Ijskoude voeten, wat helpt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Ijskoude voeten, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:33

Vandaag een ruim uur buiten gereden en ik dacht dat ik goed voorbereid was op de temperatuur. Eigenlijk ging het over het hele lichaam heel goed. Behalve mijn voeten, die waren na korte tijd al echt ijskoud.

Wat doen jullie om koude voeten te voorkomen? Hele dikke sokken gaat niet passen in mijn schoenen + chaps, ik zag al wel thermosokkken op de website van de Action.
Verder kwam ik deze tegen bij de Action:
https://www.action.com/nl-nl/p/2564132/ ... nlegzolen/
Klinkt super handig maar volgens mij is dat voor eenmalig gebruik.

Ik kreeg nog de tip om zakjes om je sokken te doen, dat is nog wel eens het proberen waard.
Ben benieuwd hoe jullie dit doen :D

Celebi

Re: Ijskoude voeten, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:35

Wollen sokken, thermo schoenen en bovenal: benen goed warm houden. Ik zweer bij een rijrok. Ondanks dat mijn voeten daar onderuit steken heb ik eigenlijk nooit meer koude voeten.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:43

Schoenen kopen waar wel dikke sokken in passen. Met een dun sokje en daaroverheen een dikke wollen sok hou ik warme voeten. Of evt sokken met een verwarmingselement erin.

En stijgbeugels met een breed voetbed. Dat verdeeld de druk en zo blijven je voeten warmer.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:08

On elk geval zorgen dat je voeten en schoenen al warm zijn, voordat je de schoenen aantrekt.

Zelf vind ik skisokken goed werken.
Wellicht pas je daar wel mee in je jodhpurs.

Anders misschien toch investeren in met (bont) gevoerde jodhpurs of laarzen voor de winter.
Er zijn nu overal kortingsacties.

Wat ik ook wel doe is zelfklevende voetwarmers Op de sokken mijn voeten plakken.
Die werken een paar uur lang.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:27

Mijn stalgenootje heeft verwarmde sokken, is helemaal super volgens haar!

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:35

Mjetterd schreef:
Vandaag een ruim uur buiten gereden en ik dacht dat ik goed voorbereid was op de temperatuur. Eigenlijk ging het over het hele lichaam heel goed. Behalve mijn voeten, die waren na korte tijd al echt ijskoud.

Wat doen jullie om koude voeten te voorkomen? Hele dikke sokken gaat niet passen in mijn schoenen + chaps, ik zag al wel thermosokkken op de website van de Action.
Verder kwam ik deze tegen bij de Action:
https://www.action.com/nl-nl/p/2564132/ ... nlegzolen/
Klinkt super handig maar volgens mij is dat voor eenmalig gebruik.

Ik kreeg nog de tip om zakjes om je sokken te doen, dat is nog wel eens het proberen waard.
Ben benieuwd hoe jullie dit doen :D

Ik doe altijd eerst pedaalemmerzakjes om mijn voeten en daarna de sokken aan. Het zit de eerste 10 minuten voor geen meter, maar wel lekker warm.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:41

Ik heb sokken op accu, echt heerlijk maar om lang mee te rijden denk ik niet zo fijn.

Wat wel fijn was, was dat ik dichte stijgbeugels had, dat hielp echt. Die liepen ook nog wat verder door dan het voetbed.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:02

Ruim zittende kleding en ruim zittend schoeisel is het beste recept. Strak = koud. Dus liefst 2 maten te groot. Dan heb je ook plek voor extra sokken zonder dag heg krap wordt. Absoluut geen katoen, dat absorbeert vocht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:45

Ik zorg dat ik altijd ruimte in mijn schoenen heb voor dikke sokken. Ik rijd als het zo koud is met ski sokken van de decathlon.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:48

Van welk materiaal zijn de sokken en schoenen die je aan had?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:33

Winterlaarzen kopen waar dikke badstof rijkniekousen in passen. Of laarzen met wollen vacht erin.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:28

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:45

haffiefreak schreef:
Ik doe altijd eerst pedaalemmerzakjes om mijn voeten en daarna de sokken aan. Het zit de eerste 10 minuten voor geen meter, maar wel lekker warm.

...tot je gaat zweten (en geloof me, dat doe je), dan is het afschuwelijk.

Ik zou voor verwarde zooltjes gaan of wollen sokken, maar eerlijk; Eigenlijk hoort het er gewoon bij in de winter.