NVVR leden verzamelen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

NVVR leden verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:26

Hoi!

Ik ben nu een poosje lid van de NVVR (Nederlandse Vereniging voor Vrijetijdsruiters). Het bevalt me tot nu toe super goed!
Inmiddels heb ik zelf 2 ritten georganiseerd in Zeewolde, ben ik bij een vrijwilligers lunch geweest, een hinnikavind bijgewoond en vandaag heb ik me ingeschreven voor een eerste meerdaagse.

Ik denk dat er ook best veel leden op Bokt zitten?
Het lijkt me gezellig om ook op deze manier kennis te maken met andere leden zodat we elkaar al een beetje kennen voordat we elkaar tegenkomen bij een rit of een meerdaagse.
En ook om gewoon te kletsen over de activiteiten.

Ik trap af: ik ben Shirley, 42 jaar en ik woon in Harderwijk met mijn vriend. Ik heb 2 Haflingers Roos & Anton van 18 jaar. Zij wonen al meer dan 6 jaar bij Nature horse paradise in Zeewolde. We rijden recreatief western. Vooral veel buitenritten. Nature horse paradise ligt aan 85km ruiterpad. Daarnaast heb ik een trailer en ga ik regelmatig naar de Veluwe.

Wie volgt?

Ben je geen lid maar ben je benieuwd wat de NVVR allemaal doet?
Op de website kun je veel informatie vinden:
https://www.nvvr.info/index.php?page=421&sid=1

Lucia88

Re: NVVR leden verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:45

Goed idee om er een topic over te maken!
Ik ben ook lid en elke keer heel blij als t blad binnen komt! Maar de stap op echt wat te doen is nog iets te groot. Mijn paarden ook nog niet geschikt om mee te nemen (1 nog niet helemaal ingereden, de ander net gediagnosticeerd met cushing).
Vrijwilligerswerk al wel vaak aan gedacht maar ik weet niet of ik echt wat kan. Ben niet zo'n standjespersoon haha. En ik woon in Duitsland dus als ik zelf iets ga organiseren is dat voor anderen niet zo handig :+

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:58

Lucia88 schreef:
Goed idee om er een topic over te maken!
Ik ben ook lid en elke keer heel blij als t blad binnen komt! Maar de stap op echt wat te doen is nog iets te groot. Mijn paarden ook nog niet geschikt om mee te nemen (1 nog niet helemaal ingereden, de ander net gediagnosticeerd met cushing).
Vrijwilligerswerk al wel vaak aan gedacht maar ik weet niet of ik echt wat kan. Ben niet zo'n standjespersoon haha. En ik woon in Duitsland dus als ik zelf iets ga organiseren is dat voor anderen niet zo handig :+

Ik ben regiocoordinotor zuid-oost Nederland bij de Nvvr. Zeg maar grens gebied Limburg en alles rechts van Eindhoven.. als je in dat gedeelte langs de grens zit dan zou ik het juist heel leuk vinden als je een rit organiseert. En ik ben er van overtuigd dat de overige regio coördinatoren ook zo over denken.

Maar je bent natuurlijk ook van harte welkom om bij een rit van een ander aan te sluiten. Mijn ervaring is dat de NVVR juist een heel laagdrempelige vereniging is.

Ik rij dus in het zuiden, al staat dit momenteel op een laag pitje omdat mn paard door allerlei ongemakken alleen nog maar stapritjes aan kan.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:40

Leuk dat er al reacties zijn.
Eigenlijk zitten jullie dus een beetje in hetzelfde schuitje?
Waarom niet een stap/wandelritje organiseren?
Dan kunnen mensen met bijvoorbeeld een geblesseerd of jong paard ook aansluiten?

Ik wil dat binnenkort ook gaan organiseren in Zeewolde. Dat is voor jullie alleen een beetje uit de richting.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:54

Sure_lee schreef:
Leuk dat er al reacties zijn.
Eigenlijk zitten jullie dus een beetje in hetzelfde schuitje?
Waarom niet een stap/wandelritje organiseren?
Dan kunnen mensen met bijvoorbeeld een geblesseerd of jong paard ook aansluiten?

Ik wil dat binnenkort ook gaan organiseren in Zeewolde. Dat is voor jullie alleen een beetje uit de richting.

Die organiseer ik al.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:07

Ik zit bovenin langs de grens van Drenthe. Stapritten of wandelingen zou zeker kunnen maar ik weet niet of mensen helemaal de grens over willen daarvoor, dat is nogal een gedoe met de NVWA als je legaal even de grens over wil voor een wandelingetje.. :D
Zou wel leuk zijn als er meer NVVR-leden over de grens zijn, misschien komen we ze hier wel tegen :)F

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:19

Lucia88 schreef:
Ik zit bovenin langs de grens van Drenthe. Stapritten of wandelingen zou zeker kunnen maar ik weet niet of mensen helemaal de grens over willen daarvoor, dat is nogal een gedoe met de NVWA als je legaal even de grens over wil voor een wandelingetje.. :D
Zou wel leuk zijn als er meer NVVR-leden over de grens zijn, misschien komen we ze hier wel tegen :)F

Ik dacht dat daar inmiddels een regeling voor was, of geldt dat alleen voor NRW?
En jammer dat je zo ver weg zit. Wellicht zijn er in Drenthe ook stapritten.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:59

