Ik ben sinds een tijd opzoek na een bijrijder voor mijn lieve ruin.
Nu heb ik 2 mensen gehad die zijn komen kijken. Eerst rustig kennis gemaakt ect toen hem een rondje voor gereden en bij mij is hij altijd super braaf!
Toen stapte de ander op en die zitten nog amper en dan doet hij direct zijn oren in zijn nek. En begint hij te bokken toen toch maar even vast gehouden aan de longeer lijn want ik wil geen ongelukken uiteraard. Na een kwartier stappen en steeds weer opnieuw proberen te bokken word hij iets ontspannender maar zodra ze willen aandraven begint het hele riedeltje opnieuw. Ik zou het zo fijn voor hem/ ons vinden als we een bijrijder zouden vinden maar op deze manier gaat dat natuurlijk niet lukken.
Heeft iemand enig idee waar dit gedrag weg zou kunnen komen? Op de grond is hij soms ook wat afwachtend na vreemden maar dat is vaak snel weer voorbij maar zodra ze erop zitten is het een totaaal ander paard en herken ik hem helemaal niet meer terug.
Heeft iemand tips/ideeën?
En voor degenen die mijn oude topics hebben gelezen toen ik nog twijfelde aan maagzweren, pijn, zadel, fysio, tandarts ect. Dit is allemaal onderzocht en mijn paard heeft dan ook 100% geen pijn!
Dit gedrag komt bij mij dan ook helemaal niet meer voor behalve toen ik hem net had.. toch een kwestie van vertrouwen? Eenkenning?
Ik weet het soms ff niet met hem verder issie zo lief