Pas-De-Deux tips&tricks

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Magiccccccc

Pas-De-Deux tips&tricks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-26 21:10

heyyyy allemaal,
ik ga binnenkort ene pas-de-deux rijden bij manege t'hoogt.
dit is mijn eerste keer en hebben jullie miss tips&/of tricks?
alles is welkom :)) :)) :))

luffff you guysssss <3 <3 <3 <3

mika11

Re: Pas-De-Deux tips&tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 21:12

Jullie gaan vast nog wel oefenen tijdens de komende lessen, denk ik?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 21:30

Het is een soort synchroon zwemmen, maar dan te paard :D .
Het is dus heel belangrijk dat jij en je maatje goed naar elkaar blijven kijken.
Zijn we gelijk bij E-B, pasje sneller, pasje langzamer. De hoeken kan je ook gebruiken daarvoor. Verder de hoek door rijden kost meer tijd. Dus lig je voor dan kan je dat gebruiken.
Of de hoek een beetje afsnijden als je achter ligt.

Het gaat dan ook het beste met 2 paarden of ponies die ongeveer even groot zijn. En die ongeveer even snel lopen.

Veel plezier!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 21:44

Precies dit, Roodvos! +:)+

Dat kan ik onderstrepen door de actie van een manegegroep waar ik ooit bij reed. Die mannen reden net een half jaar, sommigen minder maar ze zouden en moesten bij de gevorderden mee rijden (groepen die 5 - 10 jaar samen reden).
We reden met twee ervaren ruiters voorop (groep van 10) en die mannen hebben ons exact na gereden, scherp gekeken dat het precies synchroon ging en het elke stap klopte.

Je mag het geloven of niet maar die actie bezorgde deze groep "beginners" wel de eerste prijs bij de gevorderde groepen.

Opletten dus, kijken naar elkaar, scherp zijn en had ik al gezegd dat je op elkaar moet letten? Dat dus.

Oh, enne, in de tussentijd niet vergeten om het ook gewoon leuk te vinden!

Succes, gaat jullie lukken :j

Magiccccccc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-26 08:15

ikke schreef:
Precies dit, Roodvos! +:)+

Dat kan ik onderstrepen door de actie van een manegegroep waar ik ooit bij reed. Die mannen reden net een half jaar, sommigen minder maar ze zouden en moesten bij de gevorderden mee rijden (groepen die 5 - 10 jaar samen reden).
We reden met twee ervaren ruiters voorop (groep van 10) en die mannen hebben ons exact na gereden, scherp gekeken dat het precies synchroon ging en het elke stap klopte.

Je mag het geloven of niet maar die actie bezorgde deze groep "beginners" wel de eerste prijs bij de gevorderde groepen.

Opletten dus, kijken naar elkaar, scherp zijn en had ik al gezegd dat je op elkaar moet letten? Dat dus.

Oh, enne, in de tussentijd niet vergeten om het ook gewoon leuk te vinden!

Succes, gaat jullie lukken :j

heel erg bedankt!