Wat leuk zeg, ik volg even. Mijn paarden staan aan huis, dus ik heb niet zo heel veel mensen om mee samen naar buiten te gaan. Maar het lijkt mij best een grote stap om met je jonge, net beleerde (in mijn geval ook vrij expressieve :') ) paard bij een rit aan te sluiten. Hoe doen anderen dit? Zijn er inderdaad ook wel eens stapritjes etc? Ik ga eens kijken naar de website! Als er een blad is, lijkt me dat ook wel leuk.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:16

VogeltjeM schreef:
Wat leuk zeg, ik volg even. Mijn paarden staan aan huis, dus ik heb niet zo heel veel mensen om mee samen naar buiten te gaan. Maar het lijkt mij best een grote stap om met je jonge, net beleerde (in mijn geval ook vrij expressieve :') ) paard bij een rit aan te sluiten. Hoe doen anderen dit? Zijn er inderdaad ook wel eens stapritjes etc? Ik ga eens kijken naar de website! Als er een blad is, lijkt me dat ook wel leuk.

Er zijn stapritten en je kunt een rit op afspraak maken met een aantal leden die zich daarvoor opgegeven hebben. Of gewoon je regiocoordinator vragen, die weet vast en zeker iemand met een “bom proof” paard.
Als je lid bent is dat allemaal terug te vinden op de website.

ShiningStar0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:39

Ik zit ook sinds een aantal jaar bij het NVVR. Helaas nog nergens aan meekunnen doen of mensen ontmoet. Ik zit in Brabant tegen de Belgische grens. Appgroep is regio zuid en zuidwest.

Mijn paarden staan doe het zelf. Maar op dit moment rij ik helemaal niet buiten helaas.

Het paard waarmee ik altijd naar buiten ging heb ik onverwacht in moeten laten slapen, mijn andere paard is niet heel erg geschikt daar ben ik vorig jaar op buitenrit vanaf gevallen en verkeerd terecht gekomen. Dus daar durf ik op dit moment ook niet het erf mee vanaf. Mijn andere paard heb ik vorig jaar gekocht maar die wordt dit jaar 4 en rij ik nu nog niet. Hij heeft een erg nuchter karakter dus hoop eigenlijk in het najaar mijn eerste ritje met hem buiten te kunnen maken.

Dus hoop dat ik in 2027 een keer mee kan doen met een rit vanuit de NVVR of eventueel zelf te organiseren. Of in ieder geval mensen te ontmoeten.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:51

Ben geen lid naar heb wel een mee gedaan met een training bij mij in de buurt was idd erg gezellig en de gedachte :)* om lid te worden is dit jaar al wel weer langs gekomen...

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:32

SjonnieZ schreef:
Lucia88 schreef:

Ik dacht dat daar inmiddels een regeling voor was, of geldt dat alleen voor NRW?
En jammer dat je zo ver weg zit. Wellicht zijn er in Drenthe ook stapritten.

Wat voor regeling is er dan in NRW?

Zelf jaren lid geweest, maar weinig te doen hier in de omgeving, en op een gegeven moment abonnement stopgezet.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:55

Al jaren lid, momenteel niet heel actief vanwege medische omstandigheden. Hopelijk kan ik deze zomer weer beginnen met rijden.
Inderdaad is het weer iets simpeler om in de Benelux en ik meen ondertussen ook Duitsland een uitstapje te doen met eigen paard. Er zijn wel leden die daar meer van kunnen zeggen.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:19

Oeh leuk topic!

Ik ben sinds een jaar ook lid en heb van de zomer meegedaan aan een volle maanrit op de Lemelerberg. Toen het blad vorige week op de mat viel meteen 2 ritten van de agenda geselecteerd, waar er eentje helaas al van vol is. Wat natuurlijk een goed teken is :D

Mijn naam is Eva, 38 jaar. Mijn paard, Zazou, is een ex-eventer van 21 jaar. We rijden voornamelijk veel buiten in de omgeving van Ommen met af en toe een uitstapje naar de Veluwe of Drenthe.

Ik zou graag een keer aansluiten bij 1 van jouw ritten, Shirley, maar ik zag je niet op de agenda staan. Klopt dat?

Het blad leg ik altijd bij ons op stal op de kantinetafel nadat ik 'm uit heb. Je weet maar nooit of mensen op die manier lid worden of eens een rit willen uitproberen.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:28

Het lijkt mij heel leuk en kijk al een tijdje mee.
Maar wat me wat tegen houd is dat ik wel een heethoofd heb op buitenrit. Ze is super goed hanteerbaar maar mensen schrikken er altijd wat van. En daarnaast ligt haar basis staptempo erg hoog.
Als ik dan zie hoe relaxed die ritten gaan dan denk ik wat heb ik daar te zoeken.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:59

Volgens mij komt er met de NRW een vergelijkbare regeling als met België en dan hoef je voor dagritten niet eerst te keuren.

Jojonootje… behalve ritten zijn er nog genoeg, en steeds meer andere activiteiten.
Ik ga einde maart ergens in west Brabant mee doen op een Jokerles. In zuid oost komt er een val training, zijn er regelmatig schriktrainingen worden en het der in het land WE en TREC clinics georganiseerd. En dan zijn er natuurlijk nog de weekenden. Hier zie je ook wel vaker leden die alleen rijden maar toch komen voor de gezelligheid.

De groepsritten zijn over het algemeen relaxt omdat de regel is dat je je aanpast aan de “zwakste” schakel maar ook binnen de NVVR zijn tempo rijders/ tempo paarden te vinden.