Ik ben inmiddels afgelopen dinsdag geopereerd. De eerste dagen even bij komen, dus vandaar nu verder met verslag discectomie. Ik heb geen PTED gehad, dus een wat grotere wond.
De dag van de operatie: Ik had meteen geen pijn meer in mijn been en kon 4 uur na de operatie al lopen. Met strikte regels ( niet buigen, niet draaien, max 5 min).
1de dag na operatie: Ik mocht naar huis, fysiotherapeut, neuroloog en apotheek langs bed geweest en daarna ontslag.
Nog wel wondpijn en spierpijn. Mijn 3 tenen in rechtervoet zijn nog wel doof, dit zou pas na enkele weken misschien wel maanden wegtrekken zei de neuroloog, omdat de zenuw al zolang in de knel had gezeten en met wat pech komt het niet terug, maar er is heel goed mee te leven.
De 3de dag na operatie zou het ergst zijn qua pijn ( tot nu toe gaat het volgens het boekje, want dat klopt dus ook ) de zwelling in het gebied na de operatie is dan het grootst, maar nog steeds niet die erge beenpijn die ik eerst had. Wel wat meer irritatie van de wond en spieren en iets warmere rug en wat meer tintelingen in voet en wat last van de lies (dat had ik niet eerder gehad)
Ik loop ongeveer om het uur a 2 uur 5 min, ik zit niet langer dan 10 min, slaap nog veel tussendoor en ben echt werkelijk bekaf.
Maar tot nu toe een superblij mens, want ik kan dus weer lopen.
Vandaag de 4de dag na de operatie ga ik op de hometrainer 5 min fietsen erbij pakken 3 x per dag, naast het lopen max 10 min en zitten max 10 min.
Volgende verslag over 1 week, dan heb ik ook fysiotherapie opgestart.
Ps: ik mag voorlopig niet buigen en draaien, dus strakke rug houden de komende weken.