Mijn dochter van 10 kan leuk rijden op mijn haflinger. Maar deze heeft een nieuw grapje ontdekt, na 5 minuten draven trekt ze dochter uit zadel en gaat stofzuigen. Dochter heeft inmiddels handen open.
Wat zijn jullie ervaringen met een anti graasteugel? Kan de pony dan wel netjes nagevelijk lopen en klappert dit niet erg op de hals? Ik denk dat na paar keer gebruik het niet eens meer nodig is, maar ze krijgt dit zelf niet opgelost.
Geen ervaring met een anti graas teugel. Maar ik heb bij mijn paard van 1.70m gewoon een simpel bijzet touwtje eraan om te voorkomen dat hij zijn kleine ruiter uit het zadel trekt. Niet strak, hij kan gewoon nog zijn hoofd bewegen maar hard naar voren of beneden trekken lukt niet meer.
Als je hem goed afstelt klappert de antigraas teugel niet tijdens het rijden en is het inderdaad een goede oplossing voor die probleem. Veiliger denk ik dan touwtjes, omdat er klipjes aan zitten die kapot zullen gaan bij eventueel een been door de constructie.
Graasteugels zijn precies voor dit probleem, Dus zou mijn eerste keus zijn..
In Nederland zie ik ze niet zo veel, in Engeland bij de jongste ruitertjes juist wel heel veel.
T ding hoeft in principe niet heel veel te doen, alleen een snoekduik naar beneden remmen.
Dennis
Geplaatst: 05-04-26 11:19
Mijn grappenmakers die dat soms doen bij bepaalde jonge ruitertjes krijgen er tijdelijk een los bijzetje aan. Niet zodat ze in de houding hoeven, maar wel dat ze niet in ene hun neus naar de grond kunnen trekken.
Kunnen de kinderen meer op hun eigen rijden letten, handiger worden en daarna kan hij er vaak weer snel af. Scheelt een hoop frustratie en verdriet bij de ruitertjes.
Pinacolada
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-26 11:19
Ik had ze nog nooit gezien of van gehoord, tot ik gister op dit probleem googlede. Rijden gaat verder ook super, maar haflingergrapjes en dan is ze gewoon te klein/niet sterk genoeg.