! Wat voor een paarden zijn het waar jullie op zitten?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 09:36

Berbers , toch ?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 10:43

Rij je dan de hele week alleen op het strand?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-26 14:02

Ja klopt, berber arabieren! Allemaal prachtige paarden, pittig, maar ook heel fijn te rijden <3 Ik ben geen held en voelde me heel erg comfortabel op de paarden waar ik op zat.

Nee hoor, je de foto’s van het strand zijn gewoon het mooist :) Je zit direct aan zandpaden, dus je kan best afwisselende ritten maken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 14:54

batje schreef:
Je zit direct aan zandpaden, dus je kan best afwisselende ritten maken.

Hier moest ik om lachen :D
Strand….zandpaden en afwisseling hihi

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 16:23

Oooo jullie zijn bij Martine geweest <3 wat leuk! Prachtige plek en ontzettend leuke paarden :j mijn favorietje was Sadiki :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 16:27

batje schreef:
Ja klopt, berber arabieren! Allemaal prachtige paarden, pittig, maar ook heel fijn te rijden <3 Ik ben geen held en voelde me heel erg comfortabel op de paarden waar ik op zat.

Nee hoor, je de foto’s van het strand zijn gewoon het mooist :) Je zit direct aan zandpaden, dus je kan best afwisselende ritten maken.

Ik ben heel benieuwd naar fotos daarvan. Een paar dagen op stap om te paardrijden is altijd wel iets wat ik kan overwegen (afhankelijk van de prijs)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:30

batje schreef:

Oh leuk om te zien, dat had ik er niet zo snel uitgehaald.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:40

lideli schreef:
Oooo jullie zijn bij Martine geweest <3 wat leuk! Prachtige plek en ontzettend leuke paarden :j mijn favorietje was Sadiki :)

Ooh wat leuk!! Ik zou Sadiki rijden, maar bij het poetsen bleek bij net op de schoft een wondje van het spelen te hebben, dus dat ging helaas niet door. Wat een prachtpaard he <3 Hij staat dus zeker op het lijstje voor de volgende keer *\o/*

Het binnenland is heel anders dan het strand. Heb er niet echt foto's van die ik kan delen, want daar staat mijn dochter elke keer heel herkenbaar op. Je kan even op Instagram kijken als je dat hebt? Djerbazitounastables heten ze, zie net ook dat er een aanbieding is nu! Wij betaalden 570 p.p-. voor een week incl 6x lange rit, logies en ontbijt (en ze halen je van het vliegveld). Diner is heel betaalbaar in het plaatsje dichtbij en ze kunnen ook voor je koken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:02

Ohh ja ik zie het nu. Die stal stond al in mijn Tunesië mapje opgeslagen :D