Het blijft toch het leukste wat er is (oefencross Ede)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

davinci2412

Het blijft toch het leukste wat er is (oefencross Ede)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:18

Ondanks dat Fully en ik beide ook plezier bleven aan dressuur en springen, blijft er toch niets mooiers dan crossen.

Voor de mensen die Fully niet kennen even een korte introductie. In 2022 is Fully als projectje uit Ierland naar Nederland gekomen. Hij kwam toen rechtstreeks van de renbaan. Ik heb hem toen van een foto en filmpje gekocht. Toen hij in Nederland aankwam bleek hij iets groter dan gepland :+ Er was mij verteld dat hij 1.73 was maar hij bleek +/- 1.80 te zijn _O-
Ik heb hem de afgelopen paar jaar omgeschoold tot eventingpaard. Het plan was dat hij verkocht zou worden, maar het is zo'n ontzettend fijn paard dat hij mocht blijven :D

Afgelopen week reden we ons eerste rondje van het seizoen in Ede. Hij liep heerlijk, al was de rem soms wat roestig.
Op naar een mooi eventingseizoen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn gemaakt door Jaap & Marja Koole en Pascalle van HocusFocus.

germie

Re: Het blijft toch het leukste wat er is (oefencross Ede)

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:21

Leuk. Ik heb het lef niet meer voor hoge hindernissen helaas. Misschien moet ik ook maar een Ier aanschaffen die van de renbaan komt, want die durven wel. Mijn paard weigert eigenlijk ook nooit.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:21

Hele gave foto's! :D

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:22

Wat een joekel! Erg leuk paard om te zien.
Hoe groot ben je zelf?

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:23

Gave foto's! En mooi paard zeg!
Ik ben totaal niet bekend met Ierse paarden maar wat ik over het algemeen lees is dat ze erg braaf en meewerkend zijn? Waarom zijn Ierse paarden eigenlijk niet meer in de sport te zien? Of zijn ze dat wel?

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 50 min geleden

Zonnehoed schreef:
Hele gave foto's! :D

Thanks!

Daenerys schreef:
Wat een joekel! Erg leuk paard om te zien.
Hoe groot ben je zelf?

Ik ben zelf +/- 1.63. Het is dus altijd een hele klim naar boven :P

Dahlia85 schreef:
Gave foto's! En mooi paard zeg!
Ik ben totaal niet bekend met Ierse paarden maar wat ik over het algemeen lees is dat ze erg braaf en meewerkend zijn? Waarom zijn Ierse paarden eigenlijk niet meer in de sport te zien? Of zijn ze dat wel?

Ierse sportpaarden en Irish Draught zijn zeker over het algemeen prettige paarden. Dit is overigens een in Frankrijk gefokte volbloed. Dus net even een tikkie anders ;) Maar ook een heel fijn paard om mee te werken